is er IETS wat ik nu nog kan doen voor Meike?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:43

ik denk niet dat anne dit laat gebueren, ze wil alleen vragen wat er nog aan gedaan kan worden, en ze laten jou als je voor 80% bent verbrand toch ook niet meteen inslapen?Dan heb jij ook een lijdensweg hoor, maar het word wel beter, ik kan me voorstellen dat ze eerst alles eraan probeerd te doen.
wat betreft de eigenaar ben ik het helemaal met je eens

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:06

annuh je moet wel reeel blijven. Als er niks meer te doen is, is er niks meer te doen. Alleen willen luisteren naar de positieve berichten is naif. Voor zover ik kan inschatten, als je pony straks toch ingeslapen moet worden heeft iedereen ook de 1e keer geleik gehad. Alleen de 1 laat een pony langer er mee lopen dan de ander. Ook omdat de 1 meer hoop heeft op genezing dan de ander. Maar wat nou als je da zecht er is niks meer aan te doen, blijf je dan ook eigenwijs?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:34

bah ik vind jullie echt gemeen, anne heeft het er moeilijk genoeg mee en jullie maken het nog erger, ik denk dat iedereen wel weet wat het beste is voor zijn of haar paard en dat niemand hier op bokt een diertje waar hij heel veel van houdt onnodig pijn laat lijden, anne je moet reeel blijven, maar luister niet naar al die negatieve reachties maar doe wat je hart je ingeeft.
(wat betreft de iegenaar ben ik ook boos!)

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:45

Even 1 ding. Dat van dat ter plekke overlijden zal (helaas) echt niet gebeuren. Het enige wat ze heeft is enorme pijn. En van pijn overlijdt je niet (direct) Op een gegeven moment zal ze niet meer eten enzo en dan zal ze daar aan overlijden. Aan hoefbevangenheid zelf overlijdt een paard niet.

En melody, als je voor meer dan 30 % verbrand bent ga je dood, dan valt er niets meer te redden. En dat is wel iets acuuts, en dit absoluut niet, dus is het helemaal niet te vergelijken!!!!

Ik heb je al verteld wat ik het beste vind, en als jij het daar niet mee eens bent prima. (jij bent tenslotte niet de eigenaar...)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:11

gemeen is wat anders hoor! Ik heb echt medelijden met haar, geloof me. Maar er zal toch wel iemand haar op de feiten moeten wijzen. Je kunt het je met dieren nou eenaal niet veroorloven om alleen de leuke dingen te willen zien of horen. Er zijn ook minder leuke berichten. Ik zou zeggen ga naar een da en laat hem beslissen. Hij weet er het meest van en kan je helpen of niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:50

Misschien iets heel stoms, maar, laten dekken....
De pony van mijn buren (ook een vosbonte shet toevallig) is voorgaande jaren heel erg hoefbevangen geweest. Ze mocht alleen in de uitloop, en absoluut niet in de wei. Ook met medicijnen (poeders, weet niet wat) ging het niet echt beter. Hun kregen de tip om haar te laten dekken, omdat de eiwitten dan naar het veulen gaan, en niet naar de merrie zelf. Nu loopt ze heerlijk met veulen in de wei, en wordt ze bereden en al! (ruim een jaar later dus)
Je kan ook je verhaal eens voorleggen aan een andere DA, dat kost niks.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 14:46

ze is al gedekt... ze is nu 5 maanden.. ik heb al eens gebeld met een andere dierenarts maar zolang ze niet kunnen kijken kunen ze helaas niks doen..

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:17

Ja maar als ze drachtig is, wordt zij ook zwaarder.. en dat geeft ook extra druk op haar hoeven....

Mijn paard is op dit moment aan het herstellen van hoefbevangenheid.. en ik kon vond elke dag dat ze pijn had al teveel.. Mijn paard heeft toen het al iets beter ging ook quadrisol gehad.. Maar toen zij ernstig hoefbevangen was wat quadrisal niet afdoende.. zij heeft toen pijnstillers in het bloedgespoten gekregen..
En ik begrijp uit jouw verhaal dat jij er niets aan kan doen.. maar wat hiervoor al allemaal gezegd is, daar ben ik het helemaal mee eens!
Er moeten echt foto's gemaakt worden.. alleen hiermee kan er aangetoond worden in hoeverre het hoefbeen al gekanteld is.. en of er nog wat aan gedaan kan worden middels speciaal hoefbeslag!
Probeer de eigenaar ervan te overtuigen.. Haal dat paard aub van dat weiland af..
Hoefbevangenheid mag je echt niet onderschatten! Kijk anders even op
www.hoofcare.nl , onderwerp hoefbevangenheid! Daar staat ook een stukje over van hoefbevangenheid naar dierenkwelling..

