vage korstjes die jeuken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

vage korstjes die jeuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 20:45

Wie kan mij helpen?????? Mijn paardje heeft het vorig jaar ook al eens gehad en begint nu weer. Hij krijgt op de flanken en op zijn billen korstjes die een gelige kleur hebben. Je kan ze er zo af halen ze blijven terug komen. Mijn paardje vindt het heerlijk als je op die plekjes poetst of krabt. Ik ben er minder gecharmeerd van. Kan iemand mij vertellen hoe hij er aan komt en nog belangrijker hoe hij er weer van af komt. Betadine helpt niet en imaverol hielp ook niet echt een klein beetje maar.


HELP ONS AUB!!!!!!!

ben eindelijk L1 startgerechtigt


Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 20:46

O ja vergeet het helemaal maar hij vergaat van de jeuk!

ben eindelijk L1 startgerechtigt

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:38

Amivarol aanschaffen bij DA kan vorm van schimmel zijn of dergelijks.
Amivarol ontsmet en voorkomt verspreiding, goed er mee wassen en korsten eraf krabben, zoveer dat gaat.....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:43

Eiwit-allergie. Zorgen dat hij zo min mogelijk eiwitten binnenkrijgt. De mijne heeft het ook...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:46

Ik denk eerder aan schimmel. Het middel heet trouwens Imaverol met een i ipv een a. Maar dat geeft niets hoor! Eiwitallergie is meestal op de schouder en niet op zijn flanken en billen, maar ik kan je niet garanderen dat het geen eiwitallergie is (net zoals veel andere dingen) Maar het meest waarschijnlijke is toch wel schimmel naar mijn idee, vooral omdat hij heel veel jeuk heeft.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 17:02

Bedankt voor jullie hulp. Een kennis is wezen kijken en het blijkt dat met de warmte te maken heeft. Hij kan dus niet goed een dek verdragen. Inmiddels is hij twee dagen zonder dek en ik moet toegeven dat hij nu geen jeuk meer heeft en de korstjes worden niet erger.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

ben eindelijk L1 startgerechtigt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:03

Mijn shetje heeft het ook, op z'n schouders . Ik heb 'm gewassen met isobetadine en ingesmeerd met jeukwerend roze spul (hoe heet dat nu weer, duur spul en ruikt best lekker Verward). Ik hoop dat het beter gaat nu. Aan de ene kant is z'n huid in ieder geval weer mooi zuiver nu waar de grootste krab-plek zat. De andere kant heeft ie nog geen haar afgekrabt. Ik hoop dat ie het zo laat Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DanaxxLester, Peachy en 108 bezoekers