Spier beschadigd?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dees

Spier beschadigd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 14:11

Mijn Neve heeft weer eens wat...

NA een 15 minuten beweging, ook in stap, ook zonder bijzet of zadel, verzuurt ze in haar schouder. Het voorbeen wordt dan aanzienlijk korter weggezet, en om het been omhoog te bewegen maakt ze een hupje met de hele voorhand.
Kort nadat je ze dan meteen stilzet op stal, verschijnt er onder haar borst, tussen de voorbenen, een zachte grote bult. Die verdwijnt weer na een dag of 1, 2...
Acht hele dagen rust boden geen soelaas; gisteravond aan het halster longeren, meteen weer hetzelfde.

Ik vermoed een spierbeschadiging; natuurlijk weer zo ongebruikelijk dat er niets over in de literatuur te vinden is, en ik maak me heel sterk dat mijn basisdierenarts het ook niet zal weten. Dit is hetzelfde paard dat heel gemakkelijk spierbevangen raakt, maar verdere symptomen van algehele verzuring heeft ze niet. Ze is ook zo fris als een hoentje, en haar achterhand en rug zijn losser dan ooit....

Wie heeft zoiets al eens eerder meegemaakt of gezien?
Wat zou ik moeten doen?

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:34

Bioscannen om het probleem te achterhalen en te behandelen?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:08

Vervelend zeg,helaas kan ik je niet helpen en alleen maar sterkte wensen ermee!
Groetjes Lundi

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 18:22

Zorgen voor een goede warming-up en cooling down
Verder massage misschien??
De doorbloeding moet worden aangezet (als het daadwerkelijk een verzurings probleem is)

Laat er anders een Fysiotherapeut naar kijken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie