Wond op lip

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Myranda

Wond op lip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 21:05

M'n paard heeft sinds vrijdag een wond op z'n lip, het lijkt net of het door de kou gescheurd is ofzo (het zit niet in z'n mondhoek dus komt niet door het bit), net een soort schaafwond met scheurtjes. Ik heb de wond al verschillende malen met wondzalf en vaseline ingesmeerd. Het is wel iets beter geworden (in ieder geval niet erger). M'n paard wil zijn hoofdstel niet meer om, nogal logisch want dat zal wel pijn doen.
Wie heeft ook zoiets gehad met zijn paard? Hoelang duurt het voordat het over is en wat kan ik nog meer proberen om het genezingsproces te versnellen?? Kan het een soort schimmel/eczeem zijn (paard staat alleen, komt niet bij andere paarden) of is het gewoon een droge plek dat een wond is geworden??

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:24

Ik denk een droge plek wat open is gesprongen. Het is zo onwijs droog geweest de afgelopen tijd! Mijn paardje had t ookeen beetje maar ik ben er op tijd mee begonnen om haar in te smeren met uierzalf etc.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!
B+11 / Endurance Klasse 1 + 21 / Klasse 2 + 1
[ITP] Fotoshoot Jordy

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:33

het kan ook herpes ofwel koortslip zijn, dit is wel besmettelijk, maar meestal niet gevaarlijk en het enigste wat je er aan kunt doen is wachten.
Het zijn een soort zweertjes en die doen natuurlijk pijn en bij de ene meer dan bij de andere.
ALs je het niet vertrouwd even de DA vragen, misshcien is het wel wat anders.
Mijn Fjordje heeft het ook op stal gehad, via via... want ze staan in een groepje in de wei, en een waterbak of knuffelen zorgt voor een makkelijke overdracht van het virus.
Het duurde dacht ik zo'n 2 weekjes.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 08:56

Wil je Australiƫ op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie