Magerder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Magerder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 11:03

Mijn paardje wordt steeds magerder, en ik zou echt niet weten hoe het zou moeten komen. Een maand geleden had ze het ook maar toen hadden we haar op meer brokken en hooi gezet. Wat iest bij gekomen, maar nu staat ze nogsteeds op dat rantsoen en valt ze weer af. Ze wordt wel gewoon op tijd ontwormt, verder niet veel zwaar werk. 4 keer in de week lopen, 3 dagen rust (de wei, stal of wandelen). Ze oogt verder niet lusteloos of ziek. Weten jullie misschien wat het kanz zijn, ander halen we gewoon een keer de DA erbij... Scheve mond

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:08

Je bent er al een tijdje mee bezig dus lijkt het me niet onverstandig er een DA bij te halen...toch?

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 11:12

Ja idd, maar dat was van een paar weken geleden. Maar ik dacht dat het goed ging omdat ze weer bijkwam. Maar het is niet echt dramatisch mager, maar ze wordt gewoon niet dikker. Maar misschien heb je wel gelijk, gewoon de DA erbij halen..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:03

ze eet goed en de tanden zijn ook goed? als de da komt kan hij daar vast ook naar. sterkte ermee

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:40

misschien een dubbele worenkuur waar phyrantel in zit ,mijn jaarling had hier ook last van.op da advies dubbele dosis wormenkuur gegeven waar phyrantel in zit en de dag daarna kwamen de spoelwormen en knapte ze weer op na twee weken nog een enkele gegeven .met een enkele krijg je dus niet alle wormen dood af en toe een dubbele dosis gevenmaar let er op dat er phyrantel in zit

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:46

Niet verder "aanmodderen", maar de dierenarts laten komen.
Op eigen iniatief de dosis van wormenkuren e.d. verhogen......nooit doen!

loveakira
Berichten: 82
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:47

Matti90 schreef:
Mijn paardje wordt steeds magerder, en ik zou echt niet weten hoe het zou moeten komen. Een maand geleden had ze het ook maar toen hadden we haar op meer brokken en hooi gezet. Wat iest bij gekomen, maar nu staat ze nogsteeds op dat rantsoen en valt ze weer af. Ze wordt wel gewoon op tijd ontwormt, verder niet veel zwaar werk. 4 keer in de week lopen, 3 dagen rust (de wei, stal of wandelen). Ze oogt verder niet lusteloos of ziek. Weten jullie misschien wat het kanz zijn, ander halen we gewoon een keer de DA erbij... Scheve mond

inderdaad advies vragen aan de DA lijk me niet onverstandig
veel succes

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 19:35

danjulliewel voor de reacties..zelf met wormkuren gaan klooien dat durf ik denk ik niet..ik laat idd gewoon de DA ernaar kijken en die kan alles dan even contoleren...maar iig bedankt

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:02

dat van de wormenkuren heb ik van mijn da dus ik klooi echt niet wat aan met mijn paarden .zij zijn mij veels te dierbaar.vraag het maar na aan je eigen da.gewoon met een enkele wormenkuur krijg je ze echt niet weg daarom af en toe met twee (phyrantel ) laat me het even weten