Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:27

Ow bah ontstoken hoefbeen zou echt rot zijn, hopen dat hij toch wat opknapt Y;(

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 11:28

Colway schreef:
Ow bah ontstoken hoefbeen zou echt rot zijn, hopen dat hij toch wat opknapt Y;(


Ik weet niet wat de consequentie's daarvan zijn?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:30

Enige dat ik ervan weet is dat dat een lang slepende kwestie kan worden, maar qua vooruitzichten heb ik niet zoveel verstand, maar zover is het nog niet he! Eerst afwachten en dan foto's maken, hopen dat het allemaal meevalt

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:38

Zo dan, lekker zo'n pad. Je zou kunnen kijken of je de staleigenaar aansprakelijk kan stellen. Zij moeten toch zorgen voor een veilig terrein.
Heel veel sterkte hoor. Ik hoop dat Daks er goed doorkomt...

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:48

Heel veel sterkte ermee! Vind het toch wel raar dat het weggewuifd wordt terwijl dat pad de oorzaak is dat je paard in de kliniek staat. Als ze er niks aan willen veranderen zou ik mijn paard er ook niet meer willen hebben.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:54

Ik denk inderdaad dat als je toch weggaat, je toch voet bij stuk kan houden dat de staleiegnaar i.i.g. een deel van de rekeningen betaald. Ga op zoek naar nog meer glas en vraag het glassplintertje van de kliniek. het is allicht het proberen waard, is financieel niet niets om je paardje daar zo te laten behandelen

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:33

Arme arme Daks.

Veel beterschap voor hem.
En 1 keer niet uitkrabben lijkt me niet de oorzaak in dit geval. Als z'n stukje glas net langs de straal (in de straalgroeve) naar boven gaat, dan zou je dat waarschijnlijk met je krabber ook niet weggehaald hebben.

Ik kan me voorstellen dat je niet meer wilt dat Daks over een pad met stukjes glas loopt. Zouden ze het pad niet een stuk kunnen ophogen met GOED zand? (Afgraven zal vrijwel niet mogelijk zijn, denk ik?)
Dan zakt dat zand uiteindelijk in de loop der jaren weer weg, maar da kan eventueel aangevuld worden. Ik weet ook niet zeker of het pad ook de echte oorzaak is, maar het feit dat er glas in zijn voet zit, en het feit dat er glas ligt op een pad waar hij dagelijks overheen moet, maakt wel dat ik hem inderdaad niet meer over dat pad zou willen laten lopen.

Als de eigenaren van de stal daar niet in ee willen, dan lijkt me dat wel een reden om te gaan. (Uiteraard hangt dat ook nog af van hoe het er verder is, qua zorg enzo)
Zo'n miepie die hem kreupel in de wei zet, tsja, die lopen op iedere stal wel rond. Veel mensen ZIEN het niet eens als een paard kreupel is. Misschien dat hij 's ochtend wat onregelmatig was, en dat dat in de loop van de dag erger geworden is? (een abces met pus kan vrijvlot groeien, en dus razendsnel steeds meer pijn gaan doen)
Overigens maakt dit niet dat ik vind dat dat Miepie slim bezig is geweest, dat staat hier los van...

Heel veel beterschap, nogmaals.

Ik ga dit in ieder geval volgen, en duimen voor Daks dat hij er snel en volledig vanaf mag komen.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:50

Ik duim ook voor Daks! Echt rot dit zeg...
En wat schrik je als je paard echt ZO kreupel loopt! Hopen dat het snel verbeterd en hij lekker naar (een nieuw) huis mag!

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 17:54

Nou meiden nog steeds geen zicht op herstel van Daks. zeg hebben nu een gat aan de voorkant van zijn hoef gemaakt in de hoop zo bij de ontsteking te komen. hij krijgt nu ook een ondersteunend ijzer. hij krijgt nu 2 dagen nat verband en daarna 2 dagen droog verband en dan kijken ze verder.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:02

Aangezien je toch naar een andere stal wilt zou ik toch kijken waar je juridisch staat, een pensionstal moet voor zover mogelijk een veilige omgeving bieden en dat hebben ze NIET gedaan. Ondanks het feit dat stallen vaak niet aansprakelijk kunnen worden gesteld mag je wel verwachten dat er geen gevaarlijke dingen rondslingeren die je paard schade toe kunnen brengen, win maar eens advies in. Buiten de kliniekkosten, die hoog zullen zijn kun je hier ( nog niet aan denken) ook je paard mee verliezen. Er zitten een aantal kundige juristen op bokt volgens mij dus kijk daar ook even naar, naast alle zorgen om je paard.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:09

