[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:39

line18 schreef:
bij mij gaat het best goed.
alleen heeft mijn fjord een deken die niet goed blijft zitten.
175 is te klein en 185 te groot.
hoe lossen jullie dit op?

Ander paard uitzoeken? Nee hoor grapje. Welke soort/merk deken heb je?

Carliijn

Berichten: 2901
Geregistreerd: 28-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:52

tamary schreef:
N.a.v. verbod vliegensprays (en hertshoornolie, tea tree per 1 juli!) Wie heeft er alternatieven of eigen recepten?

Hier nog geen jeuk, maar ze krijgen ook weinig gras (wat hier nl voor de jeuk zorgt)


Wat?! :wow: Ik kan die post in het vorige topic niet vinden, wil je uitleggen wat je bedoeld met tea tree verboden? -O-

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:56

line18 schreef:
bij mij gaat het best goed.
alleen heeft mijn fjord een deken die niet goed blijft zitten.
175 is te klein en 185 te groot.
hoe lossen jullie dit op?

Ik heb hier het zelfde probleem, nu heb ik een 185 op liggen (liever te groot dan te klein namelijk) maar die moet ik elke dag even goed leggen (buikdeken eraf en dan deken goed trekken, buikflap er weer op en dan zit hij goed).

Edit] Net pony met spuit magnesium toegediend, dat werkt iig echt NIET!!! _O-
Hij vindt het zo vies, ik hield zijn hoofd omhoog en hij begon gewoon met het spul in zijn mond te gorgelen (je zag zijn wangen bubbelen), echt 5 minuten zijn hoofd omhoog gehouden en toen slikte hij het door.. Morgen grasbrokjes scoren :P

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:58

Sodeletuut schreef:
Breghje schreef:

:(:) De zware excemer bij ons op stal heeft hem ook alweer op, misschien een beetje troost voor je? Die had hem 16 maart ongeveer op. Ik zal hem niet in het lijstje zetten omdat het niet mijn eigenste is.

Dat zal het vast zijn idd, ze heeft ook flinke eczeem.. :\

Deze had vorig jaar zelfs onder zijn SIH nog plekjes op zijn kont waar Bregh een paar dagen zonder deken kon. Balen voor jullie zeg.... :(:)

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:06

*\o/* he hallo wij hebben sinds verleden jaar een fjord met lichte eczeem (heel weinig)maar toch ...We hebben alles afgezocht op internet over ZE afijn wilde even zeggen dat we wel elke ochtend en avond vliegenspray doen en speciaal voer ..Hij jeukt nog niet dus geen deken ,We hebben hem wel voor als evt dit jaar erger wordt .Maar we hebben ook ander land dus hoop dat het dit jaar nog beter gaat P.S we komen uit alblasserdam zuid holland

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:18

Citaat:
Belangrijke wijzigingen voor vliegenmiddelen

Volgens de Nederlandse wetgeving vallen alle producten die bestemd zijn om insecten te bestrijden, af te schrikken, onschadelijk te maken of de gevolgen ervan te voorkomen of te verminderen, onder de Wet gewasbeschermingsmiddelen en biociden. Alle producten die bedoeld zijn om vliegen, horzels, dazen en muggen te weren, vallen dus onder deze wet.

Dat betekent dat alleen een product dat geregistreerd is als biocide zich een insectwerend product mag noemen en dit ook op de verpakking mag vermelden. Tot nu toe zijn er slechts een gering aantal producten als biocide geregistreerd.
Niet meer verkrijgbaar

De verkoop van niet-geregistreerde insectwerende producten is dus verboden.
Wij hebben de volgende producten dan ook per direct uit ons assortiment gehaald:
•Bremsenbremse
•Bremsenbremse Ultrafresh
•Zedan SP
•Leovet Power Phaser
•Leovet Power Phaser Durativ
•Leovet TamTam
•Horzelspray
•NAF Midge Off
•NAF Off Deet
•Stubben Care Rep Up

Geur- en vachtsprays
Het is algemeen bekend dat (steek)vliegen, dazen en muggen een voorkeur hebben voor warme en zwetende paarden. Het meest voor de hand liggende is dan ook om uw paard schoon en fris te houden met krachtige, frisgeurende en verkoelende vachtsprays of shampoos. Veel gebruikte natuurlijke oliën met een sterke, frisse geur die de lichaamsgeur van uw paard langdurig neutraliseren zijn o.a. citronella, lemongras, ceder, den en pepermunt. Vaak worden aan deze producten huid- en vachtverzorgende oliën toegevoegd zoals walnoot, lavendel, geranium en aloe vera. Zo kan uw paard toch nog volop genieten van de zomer!

Nog meer veranderingen per 1 juli 2012
Helaas mogen vanaf 1 juli 2012 ook geur- en vachtsprays met Tea Tree olie en Hertshoornolie niet meer worden verkocht. Als er geen uitstel- of overgangsregeling komt, betekent dit dat alle producten met Tea Tree olie en/of Hertshoornolie van de markt zullen verdwijnen. Verkoop hiervan zal na 1 juli 2012 illegaal zijn.

Veranderingen per 1 januari 2014: Europese wetgeving
Op dit moment wordt in Europa een Verordening voorbereid, waarin de toelating van biociden wordt geregeld. De verwachting is dat deze verordening per 1 januari 2014 van kracht wordt . Vanaf dat moment dienen biociden voorzien te zijn van een Europees registratienummer. Er zijn al diverse insectwerende producten uit andere Europese landen die over een Europese registratie beschikken. Deze kunnen na 1 januari 2014 in Nederland aangemeld worden en zullen dan pas, na goedkeuring door de Nederlandse overheid, verkocht mogen worden.



bron:http://www.paardendrogist.nl/productgroep/1095/1100/vliegen/insectwerende_middelen/

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:25

line: de 185 kopen en innemen zodat hij past?

zusjacobs, je paard is gewoon te slim :P

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:21

opisop_shop schreef:
line: de 185 kopen en innemen zodat hij past?

zusjacobs, je paard is gewoon te slim :P

Tja echt hoor! Hij is onwijs slim.. Meeste gevallen super fijn maar in dit soort dingen dus niet haha..

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:26

Ellepel, kwam dit topic van jou tegen: [MD] dikke, ontstoken manenkam.... heb je nog weleens onderzoek laten doen ofzo? Klinkt namelijk heel herkenbaar voor wat betreft mijn haf ;)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:21

Power Phaser gebruikte ik altijd voor mijn pony, werkte super goed. Nu niet meer te koop dus? Wordt het nog wel in Dld verkocht? O:)



marion82 schreef:
Citaat:
Sodeletuut -- Groningen -- 17 maart
Flettie -- grensstreek Drenthe/Twente aan de Duitse kant -- nog niet geschuurd
-YSB- Albergen, 7 maart, nog geen jeuk.
MartineC1711 -- Goeree Overflakkee ZH (kust) -- nog geen jeuk
TJolieke -- Noord-Limburg -- nog niet geschuurd
Roane: 15 maart - eczeemdeken zonder hals, - beetje kriebelig
Chipieke - Melsele, België - nog geen jeuk, deken op vanaf 20 februari
Bailey_4ever - Ruurlo, Gelderland - beginnende jeuk, begonnen met derfen, nog geen deken
Flosje446 - Gouda, ZH - 15 maart - beetje kriebelig, maar heeft meer met de rui te maken
Olikea - Spui , zeeuws vlaanderen - nog geen jeuk.
Nadita - Winschoten (Oost-Groningen) geen jeuk. Mijn Fries heeft 365 dagen per jaar zijn hals bedekt.
Breghje - regio Roosendaal Noord Brabant - nog geen jeuk.
Ludique96 - Omgeving Voorne-Putten Zuid-Holland - 12 Maart deken opgedaan
Elfenor - regio Mechelen, België - nog geen jeuk
April - Zuidlaren - begin maart deken opgedaan, staart jeukte iets, begonnen met defendog, nu weer rustig...
opisop_shop - Groningen - nog geen jeuk, dus nog geen deken op.
ZusJacobs-Wageningen- Beetje verhaarjeuk- sinds ongeveer 6 maart deken op
Jotoma - Drenthe - sinds 3 weken manenkam met Derfen, 11 maart staart geschuurd en deken. Sinds 13 maart regen -of vliegendeken en 2x pw Derfen. Nu geen geschuur meer
_CS_ - Omgeving Overijssel - 14maart deken op, nog geen tekenen van jeuk, maar wou op tijd zijn.
_evelien_ Omgeving Zwolle- 27 Februari Eczeemdeken weer op gedaan- nog geen jeuk maar wou dat graag voor zijn- wil nu Derfen gaan proberen, ze schuurt een beetje haar staart inmiddels.
ANOUKIEE Zuid-limburg Op 18 maart nog geen jeuk.
Aline4 - Zelhem, Achterhoek - nog geen jeuk, anders dan een beetje verhaar kriebel en nog geen dekens op. Bij ons op stal nu 5 eczemers waarvan 2 van mij maar alles is nog rustig.
_Martine_ - Bathmen, Overijssel - 12 maart deken op - al geschuurd bij de staart, maar voor de rest rustig
Marion82 --Rijswijk ZH -- nog geen jeuk dus geen deken op
antje_vip - Oost-Groningen - deken op sinds 10 maart - beetje jeuk en schilfers

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:02

marion82 schreef:
Citaat:
Sodeletuut -- Groningen -- 17 maart
Flettie -- grensstreek Drenthe/Twente aan de Duitse kant -- nog niet geschuurd
-YSB- Albergen, 7 maart, nog geen jeuk.
MartineC1711 -- Goeree Overflakkee ZH (kust) -- nog geen jeuk
TJolieke -- Noord-Limburg -- nog niet geschuurd
Roane: 15 maart - eczeemdeken zonder hals, - beetje kriebelig
Chipieke - Melsele, België - nog geen jeuk, deken op vanaf 20 februari
Bailey_4ever - Ruurlo, Gelderland - beginnende jeuk, begonnen met derfen, nog geen deken
Flosje446 - Gouda, ZH - 15 maart - beetje kriebelig, maar heeft meer met de rui te maken
Olikea - Spui , zeeuws vlaanderen - nog geen jeuk.
Nadita - Winschoten (Oost-Groningen) geen jeuk. Mijn Fries heeft 365 dagen per jaar zijn hals bedekt.
Breghje - regio Roosendaal Noord Brabant - nog geen jeuk.
Ludique96 - Omgeving Voorne-Putten Zuid-Holland - 12 Maart deken opgedaan
Elfenor - regio Mechelen, België - nog geen jeuk
April - Zuidlaren - begin maart deken opgedaan, staart jeukte iets, begonnen met defendog, nu weer rustig...
opisop_shop - Groningen - nog geen jeuk, dus nog geen deken op.
ZusJacobs-Wageningen- Beetje verhaarjeuk- sinds ongeveer 6 maart deken op
Jotoma - Drenthe - sinds 3 weken manenkam met Derfen, 11 maart staart geschuurd en deken. Sinds 13 maart regen -of vliegendeken en 2x pw Derfen. Nu geen geschuur meer
_CS_ - Omgeving Overijssel - 14maart deken op, nog geen tekenen van jeuk, maar wou op tijd zijn.
_evelien_ Omgeving Zwolle- 27 Februari Eczeemdeken weer op gedaan- nog geen jeuk maar wou dat graag voor zijn- wil nu Derfen gaan proberen, ze schuurt een beetje haar staart inmiddels.
ANOUKIEE Zuid-limburg Op 18 maart nog geen jeuk.
Aline4 - Zelhem, Achterhoek - nog geen jeuk, anders dan een beetje verhaar kriebel en nog geen dekens op. Bij ons op stal nu 5 eczemers waarvan 2 van mij maar alles is nog rustig.
_Martine_ - Bathmen, Overijssel - 12 maart deken op - al geschuurd bij de staart, maar voor de rest rustig
Marion82 --Rijswijk ZH -- nog geen jeuk dus geen deken op
antje_vip - Oost-Groningen - deken op sinds 10 maart - beetje jeuk en schilfers
MyKayleigh-zuid beveland- deken op sinds 1 maart- nog niet geschuurt, wel schilfers.
[/quote]

ellepel

Berichten: 47427
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:08

MartineC1711 schreef:
Ellepel, kwam dit topic van jou tegen: [MD] dikke, ontstoken manenkam.... heb je nog weleens onderzoek laten doen ofzo? Klinkt namelijk heel herkenbaar voor wat betreft mijn haf ;)




ja,dat was het gevolg van seleniumtekort!
zou dus zeker kijken of je wel genoeg vitamines voert aan je dier.
vitamine E tekort kan het ook veroorzaken, en als paarden flink krabben er an zwelt de huid ook op als reactie daar op.
maar bij appie kwam het van selenium tekort.

appie heeft ook nog geen jeuk
maar ik denk dat als het wat geregent heeft en alle weilanden zijn weer bemest dat de jeuk dan wel begint :j

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:48

_CS_ schreef:
Citaat:
Belangrijke wijzigingen voor vliegenmiddelen

Volgens de Nederlandse wetgeving vallen alle producten die bestemd zijn om insecten te bestrijden, af te schrikken, onschadelijk te maken of de gevolgen ervan te voorkomen of te verminderen, onder de Wet gewasbeschermingsmiddelen en biociden. Alle producten die bedoeld zijn om vliegen, horzels, dazen en muggen te weren, vallen dus onder deze wet.

Dat betekent dat alleen een product dat geregistreerd is als biocide zich een insectwerend product mag noemen en dit ook op de verpakking mag vermelden. Tot nu toe zijn er slechts een gering aantal producten als biocide geregistreerd.
Niet meer verkrijgbaar

De verkoop van niet-geregistreerde insectwerende producten is dus verboden.
Wij hebben de volgende producten dan ook per direct uit ons assortiment gehaald:
•Bremsenbremse
•Bremsenbremse Ultrafresh
•Zedan SP
•Leovet Power Phaser
•Leovet Power Phaser Durativ
•Leovet TamTam
•Horzelspray
•NAF Midge Off
•NAF Off Deet
•Stubben Care Rep Up

Geur- en vachtsprays
Het is algemeen bekend dat (steek)vliegen, dazen en muggen een voorkeur hebben voor warme en zwetende paarden. Het meest voor de hand liggende is dan ook om uw paard schoon en fris te houden met krachtige, frisgeurende en verkoelende vachtsprays of shampoos. Veel gebruikte natuurlijke oliën met een sterke, frisse geur die de lichaamsgeur van uw paard langdurig neutraliseren zijn o.a. citronella, lemongras, ceder, den en pepermunt. Vaak worden aan deze producten huid- en vachtverzorgende oliën toegevoegd zoals walnoot, lavendel, geranium en aloe vera. Zo kan uw paard toch nog volop genieten van de zomer!

Nog meer veranderingen per 1 juli 2012
Helaas mogen vanaf 1 juli 2012 ook geur- en vachtsprays met Tea Tree olie en Hertshoornolie niet meer worden verkocht. Als er geen uitstel- of overgangsregeling komt, betekent dit dat alle producten met Tea Tree olie en/of Hertshoornolie van de markt zullen verdwijnen. Verkoop hiervan zal na 1 juli 2012 illegaal zijn.

Veranderingen per 1 januari 2014: Europese wetgeving
Op dit moment wordt in Europa een Verordening voorbereid, waarin de toelating van biociden wordt geregeld. De verwachting is dat deze verordening per 1 januari 2014 van kracht wordt . Vanaf dat moment dienen biociden voorzien te zijn van een Europees registratienummer. Er zijn al diverse insectwerende producten uit andere Europese landen die over een Europese registratie beschikken. Deze kunnen na 1 januari 2014 in Nederland aangemeld worden en zullen dan pas, na goedkeuring door de Nederlandse overheid, verkocht mogen worden.



bron:http://www.paardendrogist.nl/productgroep/1095/1100/vliegen/insectwerende_middelen/


You have got to be kidding me! -:(-
Ik gebruik Atex dazenspray, met hertshoornolie.. kan je je toch niet voorstellen dat dit eruit gaat. Wist dit nog helemaal niet..
Geldt dit ook voor bijv. Derfen.. ik gok erop dat dat dan ook illegaal wordt?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:57

Ok thnx Ellepel! Ga vandaag de DA eens bellen of er te testen valt wat het precies is..

Kimbeerly

Berichten: 1917
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:17

Citaat:
Sodeletuut -- Groningen -- 17 maart
Flettie -- grensstreek Drenthe/Twente aan de Duitse kant -- nog niet geschuurd
-YSB- Albergen, 7 maart, nog geen jeuk.
MartineC1711 -- Goeree Overflakkee ZH (kust) -- nog geen jeuk
TJolieke -- Noord-Limburg -- nog niet geschuurd
Roane: 15 maart - eczeemdeken zonder hals, - beetje kriebelig
Chipieke - Melsele, België - nog geen jeuk, deken op vanaf 20 februari
Bailey_4ever - Ruurlo, Gelderland - beginnende jeuk, begonnen met derfen, nog geen deken
Flosje446 - Gouda, ZH - 15 maart - beetje kriebelig, maar heeft meer met de rui te maken
Olikea - Spui , zeeuws vlaanderen - nog geen jeuk.
Nadita - Winschoten (Oost-Groningen) geen jeuk. Mijn Fries heeft 365 dagen per jaar zijn hals bedekt.
Breghje - regio Roosendaal Noord Brabant - nog geen jeuk.
Ludique96 - Omgeving Voorne-Putten Zuid-Holland - 12 Maart deken opgedaan
Elfenor - regio Mechelen, België - nog geen jeuk
April - Zuidlaren - begin maart deken opgedaan, staart jeukte iets, begonnen met defendog, nu weer rustig...
opisop_shop - Groningen - nog geen jeuk, dus nog geen deken op.
ZusJacobs-Wageningen- Beetje verhaarjeuk- sinds ongeveer 6 maart deken op
Jotoma - Drenthe - sinds 3 weken manenkam met Derfen, 11 maart staart geschuurd en deken. Sinds 13 maart regen -of vliegendeken en 2x pw Derfen. Nu geen geschuur meer
_CS_ - Omgeving Overijssel - 14maart deken op, nog geen tekenen van jeuk, maar wou op tijd zijn.
_evelien_ Omgeving Zwolle- 27 Februari Eczeemdeken weer op gedaan- nog geen jeuk maar wou dat graag voor zijn- wil nu Derfen gaan proberen, ze schuurt een beetje haar staart inmiddels.
ANOUKIEE Zuid-limburg Op 18 maart nog geen jeuk.
Aline4 - Zelhem, Achterhoek - nog geen jeuk, anders dan een beetje verhaar kriebel en nog geen dekens op. Bij ons op stal nu 5 eczemers waarvan 2 van mij maar alles is nog rustig.
_Martine_ - Bathmen, Overijssel - 12 maart deken op - al geschuurd bij de staart, maar voor de rest rustig
Marion82 --Rijswijk ZH -- nog geen jeuk dus geen deken op
antje_vip - Oost-Groningen - deken op sinds 10 maart - beetje jeuk en schilfers
MyKayleigh-zuid beveland- deken op sinds 1 maart- nog niet geschuurt, wel schilfers.
Kimbeerly- Wehl, Achterhoek- klein beetje jeuk, maar denkt dat dit vooral komt door het verharen, nog geen deken op

