Paard hoest, maar wat ik net te horen kreeg......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:11

een paard op zaagsel zetten terwijl de paarden om hem heen op stro staan heeft weinig zin. Er zit dan zoveel stof in de lucht dat het nie twerkt. Frisse lucht is belangrijk. Dan maa reen andere stal zou ik denken
Ik heb ook een paardje gehad met C.B., die is er oud mee geworden, Nooit meer last van gehad
wel heb ik haar haar hele leven HMP Horse bijgevoerd. Is een heel goed antihoestmiddel.
Haar zoon heeft het nu ook, maa r dat gaat goed met een buitenbox. Wel op stro, zie boven. Hoest af en toe eens, maar verder niets aan de hand.


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:24

nemo schreef:
ja maar bij mijn paard zat amper slijm of snot in de longen dus dat is het denk ik niet. Het ligt aan der diepste luchtwegen...

Daar kun je alleen maar zeker van zijn als je een bronchoscopie laat maken. Mijn advies, ga naar aan goede d.a of kliniek en laat hem goed nakijken en een bronchoscopie maken, dan pas kun je zeker weten wat er is en een juiste behandeling geven. Succes!!!

XANTHA

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:19

een paard met cb, moet wel beweging hebben, maar niet in het zweet werken, dus alleen stappen iedere dag, zou je m wel aan het werk zetten en het zou verergeren dan kan dit idd over gaan in dampigheid.
ik zou zeker een bronchoscopie laten maken en m n paard ook uit de buurt houden van andere paarden die wel op stro staan. mijn pony was opgegeven en doordat ik het advies van de da gevolgd heb is het gelukkig toch weer goed gekomen en heeft hij daarna niet meer gehoest.

http://62.194.152.26/fotoserver/fotos/3503.jpg
vandaag is mijn roxie z1 geworden.30-05-2004

Dartel
Berichten: 163
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:53

Waar komt de irritatie vandaan. Mijn paard is allergisch voor stro en hooi. Deze zomer was het echt dramatisch. Dan kan er van doorrijden geen sprake meer zijn. Ze stond met haar hoofd helemaal laag, de rotzooi liep uit haar longen en ze moest continu pompen om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Ze heeft 3 weken achter elkaar injecties gehad met prednisolon, ontstekingsremmers, en krampverlichtende middelen om haar bronchien een beetje te ontspannen. Daarnaast kreeg ze twee maal daags prednisolon en ventipulmin door haar voer. Ze staat nu weer op houtmot, en krijgt alleen nog maar Lucerne. Ook geen nat hooi of kuilgras. Ze is nu pas weer helemaal van de predni en Ventipulmin af. Ze heeft dit probleem al jaren, en ieder jaar als de velden gaan bloeien kan ik de potten poeder weer bestellen. Ze staat nu denk ik al zo´n 10 jaar op de Ventipulmin en Prednisolon. Soms wat meer, soms helemaal niets. Verder is ze nu weer helemaal in orde. Waarschijnlijk zijn haar longen wel aangetast, maar ik ben toch geen fanatieke wedstrijdruiter. Haar condititie is nu beter dan de mijne. Het kan dus best wel goed komen, maar je moet er wel wat voor over hebben en de moed niet te snel opgeven. De mest van houtmot kan ik overigens niet gewoon met de mestboer meegeven.

Dartel

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:19

Probeer foengriek zaad met knoflooksnippers en een kruidenmelange. Dit is allemaal puur natuurlijk. Ik heb er goede resultaten mee.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:30

ursonne kruiden mijn paard gebruikt het nu 3 dagen en je ziet al verschil echt geloof me maar!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:33

heb ik meer van gehoord
hoe kom je daaraan , kun j eer iet smeer ove rvertellen

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:13

ja, er is ook een apart topic over van mij.

Het zijn kruiden er zit vanalles in, wortel, branndnetel, voedingsstoffen, kamille geloof ik.
moet ik ff voor je nakijken.
Nou ik geef melody er dus 80 mg per dag van met een schep zemelen.
ze krijgt daar nog hooi bij. Verder niks.
Door die kruiden krijgen ze alle voedingsstoffen binnen die ze binnen moeten hebben.
En echt ik wou dat ik foto's had gemaakt maar ik ben er nu 3 dagen mee bezig en je ziet het gewoon, een ongeloofelijke glans (met dik wintervacht) dus die glans zie je normaal gesproken niet zo goed maar nu echt wel!
En ze is ietsjes afgevallen maar dan precies op de plaatsen waar ze af moet vallen dus niet bij de schoft maar echt bij de buik.
Je moet alleen apart nog kalkpoeder geven dat zit er niet in.

