tussen 2 vuren in (natuurlijk bekappen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! België

tussen 2 vuren in (natuurlijk bekappen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 14:34

hoi,

ik heb de laatste tijd heel veel gehoord en gelezen over het natuurlijk bekappen bij paarden. Ook een stalgenote heeft haar paard natuurlijk bekapt en is nu strasser hofcare student. OK dan! Sinds ik ga wandelen met mijn paard dachten we eraan haar in het voorjaar te laten beslaan maar dankzij de vele info die ik al gekregen heb lijkt natuurlijk bekappen me toch wel de beste oplossing. Er is juist één probleem. Ik ben slechts 15 dus mijn ouders bepalen mee over het wel en wee van mijn paard omdat zij toch wel voor de kosten opdraaien. Nu vinden zij die theorietjes allemaal maar overdreven (wat ik dus helemaaaal niet vind) en vinden ze natuurlijk bekappen en zo allemaal wat zever. Ik weet dus echt niet hoe ik ze kan overhalen. Ik kan er alleen maar voordeel uit halen maar zij... Als ik dan kom aandraven met slechtere bloedcirculatie, hoefvervorming, meer kans op kreupelheid enzo lachen ze dat gewoon weg. Ik Overdrijf weer zogezegd. Ze zijn echt koppig hoor Schijnheilig Ik had gehoopt dat mijn medebokkers mij wat raad konden geven Haha! want ijzers wil ik nu echt niet meer Scheve mond . Vele groetjes, Moi!
xxx

Het prachtige sterrenlicht, daar op je gezicht, is als het kersje op de taart, perfectie....

Love you Quincy


Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:24

Kun je je ouders niet de site van www.paardnatuurlijk.nl of www.naturalhorses.com laten zien?
Deze mensen bekappen zelf ook op de natuurlijke manier.
En dan kunnen je ouders zien, hoe de hoef verandert, en wat het in houd?
Kun je altijd proberen toch?

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:36

Maar het is toch voor hun ook goedkoper? Tenminste ik heb mn paard altijd op ijzers gehad maar ik ben nu ik ze natuurlijk laat bekappen goedkoper uit. Das misschien voor hen wel een sterk argument?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:30

Dat bedoel ik, als zij voor de kosten opdraaien zijn ze nu veel goedkoper uit Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers