dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 17:42

hallo,

ik ben al langere tijd geinteresseerd in dierenhealing.Ik weet wat er ongeveer mee bedoeld wordt,maar er wordt weinig dieper op ingegaan op internet. Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik vaak op website's van mensen die het aanbieden,maar informatiesite's zijn schaars volgens mij..

Om de vraag (en) wat specifieker te stellen;

-wat is dierenhealing precies ?
-hoe kun je er mee oefenen? (als je beurs het voorlopig nog niet toelaat om een cursus te volgen..)

Ik sta voor alles open,behalve voor een discussie over zin/onzin. Ik hoop op jullie begrip :)

Groetjes Femke

Arabesk

Re: dierenhealing,wie kan mij er meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:34

Er gaat niets boven een gewone veearts. ;-)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:38

Je geeft zelf readings/healings zie ik ts...

ik neem aan dat je er beter bekend mee bent als een ieder ander?
of zie ik dat nou helemaal verkeerd :o?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:40

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 19:41

ik geef geen readings/healings.
Ik geef enkel readings,dat is niet hetzelfde. Het gaat vaak gecombineerd met elkaar,maar in mijn geval niet.

Vind je gedachte logisch omdat veel dierenreaders ook healings geven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:42

Healings... nog erger dan readings :7

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 19:43

Arabesk schreef:

Ik vind het niet netjes dat je je niet aan mijn regel in de OP houdt (''ik sta voor alles open be;ave een discussie'' ). Dit topic heb ik geopend omdat ikh oop dat er voor mij waardevolle informatie tussen kan zitten,dit is dus niet bedoeld om meteen bij het woordje ''reading'' te gaan spammen..

bedankt alvast.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 19:44

Arabesk schreef:
Healings... nog erger dan readings :7

puur je eigen mening,waar ik niet om gevraagd heb :)

voor veel mensen heeft het waarde,voor jou niet.Prima,sluit je er dan ook voor af.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:03

By the way, zoek maar eens op bol.com naar haar boek paarden
spreken of 1 van haar andere boeken, zijn niet heel duur en daar
kun je ook heel veel uit leren en een beetje gaan oefenen.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:20

bokkers,

ik zal niet meer reageren in het topic aangezien ik er vrij weinig mee opschiet.
Ik red me via de pb,heb een prettig contact nu met een paard mensen die echt op mijn vraag ingaan.

het is het zoveelste topic waarbij er niet naar de vraag van ts wordt geluisterd,erg jammer maar ik zit er verder niet mee.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:42

Goh wat jammer dat die personen hun wijsheid niet willen delen zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:33

BEH => MD

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:47

Wat is dit een zinloos topic geworden zeg!
Typisch weer bokt, je hebt tegenstanders en bam het hele topic
over de kop en weer domme speculaties.
Dit gaat helemaal niet meer om ts haar vraag, ik doe wel via pb, want jullie niet gelovigen zoeken toch
alleen maar negatieve punten op.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:38

grietje14 schreef:
Dit gaat helemaal niet meer om ts haar vraag, ik doe wel via pb, want jullie niet gelovigen zoeken toch
alleen maar negatieve punten op.

Grietje, het topic heet dierenhealing en of mensen daar wat over willen vertellen. Juist dat healen is zo bloedlink aan de hand van een reading door een niet veterinair. Een dierenarts heeft een scala aan onderzoeksmogelijkheden, een dierenarts stelt ook geen diagnose aan de hand van een reading maar aan de hand van een klinisch beeld dat ie bevestigt door klinisch onderzoek. Uit bloed kan een dierenarts heel veel opmaken, is bijv GGT verhoogd, of LDH etnzovoort, ook kan hij röntgenonderzoek doen en noem maar op. Iemand die door een reading ook wil gaan healen heeft geen van die instrumenten ter beschikking en is het gewoon natte vingerwerk met het grote risico dat hulp te laat komt. Ik las echt recent dat er een paard aan de galblaas werd behandeld door een 'healer' cq 'reader', maar een paard heeft heus geen galblaas hoor. Deze 'reader' behandelt dezelfde niet bestaande ziektes bij dat paard. Misschien begrijp je aan de hand hier van dat je echt heel kritisch moet blijven, zeker als het om de gezondheid gaat van een dier, die zijn afhankelijk van de keuzes die de eigenaren maken, een reader die verdient er enkel maar aan en zal het echt een worst zijn of paard wel of niet tijdig de juiste behandeling krijgt.
Een heftige koliek, ja dat kan iedereen readen, maar voor het' healen' zal er toch wel wat meer moeten gebeuren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:56

