kreupel .....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joppeke
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-11-03

kreupel .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 14:07

sinds vrijdagavond is mijn paardje ineens kreupel linksachter, het lopen ziet er wat stijf uit(kortepas) been afgespoten en gestopt, ik kan niks vinden geen verdikking of gevoelige plaats, ik denk dus dat ze zich verstapt heeft ofzo, moet ik haar nu op rust zetten of toch dagelijks even wandelen, en benen afspuiten of niet. wat zijn jullie ervaringen, ik kijk het even aan en anders komt de dierenarts natuurlijk. groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:22

Bij acute kreupelheid zou je ook kunnen denken aan een hoefzweer, of mogelijk een blessure binnenin de heup. Is het ook nergens warm? Kun je aan de manier van lopen niet zien waar de blessure zit? Vaak krijg je wel een indicatie of je in de voet of juist meer naar boven moet zoeken...

O ja mijn ervaring: als een van de paarden kreupel loopt zonder dat ik er een directe oorzaak aan kan verbinden, dan komt er gewoon standaard meteen een veearts. Ik heb dus ook bijna alleen maar avond- en weekeindconsulten op m'n naam staan.... Haha! Jammer dan....

Joppeke
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 13:46

Sonja bedankt voor je reactie, aan het lopen te zien zat het boven de knie, en na d'r nog een keer te laten lopen constateerden we daar ook een warme plek, ik ben nu aan het koelen, het lijkt al wat beter, ik kijk het nog even aan en anders veearts natuurlijk, Ik heb nu iemand om raad gevraagd die zelf paarden heeft en altijd met paarden gewerkt heeft. groetjes