Zelf natuurlijk bekappen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:54

Ik ben zelf de hoeven van It bij gaan houden omdat ik het anders wilde dan mijn hoefsmit. Hij ondersteund me nu nog wel met adviezen maar verder niet. Ik wilde It van de ijzers af hebben maar daar werd hij heeeel gevoelig van.
Ik heb gekozen voor hoefschoenen omdat ik vond dat zijn hoeven moesten genezen van al die jaren ijzers. Zijn voorhoeven zagen er dan ook bar en boos uit. Langzaam gaat het beter en de vorm van zijn hoef is opener geworden, de kreukels zijn uit de zool weggegroeid en de straalgroeven zijn open gaan staan.
Toen de smit zijn hoeven nog bijhield had ik steeds het gevoel dat het niet werd wat ik wilde. Onlangs tilde een smit een van zijn hoeven op en het eerste wat hij doet is de straal wegsnijden. Ik had hem wel kunnen slaan. Die mensen doen hun werk maar ze overleggen zo weinig en ik kan zelf ook nadenken en beslissen. (eigenwijs, hoezo)
Waarom zou ik iets doen een ander laten doen als ik het zelf kan, Mist?
De eerste keer vond ik het wel spannend en ik doe nu nog steeds niks onbekends zonder even te raadplegen.

Bejaarde bokkers weten meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, BrightBren, Fenders, Leukertje, nathe, Nientsje, OmgiliBot, Sizzle en 33 bezoekers