Toverman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 16:32

het gaat nu echt hartstikke goed met me merrie!!!!!! ze loopt nu echt super lekker!!! en de achterhand zet ze er ook heel goed bij, de achterbenen komen nu eindelijk in de sporen van de voorbenen, en het potje met medicijnen is alweer bijna op en dan laat ik binnenkort nog even een plukkie manen meenemen door mijn instructrice!!!!! ik ben echt heel erg blij dat het zo goed gaat!!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:06

pssssssst,klopping.

een paard KAN er dood aan gaan.

afz,ezelexpert

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:30

Inderdaad , een paard KAN er dood aan gaan. Als je op tijd er bij bent kun je hem redden. Helaas zie je vaak te laat dat het om longworm gaat en dan is de schade zo groot , dat er weinig kans op genezing is. Casanova, ik vind ezels zalig, en ze zijn een vak apart. Je moet een groot gevoel voor humor hebben om goed met een ezel om te kunnen gaan. Maar die humor is besmettelijk. Eenmaal een ezel gehad en je kunt niet meer zonder. Tevreden Casanova?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:13

Klopping schreef:
Zalig hè de mogelijkheden die daar van uit gaan. Al heel veel paarden en mensen zijn er al "miraculeus" door geholpen. De dierenartsen kunnen veel, maar niet echt in de organen zien. Laatst had een van mijn paarden een "koliek", de miracelman erbij en die vond vrij vlug dat de lever was gestopt met werken. Dat is dan gewoon einde verhaal voor het paard. Dan kun je ook stoppen met dure behandelingen , die achteraf bewijzen dat er niets aan te doen was, en je portemonee is leeg. Petje af voor die, die het goed doen.


Nu ben ik alleen heel erg benieuwd of dat inderdaad bewezen is dmv bloedonderzoek of sectie of iets dergelijks.
Want als jouw (of van wie dan ook) paard een leverprobleem heeft, worden zijn slijmvliezen geel, dmv bloedonderzoek kun je kijken of het inderdaad door een leverprobleem komt en niet door wortelen of andere voedingsmiddelen. En dan is de diagnose snel gesteld (en kost je vast niet meer dan die "toverman") En sommige leverproblemen zijn wel op te lossen, ligt eraan wat het is. Dit is natuurlijk heel erg specifiek voor dit paard, misschien kan hij wel andere dieren ook helpen, maar ik vind het persoonlijk altijd nogal vreemd... Zonder bewijs een ziekte diagnostiseren... Ik vind het moeilijk te begrijpen... Maar als het bij jouw paard werkt! Prima toch!!!!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:19

ehm..waarom gaan jullie nou weer over dat onderwerp praten???

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 09:15

het is goed om over problemen te praten. Iemand met een zelfde probleem kan al de goede richting de oplossing gaan zoeken, dit kan een leven sparen. Bij mijn paard was het een chronisch probleem, hij had regelmatig last van zijn lever. Dit keer was hij niet te redden, de slijmvliezen waren al paars.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 10:47

ja, maar dat is het probleem niet!! het ligt helemaal niet aan de lijnzaad, want dan heb ik romana niet eens gegeven, ik geef alleen mn kleine shetje een bekertje laanzaad, omdat ze aan de diarree is, maar romana geef ik nu alleen het potje maag/darm...

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:47

hoezo, lijnzaad is niet voor een leverprobleem.Een pony die aan de diaree is moet je geen lijnzaad geven, daar zijn andere middelen voor , zoals norit of rijstwater.

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 16:18

xcynthiax schreef:
die toverman had dus een speciale wormenkeur geadviseerd die die bepaalde bacterie in dr darm kon dode.



Een wormenkuur die een bacterie moet doden? Ha ha, je laat je lekker beetnemen. Een wormenkuur is bedoeld om wormen te doden, maar zeker geen bacteriën. Het kan zelfs gevaarlijk zijn om de bacteriën in de darm te doden, omdat die bacteriën ook meehelpen met de vertering van het voer.

Het zou best kunnen dat je paard na het geven van die wormenkuur weer beter in zin vel zit, maar dan had ie dus gewoon last van wormen.
Dus voortaan beter ontwormen tijdens het weide-seizoen en je voorkomt een hoop problemen en je hebt ook geen toveman nodig.

Sorry, dit klinkt erg sceptisch, maar ik verbaas me altijd over dit soort verhalen en dat iedereen dit maar gelooft. Als zo'n man echt heeft gezegd dat je met die wormenkuur een bacterie kan doden, dan heeft ie dus écht geen verstand van zaken.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:44

Goed zo Kazoo! Ben het helemaal met je eens.!

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:52

volledig eens, een wormkuur is tegen wormen en niet bacteriën. Aan de hand van afmeting en hoeveelheid "verwei" mogelijkheden moet de wormkuren worden afgestemd. Hoe minder grond , hoe meer kuren. Wissel regelmatig van kuur om resistentie te voorkomen en diaree.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:36

toch jammer, iedere keer weer al dat ongeloof voor dit soort zaken. kun je zien hoever we zijn afgegroeid van de natuur. deze 'toverman' heeft dan nog de mazzel dat hij met apparaatjes werkt, dan accepteert men het weer iets sneller. Lachen

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:13

Een toverman of vrouw heeft geen apparaatjes nodig om te weten dat de wormkuren belangrijk zijn. Een paard dat wat dof voorkomt, vraag maar wanneer de laatste wormkuur is gegeven, en als ze de waarheid vertellen , dan is dat meestal te lang met de gevaren van dien. Je hoeft daar ook geen toverman voor te zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:12

let op de ' ' zou ik zeggen...

als je een paard ongezien consulteert is het toch best knap dat je tot die conclusie komt. zoals ik zei;

Citaat:
kun je zien hoever we zijn afgegroeid van de natuur


ik kan het niet hoor... maar jij waarschijnlijk wel? Dat heb je ook niet van de ene op de andere dag geleerd neem ik aan.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:13

inderdaad, leer je dat niet van de ene dag op de andere, er gaat veel tijd en ook heel veel geld in zitten en dan is er nog geen garantie dat je het ook echt kunt. Ongezien een paard beoordelen kan, maar dan moet de verzorger erbij staan en eerlijk, alle vragen kunnen beantwoorden. Daar schort het vaak aan, de vragen die we stellen. De meesten haken af, omdat we vragen stellen die, ze niet leuk vinden of die pijn doen om te beantwoorden.Het gezond verstand, wat bij velen op een laag pitje draait, kan al veel leed voorkomen. Als de ruiters eens wat minder zuinig zijn op hun verstand en meer op het gebruik van hun paard, dan was er al veel paardenleed uit de wereld. Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 11:33

hmm maar daarnaast is het ook het ontwikkelen van je gevoel en verstand, het leren kijken en verbanden kunnen leggen. het is inderdaad jammer dat dit soms zo laat op gang komt, of erger nog; helemaal niet.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:30

haha, inderdaad , de spijker op de kop.Voltreffer.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:38

[ik heb besloten dat ik nu 1x in de week verslag doe. Ik zeg wel wanneer ik verandering merk en misschien ook wel juist niet. Dus ik zal jullie wel op de hoogte houden (tenminste, voor die mensen die het willen weten

Wanneer komt je verslag hoe het nu met je merrie gaat, zijn er wormen afgekomen, heb je dat gezien? Loopt zij beter? Voelt zij zich beter?

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 09:36

Deze man heeft geen antwoorden nodig. Ook zonder vragen te stellen aan de eigenaar of verzorger heeft hij de gave om tot de juiste diagnose te komen... maar ja.. einde discussie...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 10:19

Klopping schreef:
[ik heb besloten dat ik nu 1x in de week verslag doe. Ik zeg wel wanneer ik verandering merk en misschien ook wel juist niet. Dus ik zal jullie wel op de hoogte houden (tenminste, voor die mensen die het willen weten

Wanneer komt je verslag hoe het nu met je merrie gaat, zijn er wormen afgekomen, heb je dat gezien? Loopt zij beter? Voelt zij zich beter?
[/quote]


wat voor verslag doe jij dan?
maar wat bedoel je met of er wormen zijn afgekomen??
ik vind dat mn paard wel beter loopt, want in het begin, voordat we het spul hadden gegeven liep ze heel erg te klote met dr achterbenen, die wilde ze er niet onder zetten, maar dat doet ze nu juist wel. en ze voelt zich denk ik ook wel lekkerder daardoor

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:08

Het verslag van jou Cyntia, het was een quote. Als er mest uit je paard komt en hij heeft een wormkuur gehad , dan kan het zijn , dat je wormen in de mest ziet zitten.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:10

oww, bedoel je het zo? ik zal er wel op letten

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:10

Ja.. maar t hoeft niet... Ook al ontworm je je paard naar jouw idee goed dan is t nog steeds mogelijk dat ie wormen heeft. zelfs al heeft ie b.v. 14 dagen ervoor nog een wormkuur gekregen....

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:11

Niet altijd zie je de wormen. Meestal werken de wormen zich direct de grond in of ze worden opgegeten door de vogels. In de stal heb je de meeste kans de wormen te zien, dus. Heel fijn dat je paardje zich beter in zijn vel voelt, rijdt zoveel lekkerder.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:12

De meeste wormen gaan niet eens dood , wat wel de bedoeling is.