effe een vraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fairplay
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Rotterdam

effe een vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 00:17

hoi,
Ik heb effe een vraagje: Mijn paard heb een paar gekke kleine bultjes op z'n zij zitten, zeg maar op de plek waar je dekje ligt.
Hij heb dit maar aan 1 kant alleen aan z'n linkerkant en op de rechterkant zit 1 bultje.
Er zitten een soort kleine schilfertjes op en hij bijt zichzelf nu dus open.
Ikzelf dacht dat het misschien een soort allergie is, maar zou niet weten waarvoor.
Als hij maar even z'n deken af heeft of als hij in de losgooibak staat, begint hij weer te bijten en hij bijt steeds weer een nieuw bultje open.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn?
Heb je misschien een goed advies?
Laat het effe weten dan!
groetjes louise

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:21

Misschien teveel eiwitten?

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 10:37

Inderdaad, eiwitbultjes, dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Het paard van een vriendin van mij heeft dat ook gehad, en bij haar kwam het dus inderdaad door teveel eiwit in het voer. Ik weet niet hoe je je pony houdt en wat je hem voert? Als je al lange tijd hetzelfde voert is het wel een beetje raar dat hij het nu ineens krijgt...

Het kunnen ook schuurplekjes van de deken zijn, misschien, hoewel ze daarvoor wel op een rare plek zitten, als ik je goed begrijp.

Misschien kun je er iemand met veel verstand van paarden naar laten kijken? Ik zou er zelf niet direct de DA bij halen (tenzij het erg lang aanhoudt, of hij er écht last van heeft), maar misschien iemand op stal die er veel van weet. Anders kun je natuurlijk altijd even bellen naar de DA, en uitleggen hoe het zit; waarschijnlijk kan hij/zij je dan al tips geven over wat je kunt doen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:00

Je kunt het wassen met imavarol dat scheelt je nog de kosten van de DA.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:13

die shampoo haalt bij mijn paardje niet zo veel uit... Huilen