Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:08

neline11 schreef:
Veel sterkte! :(:) Ten eerste met jouw paard maar ook met de stalling, een naar verhaal!


Ja dank je. De stalling waar ik stond is nu met modder aan het gooien niet normaal meer.
telefoon gaat de hele dag. maar goed lekker laten gaan en geen aandacht aan besteden.

HolyPope

Berichten: 3381
Geregistreerd: 25-08-11
Woonplaats: Vlak voor m'n achtertuin

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:11

..Ja, laat maar gooien en NIET twee keer in de week de hoeven uitkrabben, liever twee keer per dag!

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:16

holypope 2 keer per dag gaat echt niet lukken helaas.
Moet 15 km enkele reis rijden naar maar paard en naar mijn werk 50 km enkele reis dus eigenlijk chronisch tijd tekort.

Krabburger

Berichten: 89
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:18

Inderdaad geen aandacht aan besteden, dat is het beste maar ik vind het echt heel vervelend voor je!

Natas0801
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:54

Heel veel sterkte met het herstel!!
Daks is trouwens echt een heel mooi paardje :)

Bloemetje87

Berichten: 186
Geregistreerd: 09-11-11
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:46

Daks schreef:
holypope 2 keer per dag gaat echt niet lukken helaas.
Moet 15 km enkele reis rijden naar maar paard en naar mijn werk 50 km enkele reis dus eigenlijk chronisch tijd tekort.


Ik denk dat holypope bedoeld dat je het beter te vaak dan te weinig kan doen.. Al doe je het minimaal 1 keer per dag: iig beter dan 2 keer per week, helemaal als hij dus al last heeft van zijn hoeven zou ik proberen ze zo schoon mogelijk te houden. Misschien dat iemand van de stal bij kan springen voor het verzorgen/krabben van de hoeven? :) Zo veel werk is dat niet..

Ps, begrijp ik het goed dat je max 2 keer per week bij je paard bent?

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 12:00

bloemetje nee ben juist elke dag bij mijn paard.
Misschien sla ik 1 keer per jaar over.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:00

plientje1 schreef:
go go het is toch wat al dat associale taalgebruik. ik geef die stalhouder 100% gelijk, dat hij je weg hebt gestuurd. ik zou zelf ook zo'n iemand wegsturen.


Wat voegt dit nu aan dit topic toe als ik vragen mag?
Je hebt twee dagen geleden een acount aangemaakt en dit is wat je als welkomspost te melden hebt? (verdacht... en bovendien is het taalgebruik ook niet echt denderend in deze reactie)
Als je om paarden geeft maak je je al snel verdomd veel zorgen om zo'n dier. Als jij als eigenaar van het paard dan jouw dier als zo'n ellendig hoopje paard uit het land moet trekken ben je niet echt vrolijk lijkt me. Dat je dan door de eigenaar van de stal waar het dier staat opgevangen wordt lijkt me niet meer dan normaal. Als het goed is zijn zij namelijk ook paardenliefhebbers.
Bovendien betaal je voor goede zorgen bij een pensionstal. Ze zegt toch helemaal nergens dat de stalling het paard expres kreupel gemaakt hebben? Ze vangen haar alleen schandalig op...
Waarschijnlijk zou het al heel anders zijn gegaan als ze voldoende en oprechte belangstelling tonen in de genezing en de vorderingen van Daks. Dan hoeft er helemaal niet met vingers gewezen te worden en kom je er samen wel uit. Nu is van beide kanten die deur dicht en dat is gewoon jammer.

Hoe is het nu met Daks?

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:01

Dan is uiteraard de volgende vraag waarom je niet iedere dag de hoeven uitkrabt? ;)

Wat is Plientje1 spontaan stil :o

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:08

Of je nou iedere dag de hoeven uitkrabt of 2 x per week ze kunnen altijd wat in de hoeven lopen.
Dat risico blijft zeker als de pensionhouder zo'n "paardvriendelijk" paadje aanlegd.
Maar met iedere dag krabben ondenkt je dingen vaak wel eerder.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:09

Rocamor schreef:
3 weken later stond ie weer kreupel. Zweer was er kennelijk nog net niet helemaal goed uit toen het weer dicht was of is weer gaan groeien. Volgens mijn hoefsmid was de AB hier ook debet aan. De AB werkt ongeveer 2-3 weken. Na die tijd (als zweer nog net niet helemaal weg is) kan ie weer flink gaan groeien. Hetzelfde gezien met paard van stalgenootje, precies hetzelfde. Bij beide paarden AB, beide paarden daarna na 3 weken weer flink kreupel en beide paarden flinke zweer eruit gesneden. En daarna was het klaar.

Jouw paard heeft ook flinke hoeveelheid AB gehad (als ik je verhaal zo lees), dus grote kans dat de zweer in alle hevigheid weer terug is.


En dat is wat ik een paar pagina's ook al aanhaalde, maar wat weggewuifd werd.

Hoefzweer en antibiotica gaan niet samen. De pus en ontsteking worden afgeremd/weggenomen, maar de kern van de hoefzweer blijft zitten en na een paar weken rijpt die gewoon weer verder en loopt paard weer even stokkreupel als ervoor. Enige oplossing is de kern weg te snijden, dit is makkelijk en snel bij een oppervlakkige zweer, dit is een werk van lange adem bij een diepe zweer of kroonrandzweer.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 12:13

My_Chimanga ik heb zomaar het idee of plientje iemand van daar is. Maar neit de ballen heeft dat te melden.

