zweetprobleem?????

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hanita

zweetprobleem?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:36

Ik heb een quarter van 13 en is dus drachtig. Ze verwacht begin maart haar veulen. Dus nog zo'n 4 maandjes. In de zomer heb ik veel buiten gereden en ook lange ritten gemaakt. Nu is de training in de bak weer begonnen. Door wat tegenslagen van mij is het rijden nu minder geworden. Maar ze komt in iedergeval wel uit. Maar nu het "probleem" na het rijden van ongeveer 30 a 45 min is ze behoorlijk nat. Dit was ze nooit echt veel. Wel zit ik ook met een rijtechnisch probleem en dat is het wegvallen over haar schouder. Linksom rijden is nu echt een ramp Boos! helaas. Het lijkt er op dat ze daar iets heeft waar ik niet achter kom. Rijden met spoortje ook geprobeert maar het lukt dus gewoon niet en ze blijft weglopen over de schouder. Ze heeft het echt moeilijk en begin dus de zweetkleiren goed open te zetten. is dit normaal?
thanks

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:38

Ja dit is normaal, maar vind jij het fair om je merrie nu nog een probleem af te leren ze moet nog 4 mnd dat veulen kan ook best in de weg zitten, ik zou het rijden wat afbouwen, bewegen is super hoor, is alleen maar beter voor de bevalling maar om haar nou nog helemaal volop in het zweet te rijden?!?! Denk dat ze haar energie wel beter kan gebruiken, sterkte !!

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 20:24

shaneen schreef:
Ja dit is normaal, maar vind jij het fair om je merrie nu nog een probleem af te leren ze moet nog 4 mnd dat veulen kan ook best in de weg zitten, ik zou het rijden wat afbouwen, bewegen is super hoor, is alleen maar beter voor de bevalling maar om haar nou nog helemaal volop in het zweet te rijden?!?! Denk dat ze haar energie wel beter kan gebruiken, sterkte !!

Zware training krijg mijn paardje helemaal niet. dat wil ik als eerste zeggen. Ze wordt om de dag gereden en nog maar 45 min. dus vaker dan 4 a 5 keer per week hoeft ze niet. Het "afleren" is al langer bezig en je moet dan wel doorgaan anders vind ik (en zij ook dat weet ik zeker) dat zij gaat denken dat ze gewonnen heeft. Ze is erg slim. Training blijft training ook al ben je zwanger. Je moet er alleen wel rekening mee houden. Veel loswerken en veel stapoefeningen doen. Daar zijn we mee bezig. In januarie gaat ze bijna volledig op rust. Aan haar te merken vind ze dit allemaal prima. Trap ze naar haar buik wordt er niet gereden mooi weer dan de bossen in maar training moet er in blijven. conditie moet er blijven. maar het zweten viel me dus gewoon op.
daarom die vraag.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:15

van jou begreep ik dat er een periode minder gedaan was en dat je het niet weer oppakte, dat bedoelde ik met niet fair, wil je aan raden om haar niet op totale rust te gaan zetten in januari, blijf haar wat longeren of buiteritjes maken, in stap dan, want dat is voor haar een stuk beter kwa de bevalling, en dan nog wat over de schouder weg vallen, zet je binne hand dan omhoog en hou je buitenbeen ergoed bij of neem een kleine buitenstelling aan en goed je binnen been erbij houden, succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 12:09

thanks we blijven oefenen! OK dan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie