BALEN! Odin loopt weer niet lekker!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

BALEN! Odin loopt weer niet lekker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 10:20

Al sinds afgelopen wedstrijd (26 oktober) heb ik het gevoel dat Odin niet lekker loopt.
Met name linksom in de bochten als hij nog niet helemaal los en warm is, merk je dat hij iets onregelmatig is. Hij protesteert ook af en toe weer, iets wat heel lang niet gebeurd is. Ik heb meerdere malen aan mijn instructeur gevraagd of hij niet iets zag, en ook aan Eric mijn man. Zij zeiden dat het allemaal wel meeviel, en meestal als Odin warm was merkte ik zelf ook niets meer.

Afgelopen vrijdag heb ik hem omdat ik toch nog steeds twijfelde, aan de pessoa-teugel gelongeerd. Toen zag ik het heel duidelijk: rechtsom is er niet veel aan de hand, maar linksom heeft hij echt moeite om gelijke passen te maken met alle 4 zijn benen. Hij galoppeert ook liever linksom dan dat hij draaft. Dat is dus niet goed!

Vrijdag heb ik nog met de DA gebeld, en vanavond (maandag) komt Leendert Jan Hofland om te kijken. Ik hoop maar dat het meevalt, gezien zijn medische verleden. Zelf denk ik dat zijn rechter voorknie hem weer opspeelt, iets dat we ongeveer een jaar geleden ook hebben doorgemaakt en waar hij toen op is ingespoten. Al die tijd heeft hij er gewoon goed op gelopen, maar ik vrees dat er nu een nieuwe inspuiting nodig is. Ook heb ik gelijk een afspraak gemaakt met de manueel therapeut om zijn hals en rug te laten controleren aankomende zaterdag. Als hij doordat zijn knie hem hindert zich vast gaat houden in zijn rug, hebben we er weer een probleem bij en dat kan hij met zijn halsinstabiliteit absoluut niet gebruiken!

Hopelijk kan ik vanavond meer vertellen, en blijkt het in ieder geval nog behandelbaar te zijn....
Als ik Odin weg moet brengen is hij mijn laatste eigen paard geweest, ik denk niet dat ik het nog een keer kan opbrengen om weer zoveel verdriet te hebben van een eigen dier, terwijl je er zo dol op bent...

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:06

He balen.... ik hoop voor je dat het allemaal meevalt met Odin.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Trendiction en 113 bezoekers