nagel in hoef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

nagel in hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 15:31

gister kreeg ik telefoon van mn vriendin,die net een les wou gaan rijden met mn paard,ze had een nagel in de hoef!
meteen de DA gebeld,die ondanks dat het zondag was,meteen kwam(een dikke pluim,ze had haar kinderen mee omdat ze geen opvang kon vinden zo direct)
gelukkig zat de nagel goed,hij ging scheef en dus niet dwars in de straal,goed ontsmet met de spuit,en een antibioticaspuit,nu nog 3 dagen spuiten in de hoef om verder te ontsmetten,ze loopt niet mank en heeft geen pijn Lachen
ik wil gewoon nog ff waarschuwen om nooit zelf een nagel in een hoef te verwijderen,het is uiterst delicaat,ikzelf heb veel geluk gehad,een nagel kan je paard voor de rest van zn leven kreupel houden
intussen heeft de DA meteen haar inentingen gegeven en de rhinospuit voor de drachtigheid(ze is goed 4 maand drachtig) nog 2 spuiten dus.
je kan het veulen al zien bewegen als je oplet,zaaaalig Vingers aflikken
ik besef dat ik veel geluk had gister want een cm verder en mn liefste mamapaard kon het erg gesteld hebben Scheve mond

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 17:29

Daar heb je idd geluk mee gehad gaat het nu weer goed met er?

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 18:48

ja hoor ik heb vandaag terug een naald isobetadine in het gaatje geinjecteerd,maar het gaatje was al bijna niet meer te vinden,geen pulsatie aan de hoeven,geen zwelling,ik ben weer een grote gelukzak! Lachen
pretty was een mishandeld en ondevoed paardje van 2.5 jaar als we ze kochten,maar na de nodige zorgen is ze nu al zo een 8 jaar ijzersterk!
ze had ook net een veulen gehad,zo jong Scheve mond nu is ze 11 en mag ze nog een veulen krijgen,ditmaal verantwoord Schijnheilig

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:01

Wat zielig zeg dat ze ondervoed was geweest.
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar OK dan! .
Nog suc6 met er

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 13:59

bedankt! *LOL*
het is nu een lekker sterk paard geworden,en we gaan dit zo houden!