Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
whitneyvdw

Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:32

het ziet er uit als een flinke hoefzweer arme daks wat heeft het arme dier een pijn ,hij is gelukkig nu in goede handen.ik vind het alleen dom,om hem zo kreupel in het land te zetten.dat vind ik een onhandige actie.ik hoop voor jou dat hij heel snel opknapt.veel sterkte nog.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:45

jeetje dat is schrikken zeg!

gelukkig weet je nu wat het is en is hij in goede handen!
sterkte...

Tancreda4

Berichten: 24053
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:33

Jeetje zeg, dan schrik je ook als hij zo uit het land komt!! Ik dacht ook gelijk aan een hoefzweer, en diegene die hem buiten heeft gezet hoeft er niet veel aan te hebben gezien overigens. Mijn merrie had ooit ook een hoefzweer, ik zette haar buiten niets aan de hand, nog geen 3 uur later kwam ik weer op stal en trof ik haar op 3 benen aan en ook zo kreupel... in een tijdsbestek van een paar uur dus! Gaat zo snel, echt bizar.

Wel een geluk dat het geen breuk ofzo iets, daar ben je met zulke kreupelheden wel gelijk bang voor..... gelukkig is dat uitgesloten. Maar zon diepe zweer zul je ook niet snel vanaf zijn, al hoop ik voor jullie van wel! Heel veel sterkte met je knappe man, hopelijk knapt het nu snel op nu de grootste druk eraf is....

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 07:50

dank jullie allemaal.
Gisteravond ben ik weer bij hem geweest en hij staat alleen maar down en te zweten.
Ze denken zelf dat er meer in die hoef zit maar dat is nog even afwachten.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:58

Pfff wat erg zeg, afwachten dus.Van een hoefzweer kunnen ze mega veel pijn hebben.Mijn paard is er dood ziek van geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:00

Lijkt mij idd ook een hoefzweer.
Hopelijk komt ie snel op een goede manier eruit.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:07

Toen ik je paardje zag lopen had ik al meteen zoiets dat het in zijn hoef zat.
Hij wilde zijn hoef totaal niet belasten.
Maar ik lees dat het nog niet veel beter gaat.
Het kan ook zijn dat het hele kleine gaat nu dicht is gaan zitten en dat zich daar nu weer een ontsteking aan het vormen is.
Eigenlijk proberen ze het dichtzitten te voorkomen met het natte verband.
Toch kan het gebeuren dat het dicht gaat zitten en een paardenhoef zit altijd vol bacterieen, dat hou je niet tegen.
Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er precies gaande is zodat ze gericht kunnen gaan behandelen en je paardje zich snel beter voelt.
Heel veel sterkte en beterschap.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:02

Mijn paard heeft vorig jaar twee hoefzweren tegelijk in dezelfde hoef gehad. Ik weet nog dat ik huilend naar haar ben toegerend omdat ik dacht dat het gebroken was. Dat had ik ook niet verwacht, dat ze zo erg ervan konden kreupelen.
Wel begrijp ik niet dat ze nu antibiotica geven. Mijn DA wilde dat juist helemaal niet doen omdat dat het rijpingsproces zou stilzetten, terwijl de etter"balk"/de bron wel blijft zitten. Hebben ze daar in de kliniek nog iets over gezegd?

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:07

Daks schreef:
dank jullie allemaal.
Gisteravond ben ik weer bij hem geweest en hij staat alleen maar down en te zweten.
Ze denken zelf dat er meer in die hoef zit maar dat is nog even afwachten.

Hebben ze het dan over meer pus of dat er daadwerkelijk iets inzit wat er niet hoort, iets scherps..bv een spijker oid?

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 12:09

Ibalia schreef:
Daks schreef:
dank jullie allemaal.
Gisteravond ben ik weer bij hem geweest en hij staat alleen maar down en te zweten.
Ze denken zelf dat er meer in die hoef zit maar dat is nog even afwachten.

Hebben ze het dan over meer pus of dat er daadwerkelijk iets inzit wat er niet hoort, iets scherps..bv een spijker oid?


Ze hebben het dan over pus want iets scherps had denk wel op de foto te zien zijn geweest.
Vanavond heb ik weer spreek uur met de behandelend arts

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:44

heel veel sterkt, hoop dat het goed komt met je paardje

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:43

Ik moest ook gelijk aan hoefzweer denken, Mijn merrie stond ook zo in het land, meer strompel dan kreupel, dan dnek je dat je je paard al kan wegbrengen. Gelukkig kondne e bij mijn merrie snel de zweer vinden en is alleen de smit er geweest.

hopelijk knapt je paard snel op. Als spanning eraf is, zal de pijn ook snel zakken

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van Belgiƫ

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:52

een hoefzweer is dat het zelfde als een blein in de hoef? want die groeien toch wel er uit en dan hoorde ik dat je moest weken in soort javel?