Trouwens, zie nu pas waar dit topic verzeild is geraakt: Bij Medisch.

Tis godgeklaagd... :(:)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:00

randalinpony schreef:
Trouwens, zie nu pas waar dit topic verzeild is geraakt: Bij Medisch.

Tis godgeklaagd... :(:)

Ja erg he, ik was ook nogal flabbergasted. nu hoorde het natuurlijk ook niet thuis bij hoeven, maar onder medisch zeker niet. Zie wat er met dit topic al is verhuisd ervaringen semi medisch van medisch naar een maal andermaal naar paardenpraat.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:24

Heh! Bokt is zeker in de war, dit hoort toch niet bij medisch?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:18

Reden dat het bij MD is gezet, is omdat het wél ook meteen als waarschuwing kan gelden, én omdat hier wel degelijk ook de bokkers komen met ervaring (zowel positief als negatief). En daar ging het TS toch om, om die ervaring?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:56

Uit ervaringen semi medisch:

minnimuisje schreef:

Citaat:
Deze dame kon mij afgelopen week een reading geven van in haar ogen een KERNGEZOND!!! paard, Terwijl dit paard al jaren dood was !

Tja, daarmee is het wel gezegd denk ik...

@Ibbel: nou, wat mij betreft hoort dit toch echt niet onder 'medisch', omdat readers/healers duidelijk in de meeste gevallen niet over medische kennis beschikken.
Hoewel ik me kan voorstellen dat het topic als waarschuwing zou kunnen gelden vind ik het signaal toch verkeerd. Verder zou ik ook niet weten welk subforum dan wel het geschiktste is, hoor. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:45

Citaat:
Nouja, empatische gaven die heeft iedereen, je moet het alleen wel ontwikkelen en dat heb ik nog niet gedaan, wil ik wel doen.

Ik heb wel wat tips voor je hoor: probeer of je verzorgster kunt worden op een gerenommeerde stal waar al veel ervaring is in het omgaan met paarden, daar kun je ongetwijfeld veel opsteken.
Lees veel over het natuurlijke gedrag van paarden, en probeer op adressen terecht te komen waar men paarden zoveel mogelijk in groepsverband houdt, zodat je ook in de praktijk kunt zien hoe dieren met elkaar omgaan.
Lees en leer zoveel mogelijk over anatomie, beweging en medische aandoeningen bij paarden.
Zorg dat je dagelijks met paarden omgaat.
Accepteer dat je niet alles (kunt) weten, ben bereid nog eens na te denken over situaties die niet lekker lopen, en probeer een situatie door de ogen van het dier waar te nemen en te beoordelen. En neem zaken aan van mensen die meer ervaring hebben.

Komt vast helemaal goed dan.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 05-01-12 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:46

Tuurlijk niet!
Ik heb zelf geen ervaringen met deze cursussen, maar je leert er dan waarschijnlijk in hoe
te healen of hoe te readen, als je er zo over denkt dan zou het alleen maar oplichterij zijn.
Dan kan je ook helemaal niks.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:48

randalinpony schreef:
Citaat:
Nouja, empatische gaven die heeft iedereen, je moet het alleen wel ontwikkelen en dat heb ik nog niet gedaan, wil ik wel doen.