koetje28

Berichten: 342
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:50

Sodeletuut -- Groningen -- 17 maart
Flettie -- grensstreek Drenthe/Twente aan de Duitse kant -- nog niet geschuurd
-YSB- Albergen, 7 maart, nog geen jeuk.
MartineC1711 -- Goeree Overflakkee ZH (kust) -- nog geen jeuk
TJolieke -- Noord-Limburg -- nog niet geschuurd
Roane: 15 maart - eczeemdeken zonder hals, - beetje kriebelig
Chipieke - Melsele, België - nog geen jeuk, deken op vanaf 20 februari
Bailey_4ever - Ruurlo, Gelderland - beginnende jeuk, begonnen met derfen, nog geen deken
Flosje446 - Gouda, ZH - 15 maart - beetje kriebelig, maar heeft meer met de rui te maken
Olikea - Spui , zeeuws vlaanderen - nog geen jeuk.
Nadita - Winschoten (Oost-Groningen) geen jeuk. Mijn Fries heeft 365 dagen per jaar zijn hals bedekt.
Breghje - regio Roosendaal Noord Brabant - nog geen jeuk.
Ludique96 - Omgeving Voorne-Putten Zuid-Holland - 12 Maart deken opgedaan
Elfenor - regio Mechelen, België - nog geen jeuk
April - Zuidlaren - begin maart deken opgedaan, staart jeukte iets, begonnen met defendog, nu weer rustig...
opisop_shop - Groningen - nog geen jeuk, dus nog geen deken op.
ZusJacobs-Wageningen- Beetje verhaarjeuk- sinds ongeveer 6 maart deken op
Jotoma - Drenthe - sinds 3 weken manenkam met Derfen, 11 maart staart geschuurd en deken. Sinds 13 maart regen -of vliegendeken en 2x pw Derfen. Nu geen geschuur meer
_CS_ - Omgeving Overijssel - 14maart deken op, nog geen tekenen van jeuk, maar wou op tijd zijn.
_evelien_ Omgeving Zwolle- 27 Februari Eczeemdeken weer op gedaan- nog geen jeuk maar wou dat graag voor zijn- wil nu Derfen gaan proberen, ze schuurt een beetje haar staart inmiddels.
ANOUKIEE Zuid-limburg Op 18 maart nog geen jeuk.
Aline4 - Zelhem, Achterhoek - nog geen jeuk, anders dan een beetje verhaar kriebel en nog geen dekens op. Bij ons op stal nu 5 eczemers waarvan 2 van mij maar alles is nog rustig.
_Martine_ - Bathmen, Overijssel - 12 maart deken op - al geschuurd bij de staart, maar voor de rest rustig
Marion82 --Rijswijk ZH -- nog geen jeuk dus geen deken op
antje_vip - Oost-Groningen - deken op sinds 10 maart - beetje jeuk en schilfers
MyKayleigh-zuid beveland- deken op sinds 1 maart- nog niet geschuurt, wel schilfers.
Kimbeerly- Wehl, Achterhoek- klein beetje jeuk, maar denkt dat dit vooral komt door het verharen, nog geen deken op
Koetje28 - Apeldoorn, Veluwe - nog geen jeuk maar woensdag gaat in ieder geval t halsstuk aan (heeft verder nog gewone deken op).

__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:01

Dat is idd wel heel erg, geen Bremse Bremsen meer te koop.....
Eigen middeltje van mij, dat ook goed helpt alleen niet zo lang, citronella,citronela olie, beetje olijfolie, azijn en dan een teentje knoflook en een kruidnageltje erin.
Half citronella, half azijn en dan goed mengen, even laten staan en klaar voor gebruik.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:10

in Derfen zitten alleen maar natuurlijke middelen, maar geen hertshoornolie en teatree meen ik.

miek140

Berichten: 1042
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:56

Ik heb bij ons in het land al wel veel muggen gezien, maar nog geen eczeemknutjes. Ik wil mijn merrie preventief onder de RSIH zetten. Ik heb vanochtend de deken meegenomen en wil hem het liefst vanavond op doen. Maar, ze heeft nog helemaal niet verhaard! dus ik vind het een beetje sneu.
Wat zouden jullie doen?

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:07

miek140 schreef:
Ik heb bij ons in het land al wel veel muggen gezien, maar nog geen eczeemknutjes. Ik wil mijn merrie preventief onder de RSIH zetten. Ik heb vanochtend de deken meegenomen en wil hem het liefst vanavond op doen. Maar, ze heeft nog helemaal niet verhaard! dus ik vind het een beetje sneu.
Wat zouden jullie doen?

Mijn paard is ook nog lang niet helemaal verhaard. Ik haal gewoon elke dag de deken er af, dan klop ik hem helemaal uit, paard ploft op de grond, daarna lekker alle losse haren wegborstelen en de deken weer op. :)

miek140

Berichten: 1042
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:16

mijn paard nog helemaal niet, ipv niet helemaal ;)

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:33

Oh oke, nouja dan is het geen probleem lijkt me? Aangezien ze juist als ze wel verharen kriebels kunnen krijgen van de losse haren.. Toch?

intel_1x
Berichten: 1369
Geregistreerd: 07-04-10
Woonplaats: NL

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:40


Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:40

Is het trouwens een idee om de lijst op te splitsen per provincie, ik vindt hem nu een beetje onoverzichtelijk worden :o ? Dan kunnen we misschien ook een beetje zien waar het het eerste begint?

miek140

Berichten: 1042
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:41

Jamaar ooit moet ze gaan verharen toch? Al is het misschien in mei? :P