Wonde bij schoft

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Farjen

Wonde bij schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 19:07

Nou mn nieuwe deken schuurt dus op Camble haar schoft. Vandaag was dus de eerste dag deze week dat de piste te berijden was. (buitenpiste) Dus ik lekker rijden, maar ik had mijn dekje dat erg uitgesneden is bij de schoft voor extra bescherming erop gelegd.
Dus de plaats waar het schuurt (haren weg, en er was een korstje op) daar kwam het zadel of dekje niet, maar door het bewegen is het korstje dus los gekomen Verward
Een klein rondje van een anderhalve cm ofzo.
Het is dus gewoon roos (vlees) dat je ziet.

Even een foto om het te verduidelijken waar het is (dit is gewoon een plaatje van het internet)
Afbeelding

Het is ongeveer op die rode vlek, een cm of 2,3 voor het zadel.
Ik heb gestopt met rijden en de korst die er aanhing aan een randje eraf getrokken. Even schoongemaakt en er zalf voor mok en oppervlakkige kwetsuren op gesmeerd. En ik heb mn mama even crea bea laten spelen en op de schoft, een stuk zeemvel laten opnaaien.
Is dit goed wat ik nu al heb gedaan? Na het rijden had ik gewoon haar zweetdeken opgelegd die drukt zo niet en zit lekker los.
Zou ik nu morgen kunnen rijden? Ik heb normaal privéles maar als het niet goed zou zijn rijd ik natuurlijk niet. Camble had in ieder geval geen pijn als ik aan haar wonde kwam.

Alvast bedankt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-03 23:53

Niemand Verward

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 01:47

Je geeft zelf al aan dat de huid onder het wondje gewoon roze was. De wond is dus niet open. Ikzelf hou niet zo van het dichtsmeren van wondjes, dus ik zou er niets op gedaan hebben. Aangezien ze geen pijn heeft, zou je morgen gewoon kunnen rijden. Misschien een dekje opdoen dat niet op het wondje ligt of even zonder dekje rijden. En er natuurlijk voor zorgen dat er iets aan die schuurdeken gedaan wordt.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-03 13:24

met het roze bedoelde ik eigenlijk, dat het wel open is (vlees) Niet gewoon de haren eraf maar dus wel open

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:08

Maar zit er wel echt een wond, want vaak als de korst eraf is, dan is de huid eronder roze.
Als het een echte wond is, dan zou ik het schoonmaken en daarna zorgen dat het niet afgedekt is door een deken oid, zodat het mooi kan helen. Als er iets tegenaan drukt, dan zal dat alleen maar langer duren, en kan de deken (zeker als er zo een zacht bontje op de schoft zit) erin vast gaan zitten.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

viefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:24

ik had het ook jaren geleden met een verzorgpony. het dek had zo geschuurd op de schoft dat het vel los op de wond lag (het dek had dus het vel weggesneden). het belangrijkste is om de wond rust te geven denk ik en niks opleggen. misschien is het wel mogelijk om de wond (als het nog open is) wel te ontsmetten. dat kan met betadine, maar dat remt de wondgenezing. ik vind zelf acederm een goed middel.
veel succes ermee

tamfawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:16

Ja, het is wel belangrijk dat je dat wondje af en toe toch schoonmaakt met een middeltje,en eventueel in de ruitersportzaak een zalfje gaat halen voor het dichtsmeren van wondjes. Het beste is inderdaad om dan eventjes niet te rijden of zo ,en de wonde de tijd te geven om helemaal te genezen,want het is op een plek waar iets over zit,of iets over kan shcuren,heb ik gelezen? Acaderm daar geneest de wond inderdaad goed mee,zou ik ook gebruiken Lachen

Rock-on, dudes!2004=:) Party!!Petepaardje Emoré:#:9 Cupidonna Vingers aflikken:wow:LOTR3:wow: Vingers aflikkenProfiel Vernieuwd Vingers aflikken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie