wondjes blijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

wondjes blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 18:38

Mijn paard is een beetj eonhandig en heeft dan ook regelmatig een wondje. Zelfs als hij een denken op heeft! Verward Die wondjes gaan altijd op zich best wel snel weer dicht en komt er een korstje op. Daar na komt er weer gewone huis en zou er weer haar op moeten groeien. Dat laatste duurt altijd enorm lang bij mijn paard. Het groeit maar niet en er blijft een kaal plekje...weet iemand hoe dit kan?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:27

zou de veearts maar eens raadplegen als ik jou was

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:57

Als je het niet vertrouwt, dat zou ik zeker een DA raadplegen.
Maar wat ik zelf gemerkt heb bij mijn 2 paarden is dat de een regelmatig door enthousiasme een stuk vel afschraapt als ze uit de stal komt, en dat binnen 3 dagen weg is en er weer haren op groeien, terwijl de ander dit 1x gedaan heeft, en je nog steeds een litteken ziet.
Het ene paard, had ook eens een bovendeur tegen de ander haar hoofd dichtgeslagen, wat resulteerde in een bult ten grote van een vuist....dit was in 2 dgn weg bij mijn arabiertje (ik had wel de DA gebeld-maar die zei ook dat je er weinig aan kon doen)
Laatst bijgewerkt door Mist op 09-10-03 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:01

Wondjes op zich zijn niet erg, maar als het genezingsproces zolang duurt is het niet te vertouwen.
Gaan er wel haren over als het paard volledig ruit? (als in verharen)
Sommige paarden maken pas nieuwe haren aan wanneer ze in de rui zijn.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 12:32

Nee er is een "wondje'(<dat is het nu allang niet meer dus) ten hoogte van zijn flank. HIj is goed aan het verharen maar ik zie nog niets gebeuren. Het zijn maar hele kleine plekjes hoor(grote van ong 10 cent-muntje), vind het een beetje raar om voor zulke klein plekjes naar een DA te gaan.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:33

is er niet iets wat er langsschuurt waardoor het steeds weer wordt belast?
Ik weet niet waar die wondjes precies zitten, maar kijk even alles na wat langs die plek komt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:36

Dat heb ik toevallig ook met escaal en een wondje op haar heupbotje... ik neem eigenlijk een beetje aan dat wondjes op het bot misschien langer nodig hebben voor ze geheeld zijn en bij mijn puk zt het op een plek die als het ware 'uitgerekt' wordt als ze haar been naar voren zet... dus kan ik me voorstellen dat het soms wat makkelijkker open springt... Nu heb ik haar vanwege wondje 2 (zucht...flinke snee op de kroonrand, daar dus meteen wel de DA voor gebeld om antibiotica te spuiten enzo) op een enorme dosis antibiotica staan dus wellicht werkt het gelijk ook een beetje in op het odue wondje...