rugproblemen???

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:03

mischien ligt het zadel niet goed oid?

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:57

Lautjuh123"]
mischien ligt het zadel niet goed oid?
[/quote]

Was ook mijn eerste ingeving. Ik denk dat het zadel te klein is. Maar dan ligt het zadel al langere tijd niet goed, denk ik. Want paarden zijn erg goed in pijntjes verbergen, en laten het meestal alleen zien als het goed mis is. Met een longeersingel, loopt ze dan ook kreupel? En aan welk been/welke benen loopt ze kreupel?

[quote="Suzi schreef:
Al wat langer geleden was ze ook kreupel en toen niet meer en nu al weer.

De rug heeft tijdens de kreupelheid even rust gehad, waardoor ze helemaal bij kon komen. Is er niet te vroeg begonnen met het het rijden oppakken?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 19:44

Misschien is het zadel juist niet meer in orde, oude zadels kunnen na een tijd ook gebrekke vertonen. Een gebroken boom misschien.

Is haar rug gevoelig wanneer je met poetsen flink over de rug gaat? Kruipt ze dan in elkaar? Dit kan al duiden op rugpijn.

Maar zo als je al zegt, ze is nu niet meer kreupel want ze heeft lang stil gestaan. Misschien is ze overbelast geweest. Probeer het nu dan weer rustig op te bouwen. Misschien was het te zwaar.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

rigoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 12:55

Laat haar eens goed bekijken door een goede dierenarts. Het klinkt mij meer als een chronisch beenprobleem in de oren, vooral het de ene keer wel goed zijn, de andere keer niet. Vergeet niet te laten scannen op de zachtere delen, kraakbeen en pezen. Het kan ook een blessure zijn die niet opgemerkt is (kan zomaar gebeuren) en die dus niet de tijd heeft gehad om te herstellen. Dan blijft zoiets nu en dan opspelen. Het herstellen van een spierblessure duurt rustig een paar maanden. Het loont de moeite om het 1 keer goed uit te laten zoeken. Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie