pilletjes van cure mok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:49

Talida, wat zijn nieuwe boots?
Irish_Lady, zit er bij jou haver in die muesli? Ik voer van een ander merk met haver maar merk wel dat ze er wat eh vrolijker van wordt. Voer maar 2 ons of zo bij de biks.
Helpen die pilletjes ook bij rasp. Sox krijgt weer korstjes in de knieholtes Boos! Boos! , echt een terugkerend verschijnsel. Die pilletjes, Kiara, kun je wel bij de paardendrogist.nl bestellen, ze hebben daar heel veel homeopatische spullekes. Je kan ook een catalogus aanvragen, krijg je gratis toegezonden. Als je iets bestelt heb je de spullen binnen een week in huis, echt prima.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 02:30

dure muesli van havens duur...? welke heb jij dan? ik heb de recreatie en die vond ik niet zo hele gekke duur.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 16:20

De foto van een stukje van irish haar mok, ik ben nu 2 dagen begonnen met die pilletjes, ik hoop dat het werkt!

Afbeelding

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:20

Ik hoop dat het werkt!
Zo op de foto vind ik het nog best meevallen overigens.
Maar natuurlijk is elk plekje er een te veel!
Heb je het haar eigenlijk opzij gedaan voor de foto of is er wat weggeknipt?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:13

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar, of is het daar uitgevallen?

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 09:29

hmm eigenlijk heb ik het heel rugoreus geschoren! Ze had er zo enorme last van en dan is dit handiger en beter voor het paard, maar ik zelf moest wel 3 keer slikken!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:20

hmm nou het ziet er niet mooi uit nee ook al is het een niet zo groot plek.

ik hoop dat de pilletjes ook bij Gam werken, ik heb de stalhouder nog niet gezien dus kan niet vragen of hij ze allemaal opeet.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 17:06

Wij gebruiken ze ook voor onze tinkers. Mijn ervaringen zijn tot nu toe erg goed..

Ik ben van plan om ze van september tot ongeveer maart te geven en dan de zomer niet ('s zomers heeft ze nooit ergens last van). Ben ook dit jaar in september begonnen en hoewel niet alles weg gebleven is, is het wel goed controleerbaar!!!

Ik doe ze door de muesli (met lijnzaadolie enzo) heen, ze eten ze gewoon op!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:24

Yep, Gam knabbelt ze ook allemaal braaf op!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 21:43

Heb vanmiddag eens naar de voorknieën van Sox gekeken en gevoeld, pfff, weer erge rasp hoor. Ben maar begonnen met zinkzalf en heb ook geprobeerd (snik) de haren daar weg te knippen maar Sox houdt alles in de gaten. Wat ik ook in mijn handen pak ziet ze dus een schaar is errug eng en dan gaat ze alleen maar draaien. Het is toch gelukt een paar plukjes weg te knippen. Morgen weer verder. Ontsmettend spul uit een spuitbus is nog enger dus dat wordt weer een ramp om 't te behandelen. Verleden jaar heb ik het helemaal weggekregen, volgens mij met hydrocortiderm dus misschien moet ik dat weer doen. En ik ga nu ook die cure mok pilletjes bestellen voordat ik het weer vergeet!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:07

sinds gam aan de pillen zit heeft hij erge diarree... ik weet niet of er een verband staat. meer die dit herkennen?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:38

Nee, die van ons hebben dat niet. Zo ie zo heb ik als enige bijwerking alleen een lichte verergering van de mok gezien, das alles. Is er niet iets anders wat tegelijkertijd veranderd is?? En wat staat er over bijwerkingen in de bijsluiter?? (heb 'm wel gelezen, maar weet niet of dit wel of niet voor kwam).