Print het uit en overhandig het aan de eigenaar...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:02

dus hoefbevangenheid is gewoon dat de mensen hun paard niet optijd laten bekappen

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:36

nope hoefbevangenheid is een ziekte, heeft te maken met eiwitten enzo. dan wordt de lederhuid week en zakt het hoefbeen. Soms zo erg dat het er door heen zakt, prolaps heet dat. Dan is het einde paard. Daarvoor valt er nog wel wat te doen, maar het kost klauwen met geld, en helemaal beter wordt ie niet meer, tenzij je het in een vroeg stadium merkt, en direct alles eraan doet wat mogelijk is.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:59

Ik ben het wel heel erg met casanova eens...
Weet je dat mensen nu zelfs de dierenbescherming kunnen inschakelen....
Iedereen wil je goed advies geven, daar vraag je tenslotte om, maar je doet niks...
Als ik jou was, regelde ik morgen een trailler en reedt ik naar Utrecht of een andere goede kliniek ( je da moet je wel telefonisch doorverwijzen).
Zoals ik je al eerder heb vertelt, onze pony was ook erg hoefbevangen in februarie, alle botjes gekanteld in een paar dagen (dus ik weet voor 99% dat dat bij Meike allang het geval is omdat jou verhalen veel erger klinken), maar onze pony won in September wel de clubkampioenschappen dressuur!!!!!!!
Dat kost veel tijd, hoop en geduld, maar het kan dus wel!!!!!!
Er moeten idd eerst foto's gemaakt worden, waarvan jij kopieen vraagt voor jou smid.
En als dit nou niet tot jou kop doordringt, dan ben jij minstens zo erg als de eigenaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En dan snap ik ook niet dat je hier advies vraagt....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:08

Hallo, ze is 16! Waar moet zij het geld vandaan halen om foto's te laten maken? Ze heeft geen hol over die pony te vertellen, zo simpel is het. Aangezien ze "slechts" verzorgster is heeft ze IMO al heel erg veel gedaan!
Beetje erg sneu om haar met de eigenaar te vergelijken. ZIJ wil alles doen, maar heeft ook haar beperkingen, ze is tenslotte ook maar een mens!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:37

Ahum???

Een foto kost hooguit 20 euro, als je dat al niet hebt..
Zakgeld? Ouders? Eigenaar dreigen met dierenbescherming?
Ik had eerst medelijden met haar, maar ik snap niet wat ze hier doet met haar vragen, als ze toch niets doet???
De smid mag toch komen?
Als daar geld voor is, gebruik dat geld dan voor een onerzoek en foto's, dat is veel belangrijker want de smid kan het nu alleen nog erger maken.
Onze pony zou eigenlijk plakijzers moeten in eerste instantie, want je denkt toch niet dat zo een pijnlijke voet nagels kan verdragen.
Onze pony heeft 5 dagen in Utrecht gestaan en dat koste ons ongeveer 350 euro,en wat is dat op een paardeleven??????
En dan heeft ze nog veel medicijnen gehad en de speciale ijzers zitten rondom ook bij dit bedrag in!!!!!
Als je je daar meld, kun je trouwens van te voren een prijsopsomming krijgen van wat wat kost , dus dan kun je het altijd nog bij foto's laten als je het dat niet waard vind.
Ik zou zeggen, vraag de foto's aan je ouders, als vervroegd kerstkado of voorschot op je zakgeld of verjaardag....
Het gaat nou ook weer niet om een mega bedrag...

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:26

stef schreef:
Hallo, ze is 16! Waar moet zij het geld vandaan halen om foto's te laten maken? Ze heeft geen hol over die pony te vertellen, zo simpel is het. Aangezien ze "slechts" verzorgster is heeft ze IMO al heel erg veel gedaan!
Beetje erg sneu om haar met de eigenaar te vergelijken. ZIJ wil alles doen, maar heeft ook haar beperkingen, ze is tenslotte ook maar een mens!



