Paard kreupel :( Wat heeft hij???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Paard kreupel :( Wat heeft hij???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:23

Hey,

Een paard van ons loopt onregelmatig onregelmatig met zijn linker achterbeen. De ene dag wel en de andere dag niet, heel accuut eigenlijk, en als hij kreupel loopt is het na de galop weer bijna goed, nog een paar rondjes draven en het is weer helemaal goed.
Z'n spronggewricht en knie zijn op de foto geweest en daar is niets op te zien.
Wat wel opvallend is is dat hij linksachter veel minder bespierd is dan rechtsachter, dus hij ontlast het waarschijnlijk al een tijdje.

Wie heeft een idee wat dit paard kan hebben Verward

Groetjes Jolanda


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:37

Als er foto's gemaakt zijn ben je bij een DA of kliniek geweest toch? Wisten ze het daar ook niet? Ik denk dat zij het toch beter weten dan wij.

Er doorheen lopen komt ook voor bij artrose, bij mijn merrie is het ook nooit op foto's uitgewezen dat ze artrose heeft. Maar verder wijst alles ernaar.
Het kan natuurlijk nog zoveel meer zijn hoor.

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:42

Hey,

Ja die dierenarts wil er nu een manueel therapeut op los laten.
Hij heeft geen scanapparaat dus kan geen scan van z'n knie maken. Maar ik vind het nogal vreemd om er een manueel therapeut op los te laten als je niet weet wat een paard mankeerd, daarom zet ik het ook hier neer.

En voor artrose denk ik dat het te accuut is, het is 3 weken terug begonnen dat hij 1x onregelmatig was, toen weer een week goed en toen zomaar weer een dag maar nu loopt hij elke dag wel kreupel, maar dus niet de hele tijd.

Groetjes Jolanda

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:14

klinkt bij mij als stijf, misschien een hoefzweer? maar ja dan blijft hij slecht lopen ook al is hij warm... Heb je hem al eens op rust gezet? Waarom neem je niet contact op met een andere DA die wel kan scannen of een foto kan maken, sluit je een helebole dingen uit! Dat kan jou DA ook best wel begrijpen hoor. succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:27

Dat accuut kreupel worden niet bij arthrose hoort is helaas niet waar weet ik uit eigen ervaring... de artrose kan er al een tijdje zitten zonder dat het dier aangeeft er last van te hebben. Van de ene op de andere dag kan dit echter wel het geval zijn. En wisselende kreupelheden duiden wel op artrose, maar goed, dat hoeft in dit geval natuurlijk helemaal niet, kan best iets anders zijn. Ik zou naar een goede kliniek gaan als ik jou was, heb je meer aan! Sterkte met hem!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 14:37

Hoi,
Artrose moet toch op de foto zichbaar zijn Verward
Er is helemaal niks warms of diks te vinden aan z'n been.
Het paard is helaas niet van mij en daarom is het ook een beetje moeilijk om naar een andere dierenarts te gaan, de eigenaar regelt dit.

Groetjes Jolanda

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:34

Ik dacht ook altijd dat artrose op een foto zichtbaar moest zijn, maar het schijnt dat beginnen de artrose nog niet op foto's te zien is.

Dit is mij tenminste verteld door de arts die mijn paard behandelde. Bij haar was op foto's niets te zien, maar verder wijst alles ernaar.

Fioon
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:29

Hoi, misschien is je paard wel hartstikke scheef waardoor ie zich verkeerd belast. Dat hadden wij ook ons paard kreupelde ook af en aan, niets te zien, geen dik of warm been etc. We hebben haar een maand in training bij Antoine de Bodt gedaan en ze heeft daar geen dag kreupel gelopen! Ze is daar dmv training goed recht gesteld, is de spanning in haar rug kwijt, laat verruiming in haar gangen zien, kortom het gaat super met haar! Misschien een tip voor jou? Kijk anders op zijn site: www.hoefkatrol.com en dan kom je bij hem terecht. Succes!


't is klein, rood en het spint.......................

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:15

Ik denk ook aan beginnende artrose (die nog niet te zien is op de foto) Maar kan het vanaf hier niet zien en weet het natuurlijk nooit zeker. Maar het verhaal wijst er wel een beetje op. Een manueel therapeut kan misschien dingen ontdekken die de DA nog niet ontdekt heeft. Ik vind het wel de moeite waard om zo'n iemand er naar te laten kijken (2 zien meer dan 1...)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dalena, dollyspikkel, f_pepper, Jadero, lina1998 en 30 bezoekers