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:14

De DA komt maandag naar de rasp van Sox kijken. Hij neemt dan schraapsel mee om op kweek te (laten) zetten. Ze moet ook een griepprik dus hij moest toch langskomen. Er zijn zoveel soorten mok dat ik nu wel eens wil weten of het door een bepaalde bacterie komt bij haar. Dan kan ik het ook beter bestrijden. Door vocht kan het lijkt me niet komen. Ze had van de zomer trouwens ook heel vast van verbranding door de zon op haar mond/bles. Haar nieuwe buurpaard, een tuiger met flinke bles, heeft dat zelf tot bovenaan haar bles gehad aldus de eigenaar. Maar die deed er niks aan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:17

nou ja ik weet ook niet of het daarvan komt hoor. zijn staart is in ieder geval één dikke bende.

griepprik?? ghe ghe je bedoelt haar enting? Lachen nu nog?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:44

De meeste paarden hier in de buurt nog. Ze heeft hem verleden jaar ook vrij laat gehad. Kreeg hem toen in 2 keer omdat ze hem nog nooit gehad had.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 09:08

Nou ik ben vandaag precies een week aan het geven! En het helpt super, ik zie de mok gewoon verdwijnen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:05

hé Gam zijn mok verdwijnt ook!!! En ik ben ook een dikke week bezig nu. toppie! OK dan!

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:17

ik gebruik de pillen nu denk ik al een jaar mijn paard heeft rasp en het help prima, ik geef hem 8 pillen per dag gewoon door het voer heen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 22:22

De DA is geweest en vond het niet nodig een kweek te maken. Hij zei dat het een overtollige talkproduktie is. Ik moet de knieholtes wassen met Biotex groen en er niet allerlei smeerseltjes op los laten. Wel iedere keer wat schilfers weghalen, dus niks wegkrabben maar ik denk dat ik met gewoon kammen de zaak al veel schoner krijg. De kootholtes zijn mokvrij. Op de achterknieën is het al bijna weg. Daar heb ik van de zomer behoorlijk hydrocortiderm op gesmeerd. Ik ga denk ik wel die pilletjes bestellen om van binnenuit meer weerstand te kweken. Had ook nog van die dure kruiden om thee tegen mok van te trekken, dat doe ik nu door haar drinkwater.
Ik heb haar ook laten chippen, alvast voor de keuring volgend jaar.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:07

off topic, waarom kan jij wel zo'n smilie in je onderschrift plaatsen en ik niet? Scheve mond het lukt me niet meer om niet-bokt-smilies daar te plaatsen.


ah de keuring... zuidwolde?

maar mooi dat het bij haar ook al minder wordt. als de rap bij Gam weg is ga ik met de pilletjes minderen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:40

Nou Pellie, weet je wel hoe lang ik bezig ben geweest, pfff. IK had een hele mooie met een slee en rendieren maar die moest ik weghalen van Bart omdat ie te groot was. Toen op zoek naar kleinere. Deze komt van een Duitse website. Klik hem rechts aan, eigenschappen, dan zie je de site. Ik denk de keuring in Zuidwolde, die is toch in april? Moet nog wel lid worden...
Ik zou idd ook met die pilletjes stoppen want misschien helpen ze op een gegeven moment niet meer. IK ga nu eerst met biotex wassen, de schilfers er zachtjes uithalen en dan kijken. Als het na 2 weken niet minder is begin ik met de pilletjes.
Vergeet niet IMG in hoofdletters te zetten.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:24

wat geweldig dat ik dit toevallig lees ik heb een tinker en ik wordt helemaal gek van mok hij heeft het zo erg dat heel zijn benen kapot gaan.
super dit ga ze gelijk bestellen.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:14

Ik heb ze ook besteld en sinds zaterdag krijgt Spetter ze. Ook erge mok en rap? Wilde net vragen hoe lang het duurt voor het werkt, maar zo te horen vrij vlot. Ik stop ze tussen een boterham, eet ie zo op. Spet kreeg bij vorige eigenaar preventief cure mok en nooit mok gehad. Bij mij dus wel mok. Vorig jaar een spuit gehad van dierenarts, maar reageerde daar allergisch op. Hopelijk gaat het nu weg.
groetjes Cindy en Spetter

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:16

ik heb ze ook net besteld dus ik ben erg benieuwd,

xxxx Schijnheilig

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 01:24

Cheyenne had toen ik haar kocht hele erge mok. Cure mok heeft toen goed bijgedragen in de genezing.