Mijn 4jarige trapt haar eigen benen open

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Mijn 4jarige trapt haar eigen benen open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 20:59

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn 4jarige. Met rijden heb ik meetstal beschermers of bandages maar deze dame trapt haar eigen raak op de wei als ze in een gekke bui is.
Dit vind ik af en toe niet erg, maar het duurt zolang voordat de wondjes genezen zijn en de kortsen eraf zijn.

Hebben jullie een manier om het sneller te laten genezen of te voorkomen? Verward

Ik ga geen beschermers om doen in de wei, want dat vind ik te on natuurlijk en hiervan krijgt ze toch alleen maar warme benen en dat is niet goed.

Groetjes en alvast bedankt!

Tamara

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


boemel

Berichten: 8307
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:15

Ik denk dat alleen beschermers omdoen helpt hoor.
En het is koud, dus zo warm zullen de benen wel niet worden. Natuurlijk is het onnatuurlijk. Maar er is zoveel onnatuurlijk wat je met je paard doet en iedere wondjes is ook niet prettig, dus ik zou ze gewoon omdoen.

Misschien heeft hij er over een jaar als hij wat rustiger en sterker geworden is er wel minder last van.

M1+10

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 21:20

Ze heeft al een blessure gehad, dus van de zomer werden de benen al gewoon dik en ik kan dr wel helemaal in gaan pakken, maar daar wordt ze lijk mij niet echt sterker van?

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-03 21:35

weet echt niemand een andere oplossing?

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

boemel

Berichten: 8307
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:49

Nee, ze wordt niet sterker van inpakken. Maar wel van de training. Ze is nu nog jong en daardoor misschien wat slap en jolig en daardoor vangt ze zich waarschijnlijk vrij snel.
Je hoeft haar niet in de bandages te pakken. Een harde peesbeschermer is het beste en die hoeft echt niet te knellen of te warm te zijn.

Misschien is ze rustiger met een mak paardje erbij. Of misschien kan de smid eens naar de stand van hoeven/benen kijken. Goed bekappen kan helpen.

M1+10

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:12

Waar zitten de wondjes, want als het op de ballen van de hoef zit kan je springschoenen om doenen voor de rest ben ik het hier boven mee eens, trainen zodat het paard sterker word en leert hoe hij zijn benen neer moet zetten. succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-03 22:27

Er staan al een rustig paard bij van een jr of 10.
Vandaag was het nog steeds dik, heb t schoongemaakt en heb haar laten stappen van te voren en erna gekoelt.
Maar dan doe k voortaan wel die beschermers, maar hebben jullie geen tips om het snel te laten genezen?
Wat doen jullie eraan?

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

boemel

Berichten: 8307
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:38

Kleine wondjes was ik een paar keer met betadineshampoo. Verder doe ik er normaal weinig aan. Traumeelgel kan ook helpen. Dit helpt bij zwelling/kneuzingen en mag naar mijn weten ook op kleine wondjes gesmeerd worden.

M1+10

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 18:06

ik doe altijd calendulazalf op wondjes (te koop bij drogist), werkt altijd super en ik gebruik het ook bij mezelf altijd handig dus om in je poetskist te hebben

Z1+1

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 23:49

Betadinezalf er op smeren, de wondjes worden dan meteen ontsmet en het geneest snel. Teatree olie ontsmet ook goed en de wondjes helen ook snel. Meestal smeer ik 1 van de 2 op wondjes.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:10

Ik gebruik ook altijd Calendula-zalf van VSM (en ook voor mezelf). Calendula zalf is ook ontsmettend en werkt ook tegen eventueel wildvlees!
Zéééér goede ervaringen; paard met 8 hechtingen in zijn bovenlip heb ik ook ooit met Calendula-zalf moeten 'smeren' van DA. Ik stond er een beetje sceptisch tegenover omdat het homeopatisch was en de wond flink... Je kon het hele litteken uiteindelijk niet meer zien....

Ervaring is iets wat je pas krijgt, vlak nàdat je het nodig hebt!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-03 23:00

Heel erg bedankt! Ik zal jullie tips onthouden!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:15

Als het paard echt een dik been heeft en wat komt door die wondjes zou ik er een dierenarts bij halen!
Die van mij had het vorig weekend ook en had haast een bloedvergiftiging door een wondje zo klein als een speldenknopje!
Neem het zekere voor het onzekere en misschien heeft de dierenarts ook nog wel een oplossing voor het aantikken van zijn benen!
Sucses ermee!
Groetjes Lundi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Dyonne, Petunia27, stella92 en 87 bezoekers