Dat ik 16 was onderhield ik mijn eigen paard al helemaal zelf! Waar een wil is is een weg

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:33

Ik vind het een beetje banketstaaf dat jullie haar zo zwart maken, ze vraagt om advies niet om afgekraakt te worden.
En ze heeft als zoveel voor dat beestje gedaan, en haar ouders vinden ook dat de eigenaar er zelf maar zijn verantwoording over moet nemen.
Dat is toch ook zo, het is voor de eigenaar wel makkelijk om de kosten op iemand anders zijn rug te schuiven.
Hij heeft ooit paarden gewild, dan moet hij ook de kosten maar betalen, en de gevolgen ervan.
Anne ik vind dat je het super doet hoor!

*Geniet van alles zolang het nog kan*
*Want zeg nou zelf zou jij er iets van willen missen*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:49

irish_lady schreef:
Dat ik 16 was onderhield ik mijn eigen paard al helemaal zelf! Waar een wil is is een weg


Je eigen paard ja, dat is wel ff wat anders, daarbij kan NIEMAND in de portomonee van een ander kijken.
Voor de 1 is 20 euro een eitje, de ander heeft het gewoon niet. Het is niet aan jullie om daarover te oordelen.
Het is haar pony niet, met de DB is allang gedreigd, die is zelfs al geweest!
Zolang de eigenaar niet mee werkt, kan ze niks.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:10

Nat zand, geen hooi, kuilgras en gewoon gras, zoveel mogelijk laten bewegen (zal niet meer gaan bij haar als ik dit zo lees), toch proberen. Op krullen/zaagsel ipv stro). Weinig voeren. K heb er hele boeken over thuis (van school) dus als je nog wat wilt weten moet je maar ff pben

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 12:50

thnnx voor de reacties waar ik WEL wat aan heb!
al was het me eigen pony en ik had het geld had ik een half jaar geleden al veel meer laten doen en fotos laten maken!
en al had ik het geld hiervoor had ik vast ook allang een eigen pony gehad maar het is mijn pony niet!!

de dierenbescherming doet hier geen ruk aan! politie, is ook allang geweest, ze kreeg toen andere medicijnen die vervolgens de eigenaar in beslag nam en de helft ervan niet gaf omdat het niet van"zijn" dierenarts kwam!!
iemand hier van bokt heeft zelfs al eens die eigenaar gebeld hierover, toen is hij flink boos op mij geworden omdat het allemaal mijn schuld is dat hij in aanraking is gekomen met politie en een boete heeft gehad.
ik snap heus wel dat jullie met deze antwoorden komen, maar daar heb ik op dit moment helemaal niks aan! ik heb heus wel door hoe erg het is, en ik ken toch moeilijk een trailer gaan halen, meike naar utrecht brengen, fotos laten maken enz enz enz!!
kijk, jullie hebben dan lekker eigen paarden en kunnen doen wat jullie willen... maar ik nou eenmaal niet ik ben allang blij dat ik dr mag verzorgen wanneer ik wil en dat ik het geld heb om voer voor ze te kopen en spullen that's it!

nou goed deze discussie lijdt tot niks.... ik weet nu dat ze van t gras moet... goed dat weet ik ook al tijden....... maar zolang de dierenarts tegen die vent zegt dat ze op de wei kan blijven heb ik daar niks over te zeggen! ze krijgt geen eten.. soms een beetje slobber en hooi.


ik wil ook nog zeggen dat niemand hier kan zeggen dat ik zo ff fotos kan laten maken!! wat stef ook zegt, je weet nieteens wat wij thuis te besteden hebben! toevallig zijn mijn ouders niet zolang geleden gescheiden en hebben we het behoorlijk krap thuis! dit is offtopic maar moest het toch ff kwijt!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:02

Dat over die dracht heb ik niet gehoord, maar enigsins kan ik me er wat bij voorstellen. MAAR.... Ze heeft zeer waarschijnlijk al een gekantelt hoefbeen. Dan heeft dit allemaal geen zin meer. Als ik je nog 1 tip mag geven annuh.... Bel gewoon de dierenbescherming nog een keer. Misschien kun je foto's maken en die opsturen of er mee langs gaan. En als hij al een keer een boete gehad heeft, is het helemaal niet onverstandig om nog een keer naar de politie te gaan. Hij heeft dus al eens wat fout gedaan en dat doet hij nu weer. Misschien kan de politie dreigen met iets van: binnen een paar dagen naar een DA en anders een boete die hoger ligt dan de DA kosten. Het is maar een idee, maar ik heb geen idee of de politie daar aan mee wil doen.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 13:05

dat weet ik ook niet..... t probleem is dat hij alles wel op mij afschuift he.. de laatste keer dat de politie is geweest was het volgens hem allemaal mijn schuld, als ik dit nu doe, is het vanzelfsprekend (voor hem) weer mijn schuld, trapt ie mij weg daar.... heeft Meike (en de andere ponys daar) helemaal niks meer! zelf kijkt hij er ook niet naar om dus k weet zeker dat het dan helemaal de verkeerde kant op gaat!

hij was er zelf niet afgelopen week maar als het goed is zie ik hem morgen weer, ik zal hem er wel op aanspreken dat ze binnen moet, en het liefst op een natte ondergrond.. en dat er echt weer een dierenarts moet komen... moet ik ondertussen kleine stukjes proberen te lopen met dr? of is het beter dr stil te laten staan?