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:06

Mijn paard heeft een jaar geleden een kleine week op de kliniek gestaan met een nare hoefzweer.
Ik heb hem toen s'avonds gebracht met spoed hij had over de 40 graden koorts, hij was echt ziek en een mega dik voorbeen en kon bijna niet lopen... Na een aantal dagen hebbben ze hem bij de zool helemaal uitgesneden en later zelfs door de hoefsmid thuis ook nog iets en toen tijdelijk een ijzer met een zooltje zodat het met lopen minder gevoelig was en minder vuil erin kwam omdat hij de wei weer opging. Met zooltje liep hij gelijk weer goed, na twee keer een zooltje zo'n 10 weken later konden de ijzers er voor weer af en geen last meer van gehad. Heel veel sterkte met je paard het is altijd vervelend een hoefzweer....

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:10

hou goed in de gaten dat het hoefbeen niet gaat ontsteken,ik weet niet waar de zweer zit....hebben ze op de rontgen het niet kunnen lokaliseren?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:13

Bumblehorse schreef:
een hoefzweer is dat het zelfde als een blein in de hoef? want die groeien toch wel er uit en dan hoorde ik dat je moest weken in soort javel?



hoefzweer=blein.....de ernst er van ligt aan de plek waar de zweer zit.
Oppervlakkig in de witte lijn is minder ernstig dan binnen in de hoef bij het hoefbeen in de buurt,het hoefbeen kan dan gaan ontsteken en dat is niet echt rooskleurig.(venster en schoonmaken van het hoefbeen)

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:24

Beterschap voor je paardje!

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:34

Ah echt ik vind het zoooo zielig die filmpje, echt waar.

Ja ook hier denk ik aan een hele diepe lastig te lokaliseren hoefzweer.

Een stalgenoot van vroeger had een paard die precies zo liep, ook voorhoef, het was een hoefzweer, daar kan je ook ziek van zijn en koortsig zijn, het is gewoon heel pijnlijk voor ze.

En mijn vorig paard, een draver had ook een hoefzweer aan zijn achterbeen, echt je schrikt je rot als hij op 3 benen staat.

Met deze paarden is alles goed gekomen.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 08:50

heb gister van de DA te horen gekregen dat ze er een stukje glas uit hebben gehaald.
Het gat is nu nog groter geworden dus kijken wat ze gaan doen en of hij eventuee weer terug op ijzers moet.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:52

Daks schreef:
heb gister van de DA te horen gekregen dat ze er een stukje glas uit hebben gehaald.
Het gat is nu nog groter geworden dus kijken wat ze gaan doen en of hij eventuee weer terug op ijzers moet.


Van de ene kant mooi dat ze nu iets gevonden hebben, dan kan waarschijnlijk het herstel beginnen.
Van de andere kant natuurlijk zwaar *****.
Hopelijk zakt de koorts nu en een ijzertje zul je misschien even niet onderuit komen als ie heel kort staat door het gat.
Maar even afwachten.

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:58

Zo dat is schrikken Daks!! Ik hoop dat de geneizing nu een stuk sneller zal gaan!

Tancreda4

Berichten: 24053
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:01

Dus toch nog wat meer dan ene 'simpele' hoefzweer, arm paard. Wel fijn dat ze nog wat gevonden hebben... hopelijk is dat het euvel en kan hij rustig gaan herstellen..

DaphneR93
Berichten: 823
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:29

Jeetje, dat dat uberhaubt er echt in kan komen en zo hoog! Arm paard. Heb je het idee dat het de pijn al iets verlicht nu het er uit is?

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:40

"gelukkig" is nu bekend wat er aan de hand is..ik vind het ook verbazingwekkend dat een stukje glas dan zo hoog kan zitten, wie had dat verwacht...op naar een goed herstel!!!

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:21

geerke schreef:
Bumblehorse schreef:
een hoefzweer is dat het zelfde als een blein in de hoef? want die groeien toch wel er uit en dan hoorde ik dat je moest weken in soort javel?



hoefzweer=blein.....de ernst er van ligt aan de plek waar de zweer zit.
Oppervlakkig in de witte lijn is minder ernstig dan binnen in de hoef bij het hoefbeen in de buurt,het hoefbeen kan dan gaan ontsteken en dat is niet echt rooskleurig.(venster en schoonmaken van het hoefbeen)


oke, bedankt voor de bijkomende info ;)

TS: veel beterschap gewenst aan je paardje!