kan je nog wel op die pony rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

kan je nog wel op die pony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 13:41

Ik heb een verzorgpony Haar naam is lovely en ze is 9 jaar oud verzorg haar nu twee jaar

Het begon allemaal in eind mei. Als we dan een volte linksom deden was ze erg stijf en liep ze een beetje vreemd. Naderhand als ze los was was er niets meer aan de hand ik dacht dat ze gewoon wat stijfjes was. links is ze altijd stijver als rechts

in augustus werd het erger en begon ze echt te kreupelen ik naar de eigenaar en die zij zet haar maar terug in de wei en we laten haar gewoon even een maandje staan na een maandje zei ik je moet de veearts er bij halen want het was nog niet goe dus de da kwam langs en verdoofde haar net boven haar linker kogel en ja hoor ze liep weer gewoon alsof er niets aan de hand was. De da zei dat het wel mee viel en dat ze ons graag in de kliniek wou zien voor foto`s ik helemaal in tranen want dat kan dus ook iets in haar hoef zijn

nadat we twee weken later uiteinelijk naar de kliniek gingen (eigenaar vond het niet nodig om zo snel al weer naar de kliniek te gaan ) zijn we er geweest en zijn er foto`s genomen

Uitkomst KRAAKBEENVORMING IN HAAR KOGEL
De da zei dat het nog niet zo ernstig was en dat ze met hoefbeslag en injecties in haar kogel wel misschien beter zou worden nu is het inmiddels al weer december en ik weet het niet meer er is ondertussen nog geen enkele verbetering in gekkomen wie heeft er een beetje advies of weet zelf een paardje die het zelfde persoon heeft
Stuur me dan maar een pbtje of zet het hieronder dit is haar

Afbeelding


ik hoof dat de foto het doet en sorry voor het lange verhaal maar is het nu mijn fout had ik al eerder moeten stoppen met rijden ik weet het niet please help me

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:14

is dat kraakbeenvorming het zelfde als spat? zoja dan kun jij er nix aan doen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:31

wat naar dat je verzorgpony dit heeft,
natuurlijk is het niet jouw fout, kraakbeenvervorming of wat dan ook is jouw schuld niet, jij wilt ook niet dat je paard dit krijgt toch.

weten ze zeker dat de pony er pijn aan heeft? zo ja, dan zou ik er gewoon niet meer op rijden, want ik denk dat niemand zn paard mer pijn aan wilt doen dan dat ie al heeft,

rij je er nu nog wel op dan?

sterkte ermee in ieder geval

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:26

Ik neem aan dat je bedoelt dat er haken zitten op de kogel (arthrosevorming dus) Door de uitsteeksels doet het pijn als ze haar voet naar voren zet. aangepast beslag kan daarbij helpen, door de teen "ronder" te maken, waardoor ze haar voet makkelijker naar voren kan brengen. Mijn paard doet het erg goed op dit beslag (break-over beslag zie www.hoofcare.nl)

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 12:04

Bedankt voor jullie reacties ik rij nu al sinds augustus niet meer en mis het heel erg zou erg graag een keertje aan zo`n boktstrandrit mee willen doen ofzo maar zonder pony niet rijden dus dat is allemaal een beetje jammer

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 13:15

Vraag advies aan de DA die het paard heeft behandeld.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:54

goed van je dat je er niet meer op rijdt, nu er grote kans is dat het paard daarvan extra pijn heeft,
ik begrijp dat je het paardrijden heel erg mist, maar je wilt je verzorgpaardje natuurlijk ook niet meer pijn doen,

en als je zo'n zin hebt om mee te doen aan een boktstrandrit, probeer dan of je ergens een paard kunt huren, want ik denk denk dat je dat je eigen verzorgpony niet meer aan kan doen,

sterkte ermee