Hoefzweer of toch weer de arthrose????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Hoefzweer of toch weer de arthrose????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:44

Huilen Ach gut Ik heb mijn verhaal eigenlijk al bij vvdd staan maar ik wilde het toch hier ook nog effe aanstippen. Mijn Getsie loopt op het zand op de rechter hand niet zuiver sinds een paar weken.Ik dacht ik kijk het eerst effe aan, maar ze krijgt er nu meer last van heb ik het idee. Kan dit komen omdat ze te zwaar is of omdat ze wederom een hoefzweer heeft of toch de arthrose met de weersomslag die de hoek komt omkijken???
Heeft iemand een idee? Ik ga morgen sowiezo de DA effe bellen voor een afspraak deze week want ik maak me toch wel weer zorgen. Lees voor het hele verhaal maar effe op vvdd, sorry maar ik ben moe en ik baal ontzettend van wederom gekloot met de hoeven van mijn dierbare Getsie.
Groetjes Jeanine

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:38

bij een hoefzweer lopen ze op het hard moeilijk dan op het zand dacht ik tenminste? Heb je gevoeld aan de hoeven, vaak is er wel een drukgevoelig plekje!

Sterkte ermee in ieder geval

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 00:31

hmmm das niet zo fijn... je moet je bedenken dat kreupelheden vele oorzaken kunnen hebben en dat het niet altijd die hoefzweer hoeft te zijn... T zou wel logisch zijn omdat ze daar al eerder last van heeft gehad.... Wanneer heeft de HS haar voor het laatst gezien?

vier maanden dracht is niet veel en het extra gewicht hiervan inc het gewicht was de der grasbuik moet ze makkelijk kunnen hebben...

Tja een DA kan je wellicht een richting geven hiermee...

Veel sterkte!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:19

Mijn merrie heeft ook altijd last van hoefzweren gehad maar meestal zag je dat niet aankomen en stond ze ineens op 3 benen.. Maar heb ook een knollie gereden met Atrose en die had inderdaad extra last als het weer steeds omsloeg.. Op die momenten deden we alleen dingen die ze zelf aan gaf te kunnen en als het weer dan weer beetje stabiel was ging het vanzelf weer better.. Ook moesten wij het been waar de atrose zat warm houden in de winter omdat het anders nog erger werdt...

Maar zal wel eerst een dierenarts laten komen..

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:31

Mijn paardje heeft artose en die heeft duidelijk meer last met weersveranderingen (kou, vocht). Net als bij mensen hebben die helaas een slechte invloed op dit soort aandoeningen. Het zou dus goed kunnen dat je paardje last heeft van artrose. En bij artrose geldt ook, hoe zwaarder hoe belastender dus daar zou ze ook last van kunnen hebben. Lekker ontspannen laten bewegen en wellicht is Equiflexion van de paardendrogist wat. Het kost wat maar dan heb je ook wat .

Succes OK dan!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:04

Oh weet je wat ook nog goed helpt tegen atrose en geloof dat het ook meteen voor een heleboel andere dingen goed is.. Zo'n pot met Primeval heeft ooit een keer in de paard en sport gestaan...

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 20:45

Thanks guys!!!