Hoe doen/ deden jullie dat met Ringworm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:06

Euh ja, zo ken ik helaas mensen in Limburg die nu alles onder de oliebol hebben, dat is erg balen.
Er zijn nu ook 2 veulens verkocht, maar ik heb nu duidelijk kunnen maken aan de boer dat ze niet eerder van het erf afgaan totdat ze schoon zijn.
Ringworm is idd hardnekkig.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 22:37

Ja dat is idd klote als je een hele grote stal hebt, en niet iedereen alles zo goed behandeld..
Er zullen wel veel meer paarden besmet zijn ben ik bang, want deze Tinker kwam ook van een handelstal af.. Lips are sealed
Ik zal de naam niet noemen, omdat deze hier ook op Bokt zit. En ik er vanuit ga, dat de mensen die de tinker hebben gekocht dat wel aan deze mensen hebben doorgegeven..

Maar een TIP voor iedereen, keur je paard voordat je hem koopt dat scheelt een hoop ellende voor jou, je paard, en de mensen/paarden bij jou op stal. Dat hadden de eigenaren van deze Tinker geen last gehad van Schimmel, Lintworm en Ringworm... Scheve mond

joyce17
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:58

Alles GOed ontsmetten nadat de ringworm over is anders heb je grote kans dat het weer terug komt..

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 10:42

Er bestaat/bestond ook een poeder die je over het voer kunt doen. Het is alleen niet voor paarden geregistreerd maar voor rundvee.
Er zijn al heel wat paarden mee behandeld. Alleen is het op eigen risico natuurlijk ivm de registratie.
Een heel stuk makkelijker dan steeds weer wassen.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 11:34

Hoe heet dat poeder dan Epoka?
En het wassen gaat gelukkig prima, dat is zo gedaan Lachen

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:39

Met één paard wel, maar als je veel paarden hebt blijf je wel bezig met wassen. Ook altijd het hele paard wassen en niet alleen de plekjes.
Wassen is eigenlijk geen goed woord, want je moet het niet uitspoelen natuurlijk.
Dat poeder heet griseo.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 11:43

Nee daar heb je idd gelijk in!
Ik was haar ook helemaal, sommige bij mij op stal doen wel alleen de plekjes.. Maarja om nou even de benen/ buik etc mee te nemen met wassen, is een kleine moeite.
Griseo.. Dankje wel, weer wat geleerd Haha!