Dikke korsten in staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Dikke korsten in staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 21:08

Help!! Huilen Ik heb vanavond lekker mijn tinkertje geborsteld en nu zag ik in de staart hele dikke korsten. Het zit tegen de staartwortel aan en zijn wittig. Het zijn geen schilfertjes want ik weet hoe die eruit zien. Dit zijn echt hele dikke harde korsten. Ik heb geprobeerd ze eruit te halen maar dan komen er hele plukken haar mee.
Het lijkt op hele erge mok maar dat in d'r staart. Sommige korsten zijn wel 3 cm doorsnee Bloos! . 5 Oktober heb ik d'r staart nog gewassen en toen is me niets opgevallen.
Wie heeft dit eerder gezien?? en heeft tips voor mij?

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:48

He jakkes vervelend! Ik ken het niet, misschien even de dierenarts bellen voor een zalfje?

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:52

Mijn belg heeft t ook maar dan aan de achterkant van de staartwortel. De zalfjes die ik geprobeerd heb die werken dus niet, helaas

Dartel
Berichten: 163
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:07

Mijn Arabier heeft dit ook nog wel eens. Vooral als ze hengstig is geweest en heeft geschuurd. Ik maak het nu iedere dat schoon en vet het in. Ik heb er nu geen last meer van. Soms gebruik ik Sweet Itch, en soms baby olie van Zwitsal. Ze schuurt nu ook veel minder.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 14:24

hey, ik bedenk me ineens wat, king heeft ook een tijdje hele dikke kortsen in zn staart gehad, dat kwam bij hem omdat zn ruwe haren gewoon zelf in de staartwortel schuurde en het een beetje broeide,
ik heb toen heel vaak zn staart ingevlochten van bovenaf, en telkens ingesmeerd met talkpoeder, die hele zachte, die eigenlijk voor baby's is,
zonder menthol natuurlijk,
misschien is het hetzelfde, en als je het niet vertrouwd idd de DA bellen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:27

Sox heeft ook wel eens last gehad van kale plekjes bij haar staartwortel. Ik heb er toen geloof ik acederm spray op gedaan en de staart bovenaan ingevlochten en na een paar dagen was het weg. Kwam echt door de warmte en het broeien. Ik denk dat als je de staartwortel invet met babylotion het ook een stuk beter gaat. En anders invlechten

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:21

Nou nog nooit van gehoord maar probeer het eens te wassen met betadine shampoo dat kan echt nooit kwaad nou veel succes..

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:41

ik weet niet wat het is maar het schijnt dat klitwortel goe dis om in de staart te doen, onder andere tegen roos.... maar ja of jou paard dat heeft weet ik niet....

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:48

Paard van mijn zusje heeft het vorig jaar gehad. Toen hebben we het elke dag gewassen met betadine shampoo en ingesmeerd met Traumeel. Zo was het binnen 2 weken over.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:53

Helaas ken ik dit probleem, wij hebben de veearts erbij gehaald, want na het proberen van allerlei goedbedoelde adviesen, werd het steeds erger en hij begon zelf op zijn billen kaal te worden.
De DA heeft toen een flink aantal injecties gegeven en een smeerseltje wat je met handschoenen aan op moest brengen. Het heeft gelukkig wel geholpen. Wat het nu geweest is weet ik eigenlijk niet een schimmelsoort geloof ik.
Tip: niet te lang aanmodderen, anders heb je straks een paard zonder staart.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:52

Dit klinkt als schurft mijn oren. Ik heb een een pony gehad die schurft had in haar staart in amper een paar weken tijd was ze al haar haren kwijt op enkele haren na. Tjonge echt zielig om zien hoor een pony zonder staart. Heeft jaren geduurd voor hij weer op normale lengte was.