druppelvormige schimmel op rug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

druppelvormige schimmel op rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 17:03

Hallo allemaal,

wie kan mij helpen, mijn paard loopt in een wei met een heel stel anderen en ze krijgen last van een soort schimmel, waterschurft, wat kan ik hier tegen doen?
Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?
Ik had gehoord dat je het met biotex kon wassen, dat hebik gedaan en het heeft wel wat geholpen maar niet helemaal, ik denk ook dat ik haar maar een regen deken op ga doen.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:21

schimmel krijg je niet weg met biotex, dat is voor een schimmel (wit paard) dat je weer wit wilt krijgen. Het beste kun je haar wassen met imaverol, dit is een schimmeldodend middel, al haar spullen (schabrak, dekens, borstels e.d.) zullen ook gewassen moeten worden.
Let op als het echt schimmel is is het hartstikke besmettelijk, niet handig dus om haar dan in de wei te laten.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 17:27

Die Biotex zou de schimmel zeg maar ook uitdrogen, dat heeft het ook gedaan, maar naar mijn mening niet voldoende
Die Imaverol, kan je dat bij de ruiterzaak kopen?
En ik las net bij een ander topic iest over entingen, is dat hiervoor ook goed?

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:42

hoe bedoel je? entingen en imaverol?

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 17:45

Er zou een enting op de markt zijn tegen schimmel, wat voor schimmels precies allemaal werd me niet duidelijk. Over Imaverol stond in dat topic ook van alles, maar die enting stond er helemaal los van.
Zaterdag komt sowieso de dierenarts en die weet vast wat we kunnen doen, maar wat extra info van mensen die ervaring hebben kan nooit kwaad.