Het word ook vaak gebruikt bij paarden die ziek zijn en een verminderde weerstand hebben.
Melody is gekocht toen ze ziek was heel erg hoesten enz, ze is op de wei gezet en de kruiden gevoerd en sindsdien is ze nooit meer ziek geweest!

Ik raad het echt iedereen aan, als je het telefoonnummer van die mensen wilt hebben dan moet je me ff pben, dan kun je ze misschien zelf es bellen en het door hun laten uitleggen.

MAAR IK WIL NOOIT MEER ANDERS! Bloos

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:14

bij medisch staat die topic ik zal hem ff een schopje geven, dan staat hij vooraan

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:46

Frisse lucht is erg belangrijk en zo min mogelijk stof.
Bij ons op stal heeft iemand goede resultaten gehaald met accupunctuur. Misschien is dat ook nog een idee.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:57

acupunctuur van wie, Micky ?
Landgraaf is dichtbij

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:46

waarom niet eerst met een bronchoscopie zien hoever de luchtwegen zijn aangetast en op grond daarvan het genezingstraject uitstippelen? bij een beetje verzekering krijg je alles of een deel daarvan vergoed.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:56

omdattie datal gehad heeft

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:59

Ook wij hebben een paard wat heel makkelijk hoest. Maar ook mijn man heeft een longziekte, dus wij werken zoveel mogelijk stofvrij. Onze paarden staan op koolzaadstro, merknaam Rapsodie. Iets duurder, maar echt stofvrij. Het neemt ook heel veel ammoniak op, zodat de prikkelende geur ook weg is (daar kan Albert dus absoluut niet tegen). En liefst voeren we kuilgras, omdat dat minder stoffig is dan hooi.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:11

volgens de DA zit in kuilgras dezelfde schimmels en had dat geen effect om te voeren
Dat hadden we hem nl al gevraagd
Dus nu krijgt hij nat hooi
Hij hoest alleen tijdens het werk, niet zomaar in de box, of met longeren of losgooien
Alleen onder het zadel

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:39

xxxmelody schreef:
ja, er is ook een apart topic over van mij.

Het zijn kruiden er zit vanalles in, wortel, branndnetel, voedingsstoffen, kamille geloof ik.
moet ik ff voor je nakijken.
Nou ik geef melody er dus 80 mg per dag van met een schep zemelen.
ze krijgt daar nog hooi bij. Verder niks.
Door die kruiden krijgen ze alle voedingsstoffen binnen die ze binnen moeten hebben.
En echt ik wou dat ik foto's had gemaakt maar ik ben er nu 3 dagen mee bezig en je ziet het gewoon, een ongeloofelijke glans (met dik wintervacht) dus die glans zie je normaal gesproken niet zo goed maar nu echt wel!
En ze is ietsjes afgevallen maar dan precies op de plaatsen waar ze af moet vallen dus niet bij de schoft maar echt bij de buik.
Je moet alleen apart nog kalkpoeder geven dat zit er niet in.

Het word ook vaak gebruikt bij paarden die ziek zijn en een verminderde weerstand hebben.
Melody is gekocht toen ze ziek was heel erg hoesten enz, ze is op de wei gezet en de kruiden gevoerd en sindsdien is ze nooit meer ziek geweest!

Ik raad het echt iedereen aan, als je het telefoonnummer van die mensen wilt hebben dan moet je me ff pben, dan kun je ze misschien zelf es bellen en het door hun laten uitleggen.

MAAR IK WIL NOOIT MEER ANDERS! Bloos


Ik heb er ook nog wat bij gezet, kijk nog eens een keertje naar dat topic..

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:25

ja en fjordenlover ik woon in valkenburg lb . dus als je het voer of de kruiden wilt bestellen dan kunnen we de verzendkosten anders delen.

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:57

fjordenfan schreef:
heb ik meer van gehoord
hoe kom je daaraan , kun j eer iet smeer ove rvertellen


Kijk nog eens op het topic over ursonne kruiden..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElinaSK, Groetje, mystery3434 en 129 bezoekers