kreupel

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

renee_m

kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 14:33

3 weken geleden gingen we in de les een cavaletti van 20 cm hoog springen. mijn pony is dan wel geen springpaard maar een balkje van 20 cm moet toch kunnen? ik wist niet van te voren dat we gingen ´springen´en ik had dus ook geen beenbescherming om gedaan. het ging opzich heel goed maar de laatste keer tilde ze haar benen niet goed op en struikelde erover, ik heb toen nog even verder gereden en er was niks aan de hand.

toen ik de volgende dag ging rijden liep ze heel erg kreupel. linksvoor. op de pees zat een bultje. toen ze na 4 dagen nog steeds kreupel liep hebben we de DA gebeld. die stelde voor om een echo te laten maken over 4 dagen. ik mocht er wel mee stappen( zowel aan de hand als onder de man) maar na 2 dagen ging ze al veel beter lopen en werd de bult nog kleiner. toen hebben we de echo´s niet laten maken. maar daarna liep ze weer heel kreupel en nu leek het alsof allebei de benen achter kreupel was. opnieuw de DA gebeld maar die consatteerde toch echt dat ze linksvoor kreupel was. hij vermoedde een peesklap. dus we moeten toch echo´s laten maken volgende week. maar ik zat er eergister op (kwartiertje stappen) en toen zakte ze helemaal door haar achterbenen, net alsof ze ging zitten.. en aangezien ze de hele tijd door haar achterbenen ´heen zakt´ als ik een stukje draaf dachten wij toch echt dat ze achter kreupel was. toen heb ik nog even aan de hand met haar op het hard gedraaft en toen was ze helemaal niet kreupel, alleen een beetje stijf.

ze heeft nergens echt pijn dat je kunt voelen, er is niks extreem warm en je kunt overal op drukken maar nergens laat ze merken dat het pijn doet. ik vermoed nog steeds dat ze achter kreupel is, hoewel ze wel rond etenstijd op haar achterbenen gaat staan omdat ze eten wil... ik snap er niks meer van Verward weten jullie misschien wat ze heeft?

Help mij backpackend Europa in!!
Kijk even op http://www.reneemanders.hyves.nl, stem op mijn gadget en hopelijk win ik een interrailticket t.w.v 600 euro!!
In 2 muisklikken ben je klaar. Kleine moeite, voor jou, veel plezier voor mij ;)

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:26

Zakt ze ook door haar achterbenen als je haar aan de hand hebt? Of alleen als je erop zit? Als het het tweede is, zou het nl. ook in haar rug kunnen zitten. Dit kan een bijkomstigheid zijn van het kreupel lopen linksvoor. Als een paard niet lekker loopt, gaat hij zich zodanig bewegen dat hij er het minste last van heeft. Daarmee kan hij weer andere delen van het lichaam (bijv. de rug) overbelasten.

Heel veel sterkte!

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 16:32

nee dan zakt ze niet door haar rug, maar ze heeft verder geen last van de rug als je er op druk ofzo.. en als ik met haar draaf kan ze wel gewoon het voorbeen goed gebruiken Verward

Kijk even op http://www.reneemanders.hyves.nl, stem op mijn gadget en hopelijk win ik een interrailticket t.w.v 600 euro!!
In 2 muisklikken ben je klaar. Kleine moeite, voor jou, veel plezier voor mij ;)

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 16:39

Citaat:
maar ze heeft verder geen last van de rug als je er op druk ofzo.

Dit hoeft niet te betekenen dat er niets mee is. Bij ons op stal stond een (errug sneu) paard dat he-le-maal vast zat in de rug. Zelfs in stap was het al pijlijk zichtbaar. Toch kon je met vingers langs de ruggegraat, met stalen rosborstels poetsen etc. en hij gaf geen krimp.

Ik zou het iig even navragen en als het een mysterie blijft zou ik naar Utrecht gaan voor een second opinion.

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-03 14:15

ja dat zou ook wel kunnen.. ik wacht eerst maar even de echo´s af.

maar ik ben benieuwd.. heeft geen een paardje van een bokker dit gehad? Verward Scheve mond Verdrietig

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie