Mijn paard heeft begin Augustus zijn oog beschadigd, hier voor zalfjes gekregen en pijnstilling en ontstekingsremmer/antibiotica.
Anderhalve week later naar de kliniek gegaan om te kijken hoever het nu was, en het was over.
Nog een week extra gezalfd en antibiotica gegeven toen gestopt.
Er was nog wel littekenweefsel ( wit streepje) zichtbaar maar geen pijn of dergelijke
Nou paard weer lekker naar buiten gedaan en alles..
Tot anderhalve week geleden, paard weer helemaal oog dicht zitten en ontzettend veel pijn conclusie: Grotere beschadiging dan voorheen en hele oog wit, dierenarts weer laten komen.
Weer verder met zalven en antibiotica verder en binnen laten.
Vrijdag weer naar de kliniek geweest en de beschadiging was weer weg..
Toen zalf meegekregen tegen ontstekingen/infectie weer aantal spuiten gehad, pijnstilling en gestopt met antibiotica aangezien die die al
een tijdje had. Nieuwe afspraak gemaakt voor extra controle aan huis voor vandaag.
Gisterenavond weer zijn oog helemaal dik en zeer pijnlijk, zo zielig heb ik hem nog nooit gezien, helemaal tegen me aan hangen
en oortjes naar achteren hangend..
Vandaag dus die dierenarts weer geweest. Er zit nu een krater in zijn oog ( beetje grof omschreven maar je ziet het zonder moeite...)
Conclusie: Paard moet naar de kliniek en daar even blijven.
Dus paard net naar de kliniek gebracht.
Hij word morgen om 9 uur ''geopereerd''
Ze gaan de rand langs de beschadiging open maken, dus kapot maken zodat er nieuwe bloedvaatjes kunnen gaan ontwikkelen.
Daarna krijgt hij een katheter infuus in zijn ooglid zodat ze makkelijk 3x per dag zalf en alles in zijn oog kunnen krijgen zonder
te veel stress. Nu moet die tot na het weekend blijven

Mijn arme ventje, hij heeft al zoveel pech gehad
Hij heeft Cubarmix gehad en metacam, opticlox, atropine, cavasan en nog een zalfje naast alle spuiten die die heeft gehad.
Ook heeft die Pro Dynam (buut) gehad.
Vandaag had die zijn buik heel erg opgetrokken, darmen klonken verder goed, maar ben daar ook niet gerust op omdat Buut niet echt een vriendelijk middel is heb ik gelezen?
Wie heeft dit meegemaakt? Ervaring mee?