Accupunctuur voor paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FuNcKyLaDy
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Accupunctuur voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 21:21

Morgen wordt mijn paard behandeld met naaldenAccupunctuur dat is om bepaalde spanningen uit z´n lichaam te halen, hebben jullie dat ook weleens nodig gehad bij je paard? hoe ging dat dan? ben wel nieuwschierig namelijk! Scheve mond

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:20

Mijn vorige paardje is een x behandeld door Steffie vd Laarse (uit praktijk van Eric Laarakker)zij past verschillende methodes toe maar 1 daarvan was ook accupunctuur.
Ze deed eerst een draad van voor naar achter over haar lijf (heeft te maken met enegiebanen) daarna werd ze heel onspannen en behandelde ze haar met accupunctuurzalf en naalden.
De zalf moest ik laten zitten na de behandeling.
Mijn paardje had last van haar rug en is echt veel beter gaan lopen na 2 behandelingen.
Ze is nu verkocht en ik heb nog steeds contact met de eigenaar ...ze loopt nog steeds goed.
Suc6 met je paardje!

FuNcKyLaDy
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 22:22

thenk joe!.. k hoop dat hij er idd beter van gaat lopen maar zoals ik het hoor moet dat wel goedkomen.

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:25

ieder geval staat op zich natuurlijk maar het is natuurlijk te proberen he

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:05

Ik heb 2 van mijn paarden in behandeling (gehad) bij Taconis voor accupuntuur en homeopatische middelen.
Het werkte bij mijn paarden echt geweldig!
Heb er al 2 paarden het leven mee gered!
De eerste van mij die in behandeling is gekomen bij Taconis is Murphy.
Ik heb hem in oktober 2001 gekregen, gelijk nadat ik hem een maand had liep hij niet lekker. Eerst dachten we aan teugelkreupelheid, maar dat bleek het niet te zijn. We zijn toen bij een DA terecht gekomen en bij bleek een peesschedeonsteking te hebben, nou goed dat was na heelveel gedoe goed genezen, maar Murphy liep nog niet regelmatig.
De uitslag was volgens de DA dat hij iets niet goed hij zitten in zijn Schouder wat niet op was te lossen, dus we konden hem laten inslapen.
Gelukkig hebben we dit niet gedaan en kwam mijn instructrice met het idee hem is aan Taconis te laten zien.
Dat hebben we gedaan en het bleek dat hij door het onregelmatige lopen van zijn peesschedeonsteking zijn achterhand verkeerd was gaan gebruiken. Murphy heeft toen een paar accupunctuur behandelingen gehad in beide achterbenen (het ene achterbeen was erger dan het andere) en hij liep weer helemaal zuiver!
Het blijkt wel dat Murphy snel last heeft van zijn achterhand. (bijvoorbeeld als hij een keer goed uitglijdt of zich goed verstapt) dus ik laat hem 4 keer per jaar nakijken, en als er wat is is het met 1 accupunctuur kuur weer opgelost!
Bij de accupunctuur kuren die Murphy krijgt wordt er met een draaiende beweging van een naald vloeistof in zijn achterhand gespoten. Dit verdoofd zeg maar 5 dagen. Ik moet dan 5 dagen recht toe recht aan rijden en daarna weer gewoon gaan trainen.
Murphy was toen ik hem kreeg nog een groen paardje, nu loopt hij Z SGW, L2 Dressuur en L springen, maar goed dat we hem dus niet hebben laten inslapen!!!!

Ik hoop voor je dat de accupunctuur behandelingen netzo goed bij jouw paard werken als bij de mijne!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:00

mijn vorige pny heeft het een keer gehad bij rodinde, het werkte bij hem echt heel erg goed! hij was al heel lang kreupel en het bleek dat een zenuw in zn rug niet goed meer werkte...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:47

Ik zal hem even verplaatsen naar Medisch. Daar zul je wellicht nog meer reacties krijgen Knipoog.