Paard wat onderstandig staat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Paard wat onderstandig staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 20:10

Wie kan mij helpen... Ik heb een paardje op het oog, leuk dier (NRPS, 5jaar oud) maar hij staat onderstandig.... Ik ben erg benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en of het problemen opleverd bij het rijden. Ik rijd western, het is wel van belang dat hij zn achterhand er goed onder kan brengen. Wordt dit door onderstandigheid moeilijker? Eerder kans op slijtage? Wie kan me helpen??? (is dit een rede om het paard NIET te kopen....., ik rijd meer recreatief, af en toe een wedstrijdje...) Bedankt!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:29

Op www.hoofcare.nl staan de afwijkende beenstanden, met de mogelijke complicaties daarbij vernoemd. Ik weet niet wat onderstandig is, kun je dat uitleggen ?

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:19

nog nooit van gehoord? de afwijkende standen aan de voorbenen;
normale,bodemnauwe,bodemwijde,toontreder en franse stand
afwijkende standen van de achterbenen zijn het zelfde (behalve de franse stand) als bij de voorbenen alleen komt daar nog de koehakkige stand bij.

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 23:44

Onderstandig= zn voorbenen staan tever onder zijn lichaam om het maar zo te noemen. Er loopt geen rechte lijn van schouderblad naar hoef

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:11

Door goede bekapping en goede training zal het heel wat verbeteren. Maar heel veel paarden staan onderstandig.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:50

Als jij stops enz wil gaan maken kan dir problemen op leveren zoeen paard loopt ook vaak erg op de voorhand, als het paard er goed door word gekeurd zou ik het proberen, maar het is wel(kan) wat meer werk om hem goed op de achterhand te krijgen.

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:11

Mijn vorige paard was ook behoorlijk onderstandig. Ze liep Z dressuur, was 12 jaar oud en ze heeft er nooit last van gehad. Als het paard verder goed in elkaar zit en je bevalt zou ik er niet te zwaar over vallen. Ieder paard heeft wel iets afwijkends.