Met Daks ja ik weet het niet gister hebben ze zijn speciale jizeer er weer afgehaald en en kwam pus uit.
Hij steunt nu wel iets meer op het been maar nog niet genoeg naar mijn zin.
Voor de rest zie je dat hij pijn heeft. hij trekt zijn buik op en ligt heel veel.

DAV waarom niet iedere dag. Juist vanwege dat pad dat er een vaste laag mest in zou zitten.

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:14

Sterkte!!!

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 12:15

ginin ik denk dat ik over jou eerste post heen heb gelezen.
Hij heeft nu enkel metacam gehad en eergisteren een dubbele dosis pijnstilling.
Zal ik doorgaan met metacam of beter daarmee stoppen.

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:17

Ja dat idee heb ik ook een beetje ja. En op zich heeft de stal recht om mee te discussiƫren, maar dan moet dat wel even duidelijk zijn. Verdedigen mag altijd, maar nu alleen een opmerking er doorheen gooien met hoe brutaal alles is e.d. is niet echt zinvol.

Iedere dag uitkrabben heeft ook weer een beetje twee kanten... Ik krab iedere dag uit maar veel stalgenootjes veel minder vaak... ik trek er dan ook iedere dag weer een berg rommel uit, terwijl bij hun de hoeven gewoon 'vol' zijn en er geen plaats is voor nieuwe steentjes die er in komen... doordat de hoeven van mijn paard altijd leeg zijn loopt ze er ook echt iedere dag weer nieuwe troep in.
Maarja, ik doe het altijd even voor ik haar binnen zet, das dan echt maar een kleine moeite.

Ik ben het er mee eens dat je dan dingen eerder ontdekt, maar helaas is het geen garantie dat als je iedere dag uitkrabt er niets met de hoeven kan gebeuren...

Als de zweer er uitgehaald is moet toch de druk heel snel afnemen...? Dan zou hij eigenlijk al weer moeten steunen en duidelijk opgelucht zijn!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:17

Wat vreselijk is dat he daks om je paardje met zoveel pijn te zien, je voelt je zo machteloos omdat je dat niet meteen weg kunt halen.

HolyPope

Berichten: 3381
Geregistreerd: 25-08-11
Woonplaats: Vlak voor m'n achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:00

Nee hoor, klopt dat als je iedere dag krapt ontstekingen zou kunnen voorkomen, dat is natuurlijk niet zo. Maar het voordeel is als je iedere dag krapt dat je de mest van de vorige dag uit de hoeven haalt die er zit te broeien en vaak de stralen aan tast. ;)
Ik weet niet of Daks een lage pijngrens heeft maar ik denk eerder dat de ontsteking in de hoef nogal gecompliceerd is. Als er push gevormd wordt in de hoef gaat dat een weg naar buiten zoeken maar dat kan met nogal wat omwegen gebeuren, in de natuur gebeurd het vaak dat het een weg naar boven zoekt en dus bij de kroonrand doorbreekt.
Is Daks na het uitsnijden wel in een klauwzak gezet met ontsmettings middel? (Bio-tex groen ofzo)
Zeker omdat hij nu op pijnstillers staat en het nog steeds niet goed schijnt te zijn.

marleen_usar

Berichten: 24685
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:04

Mijn paard is vernageld geweest,heeft weken geduurd met mega veel pijn.Veearts kwam een paar keer per week.Ze zou weer komen en zei als hij dan nog zo is gaat hij op de foto.Ik heb toen meteen Vloeibare Duivelsklauw besteld, en toen de veearts kwam wist ze niet wat ze zag, hij liep veeeeeeeeeel beter.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 13:35

holypope hij heeft op de kliniek in nat verband gestaan wat iedere keer met betadine water werd gevuld.
Nu op stal staat hji met nat veband in een hoefzak en word 2 maal daags met sodawater gevuld.

Zal ik doorgaan met metacam of stoppen?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:37

Daks schreef:
holypope hij heeft op de kliniek in nat verband gestaan wat iedere keer met betadine water werd gevuld.
Nu op stal staat hji met nat veband in een hoefzak en word 2 maal daags met sodawater gevuld.

Zal ik doorgaan met metacam of stoppen?



Kun je denk ik beter met de behandelend arts overleggen, ik neem toch aan dat zij er een reden voor hebben.

marleen_usar

Berichten: 24685
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:57

Duivelsklauw pakt de onsteking van binnenuit aan.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 14:13

marleen_usar schreef:
Duivelsklauw pakt de onsteking van binnenuit aan.


En waar kan je dat krijgen. Ik geef nu wel gedroogde brandnetel.

marleen_usar

Berichten: 24685
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:15

Bij de paardendrogist, het een krachtige natuurlijke onstekingsremmer.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:38

http://www.makana.de kan je ook duivelsklauw krijgen ;)

Teufelskralle 1 kg en kost 16,90 euro
Verzendkosten zijn 6,90 euro.

Je moet er 25 gram per dag van voeren bij een gewicht van 500 kilo

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Paard op 3 benen en staat in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 15:55

oke zal eens even kijken.