Ik heb wel wat tips voor je hoor: probeer of je verzorgster kunt worden op een gerenommeerde stal waar al veel ervaring is in het omgaan met paarden, daar kun je ongetwijfeld veel opsteken.
Lees veel over het natuurlijke gedrag van paarden, en probeer op adressen terecht te komen waar men paarden zoveel mogelijk in groepsverband houdt, zodat je ook in de praktijk kunt zien hoe dieren met elkaar omgaan.
Lees en leer zoveel mogelijk over anatomie, beweging en medische aandoeningen bij paarden.
Zorg dat je dagelijks met paarden omgaat.
Accepteer dat je niet alles (kunt) weten, ben bereid nog eens na te denken over situaties die niet lekker lopen, en probeer een situatie door de ogen van het dier te beoordelen. En neem zaken aan van mensen die meer ervaring hebben.

Komt vast helemaal goed dan.

Dat doe ik al :D
Ik ga zowat elke dag om met paarden, verdiep in de anatomie van het paard (monique de rijk) en horsemanship.
Dat zit echt wel goed hoor, healen ben ik pas later toen ik dat boek kreeg bijgekomen.
Dat wat in mijn boek staat is echt niet het enige wat ik over paarden weet.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:31

Ibbel schreef:
Reden dat het bij MD is gezet, is omdat het wél ook meteen als waarschuwing kan gelden, én omdat hier wel degelijk ook de bokkers komen met ervaring (zowel positief als negatief). En daar ging het TS toch om, om die ervaring?

Als topic starter van deze eerder door Esther al genoemde lijn EstherHegt @ [PP] Ervaringen semi-medisch vind ik het zeer vreemd dat dan MIJN lijn wel tig keer verplaatst is.
De lijn was door mij juist in medisch opgezet om veel bokkers te kunnen te waarschuwen voor een dame die weer zeer actief is op dit gebied en om ervaringen te verzamelen voor een eventuele rechtzaak tegen deze dame .... die door haar adviezen hier notabene een permanente blok heeft op bokt.
Mede ook omdat we in een andere lijn uitdrukkelijk met de Moderator hebben gediscussieerd wat nou eigenlijk wel en niet mocht in zo'n topic.
Een eigen ervaring mocht beschreven.... een discussie mocht niet.
Daarop heb ik die lijn gemaakt/ gericht en geopend met in de intro exact omschreven wat wel en niet mag in zo'n lijn.
Mijn lijn is weg gemoffeld naar een lijn die amper gelezen wordt, berichten zijn er uit verwijderd.

Hier zie ik dat in een vergelijkbare lijn de moderators de discussie in Medisch wél toestaan... en vreemder nog... er ZELF inhoudelijk in mee gaan discussiëren ???
Schiet mij maar lek...maar dit is in mijn ogen hele scheve lijnen trekken....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:04

Ik ben geen mod op MD. Geen enkele reden waarom ik niet mee zou mogen discussieren...

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:36

Bonita_Bon schreef:
grietje14 schreef:
wel weet ik dat je ook daar cursussen voor kunt volgen en ook hoe je het moet doen. Je moet eerst je hoofd helemaal leegmaken en dan contact maken met het dier via foto.

Lees nou eens wat je typt... contact maken met een dier via een foto, echt het liefst zou ik van heel dichtbij KOEKKOEK in je oor willen roepen. Een foto is niet iets persoonlijks van dat dier, het is gewoon een foto, niet meer, niet minder.
Het blijft gewoon een plaatje. Contact maken via een stukje papier waar wat inkt op zit in de vorm van het paard dat zonder dat te weten is gefotografeerd.
Kenmerkend is de directe relatie van de afbeelding met de realiteit, maar dit maakt van een foto daarom nog geen objectieve weergave van die realiteit. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is een foto altijd een manipulatie van de realiteit, zowel door het standpunt, het kader, het moment en het materiaal dat de fotograaf gebruikt om de foto te maken, alswel door ingrijpen op chemische of digitale wijze in de fotografische afbeelding door de fotograaf of anderen. Aldus wikipedia.

Jij denkt dat je alles van het plaatje kunt aflezen, zo is het niet.
Daarvoor moet eerst contact zijn, een verbondenheid via energiebanen.
Een paard moet trouwens wel met de ogen goed open en zichtbaar op een foto staan voor als je hem/haar wilt readen.