Drachtig,gat in pees en door achterhand zakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Drachtig,gat in pees en door achterhand zakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 22:32

Ik hoop zo dat iemand mij hier iets wijzer kan maken,want ik weet het niet meer!
Ik zal maar even bij het begin beginnen( een heel verhaal hoor!):
Toen Shana 2 weken thuis was nadat ze gedekt is werd ze kreupel, links achter.
Na de nodige rust en onderzoeken bleek ze een gat in d'r pees te hebben.
Omdat ze nu ook drachtig is heb ik ( in overleg met de da) besloten om haar op een andere stal te zetten waar ze elke dag weidegang heeft, het veulentje was nu even de eerste prioriteit,zeker omdat Shana onbelast geen pijn heeft.En de tijd z'n werk te laten doen.
Alles ging prima,als ze af en toe een sprintje trekt( niet echt slim) of een drafje maakt loopt ze als een zonnetje
Niet onregelmatig , er is echt niets te zien.
Tot vandaag.....
Met het uitkrabben van d'r rechter achterhoef, zakte ze ineens door d'r achterhand en ging dus hangen Verward
Na nog een keer proberen gebeurde dit weer.
Uiteraard ben ik behoorlijk geschrokken,want ik kon altijd wel een half uur d'r been optillen,zonder dat er iets gebeurde.
Wie heeft er een idee wat dit kan zijn?
Heeft dit met die peesblessure te maken of kan het zijn dat het veulen ergens op/ tegenaan drukt?
Maandag wil ik de da bellen om dit te melden,maar dat duurt nog zo lang Schijnheilig dus wie kan mij alvast wat verder helpen?
Alvast bedankt voor het lezen en evt. antwoorden.

Paola

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:33

Vastzittende rug misschien?? Komt vaak voor bij peesblessures, omdat de spieren anders gebruikt worden om het aangedane been te ontlasten. Mijn vorige paard had ook een gat in de pees.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:12