Wel een heel vervelende situatie zo zeg...
Hoe lang heb je op deze stal gestaan? Ik snap namelijk wel dat je hier dan misschien niet te veel problemen wilt veroorzaken als je er verder graag stond, maar inderdaad, een pad naar de weides waar glas in zit lijkt me toch niet de aller beste oplossing. Misschien kunnen ze je eventueel wat te gemoed komen met de kosten of een andere stallings mogelijkheid?
Staat hij nu nog op de kliniek dan? :-( Arm paardje...
Sterkte er mee!

schrikdraad
Berichten: 1298
Geregistreerd: 22-04-11

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:26

Ik lees hier de stalhouder aansprakelijk stellen (lijkt Amerika wel).
Maar bestaat er ook niet zoiets als dat jezelf ook wist dat er een slecht pad was en dus zelf risico nam?

Ik hoop dat je paard zonder verder blessureleed heel snel opknapt.

sparretje

Berichten: 599
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:36

Hoi,

ik lees net je topic. Wat een narigheid. Ik heb ik oktober ongeveer hetzelfde meegemaakt. Paard was alleen niet in glas maar in een oude roestige spijker gestapt. Direct aan een hele hoge dosis antibiotica en de dag erna (zondag) in overleg met de kliniek met 'spoed' opgenomen aangezien hij er hoge koorts bijkreeg. Daar hebben ze inderdaad ook het steekkanaal uitgesneden, nat verband en nog meer AB.
Na 3 dagen nat verband belastte hij gelukkig weer acceptabel, en heeft toen een verbandijzer gekregen. Al met al heeft het herstel best een tijd geduurd. Mij werd toen verteld dat wanneer de ontsteking niet na die 3 dagen afgezakt zou zijn, ze onder narcose het hoefgewricht zouden zijn gaan spoelen om de infectie eruit te krijgen om te voorkomen dat het hoefbeen aangetast zou worden.
Misschien is dit overbodige informatie, maar dacht het toch even te delen.

Ik ga heel hard voor je duimen dat je paard snel weer opknapt. Dit zijn zulke nare blessures...Sterkte!

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:13

My_chimanga ik sta nu bijna 2 jaar op die stal. op wat kleine probleempjes na heb ik het daar wel redelijk naar mijn zin. maar mijn paard had het super en daar gaat het om.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:21

ik duim voor je!

verwijderen
Berichten: 1736
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:29

pffffffffffff wat een vervelend verhaal zeg, heel veel sterkte en hoop dat ie snel opknapt.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:08

Jeetje zeg, nog steeds niet echt vlot qua genezing... super balen dat ze er zo moeilijk bij kunnen komen :(

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:21

Als het pad daar neer is gelegd door de pensionhouder en er zit troep in wat een paard kan blesseren dan heeft hij zijn plicht (onbedoeld en onbewust) verzaakt, op het moment dat je paard een schop van een ander krijgt word het verhaal heel anders. Op een pensionstalling moet je paard veilig zijn, ook daar betaal je voor. En als ze glas in het pad hebben liggen dan doen ze iets niet goed.

schrikdraad schreef:
Ik lees hier de stalhouder aansprakelijk stellen (lijkt Amerika wel).
Maar bestaat er ook niet zoiets als dat jezelf ook wist dat er een slecht pad was en dus zelf risico nam?

Ik hoop dat je paard zonder verder blessureleed heel snel opknapt.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:49

Staat ie vandaag al wat beter?

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:20

Wat een verhaal! Hopen dat hij opknapt Y;(

schrikdraad
Berichten: 1298
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:21

bigone
zo simpel is het niet.
Als hij je paard zonder medeweten van jou over dat glas pad stuurt wel.
Maar als jij weet had dat het geen perfect pad was
maar dacht dat valt wel mee dan ben je zelf medeverantwoordelijk want je had het kunnen voorkomen.

Is er nog nieuws Daks?
Hopelijk gaat het beter.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 15:23

*\o/* *\o/*
Ik ben de gelukkigste persoon ter wereld. Daks mag morgen naar huis
*\o/* *\o/*

Hij moet daarna nog wel 6 tot 8 weken op rust en moet die tijd op speciaal beslag blijven.
Maar goed mijn ventje mijn trots komt weer thuis

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:28

yeah +:)+ , was een stille meelezer, maar heel fijn dat hij naar huis mag.
Is de ontsteking van het hoefbeen ondertussen dan ook uitgesloten?

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 15:30

ja in principe wel. over 8 weken moeten we terug naar utrecht voor uitgebreide controle.

britt299

Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: st.willebrord

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:33

Fijn dat het allemaal goed komt en dat hij nu lekker gezond weer mag rusten! *\o/*