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:23

nou nou nou.....moet dit allemaal zo??
Een aantal antwoorden van sommige vind ik niet fair en onnodig kwetsend en hard.

-"Maar wat nou als je da zecht er is niks meer aan te doen, blijf je dan ook eigenwijs?"
- "Iedereen wil je goed advies geven, daar vraag je tenslotte om, maar je doet niks..."
-" En als dit nou niet tot jou kop doordringt, dan ben jij minstens zo erg als de eigenaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
*****************************************
Zo zijn er nog wel meer antwoorden maar heeft weinig zin om er nog meer bij te zetten
Jullie vergeten gemakshalve een aantal dingen:

- Meike is NIET het eigendom van Anne
- het is niet "haar" DA noch "haar" hoefsmid
- ze is pas 16 en heeft geen baantje en helaas ook een moeder die absoluut niet meewerkt of achter haar staat
- is niet haar beslissing om Meike te laten inslapen
- ze kan Meike moeilijk achterop de fiets zetten en naar Utrecht gaan
- ze heeft al verschrikkelijk veel voor Meike gedaan en ze doet verschrikkelijk haar best om dit alles draaglijk te maken voor het dier
- en Casanova......eigenaar bellen heeft geen zin....heb dit ook al gedaan maar die vent lacht je nog net niet in je gezicht uit

Moest dit ff kwijt!!

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 13:25

gelukkig zijn er nog mensen die niet helemaal tegen me zijn..... k begin af en toe al aan mezelf te twijfelen of ik echt zo slecht ben voor me lieverd Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:32

Toch moet je uitkijken Annuh dat je niet alleen de positieve berichten er nu uit filtert om dat in het begin mensen hebben gezegd dat ze zo kan overlijden en er geen redden meer aan is.

Ik heb de indruk dat je je eigen grenzen aan het verleggen bent, en je daardoor de pony onnodige pijn bezorgd.

Heel sneu voor je dat de pony zo ziek is, maar als de eigenaresse de noodzakelijke en misschien ook wel definitieve stappen niet wil ondernemen, zou ik mijn handen er van af trekken. Je gaat er op een gegeven moment zelf aan onderdoor.

Je suis Charlie.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:35

Anita_D schreef:
Ahum???

Een foto kost hooguit 20 euro, als je dat al niet hebt..
Zakgeld? Ouders? Eigenaar dreigen met dierenbescherming?

Onze pony heeft 5 dagen in Utrecht gestaan en dat koste ons ongeveer 350 euro,en wat is dat op een paardeleven??????
En dan heeft ze nog veel medicijnen gehad en de speciale ijzers zitten rondom ook bij dit bedrag in!!!!!
Als je je daar meld, kun je trouwens van te voren een prijsopsomming krijgen van wat wat kost , dus dan kun je het altijd nog bij foto's laten als je het dat niet waard vind.
Ik zou zeggen, vraag de foto's aan je ouders, als vervroegd kerstkado of voorschot op je zakgeld of verjaardag....
Het gaat nou ook weer niet om een mega bedrag...




sorry dat ik het zeg, maar dan weet ik ook uit wat voor gezin jij komt, super verwent,
Hallo voor veel mensen is 350 euro het halve loon!!!!!!!!
ik maak me daar behoorlijk kwaad om jij kunt niet bij andere mensen in de beurs kijken.
ik ga hier niet verder op reageren want dan ga ik dingen zeggen waar ik spijt van krijg

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:42

annuh schreef:
gelukkig zijn er nog mensen die niet helemaal tegen me zijn..... k begin af en toe al aan mezelf te twijfelen of ik echt zo slecht ben voor me lieverd Scheve mond




nee hoor meid echt niet wij steunen je en let alleen maar op onze reacties je voelt je al schuldig genoeg.
Je hebt gedaan wat je moest doen, meer gaat niet en kun je niet. OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cookie2222, Emmaollie2, Jossie, kiko, Nancy01, SemrushBot en 102 bezoekers