Na mijn vorige topic over dat Polly staart exzeem heeft en ik daar hydrocortiderm voor had gehad heb ik daar nogal wat verontrustende reacties op gehad. Onder andere dat het hormoonzalf is en dat je het met handschoenen moet opbrengen, je mag het niet gebruiken als je zwanger bent (ben ik niet hoor

Sinds die tijd had ik het ook niet meer gebruikt, maar gisteren was ik vlak voor mijn werk even op stal en Polly verging van de jeuk, toch maar even, met handschoenen, hydrocortiderm gesmeerd en ik heb haar na mijn werk gewassen met betadine scrub (dat helpt nog altijd ook heel goed, maar ik was liever niet in de winter). Vanmorgen was het gelukkig al een stuk beter.
Ik moest gisteren nog naar de dierenarts om Betadine te halen en toen heb ik meteen maar even geinformeerd naar de risico's van hydrocortiderm, ook voor de vruchtbaarheid later. Volgens mij rolden de ogen van de assistente nog net niet uit haar hoofd toen ik de meningen van bokkers vertelde. Ze had er nog nooit van gehoord dat het met handschoenen moest, deden ze zelf ook nooit en dat het problemen met vruchtbaarheid zou geven had ze helemaal nog nooit van gehoord.
Ze raadde me aan om toch de dierenarts te raadplegen als ik heel erg twijfelde (mede omdat ik Pol weer wil laten dekken komend jaar), maar ik wil toch nog een keer jullie mening en ervaringen horen.
Ikgebruik het nu zo weinig mogelijk en als ik het gebruik smeer ik het op met handschoenen.