lees fF snel m'n paard heeft net 'n plastic zak op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janikke
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-09-03

lees fF snel m'n paard heeft net 'n plastic zak op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 17:14

HELP HELP mijn paard heeft net 10 minuten geleden een plastic zak op!!! WE hebben de veearts gebeld en die zei dat hij het er gewoon weer uit zou poepen maar het paard van de buren is ook gestorven aan een plastic zak!!! HELLLLP weet iemand iets? kan je geen laxeermiddel gebruiken ofzo.... please help en laat iets achter... Huilen

Kusjuhsj *Nikki*


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:15

Ik zou op het advies van de dierenarts afgaan. Als je het niet vertrouwd bel dan even een ander.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:17

Oja, paarden kunnen niet over geven, dus er is maar 1 weg waar het er uit kan... Laxeren lijkt me alleen maar extra risico met zich meenemen. ik zou het heel goed in de gaten houden, en bij de eerste de beste tekenen van koliek achtige verschijnselen direct de DA weer bellen.

Sterkte!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:18

mijn pony had vroeger een keer een hele stuiterbal op....de dierenarts zei dat ik maar gauw een parcours moest gaan springen, hihi ik zou geen balk raken zei die !
maareh heeft ie m in het geheel op? het kan verstoppingen veroorzaken, laxeermiddel zal niet zoveel nut hebben, gewoon ff afwachten

Janikke
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 17:22

jah hij heeft de hele zak op... zo'n doorzichtige pedaalemmerzak... er zaten wortels in... ik had het goed opgeborgen maar hij heeft het gevonden en ALLES opgegeten.....

Kusjuhsj *Nikki*

Janikke
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 17:22

*ff tussendoor* kom juh uit heesch??? vet digbij hahahhaahha ikke Oss Tong uitsteken

Kusjuhsj *Nikki*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:53

Janikke schreef:
*ff tussendoor* kom juh uit heesch??? vet digbij hahahhaahha ikke Oss Tong uitsteken


waar staat jou pony dan? en bij welke pc zit je? misschien dat ik je wel ken ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:18

Als hij de zak al helemaal naar binnen heeft gewerkt, dan is hij er in ieder geval niet in gestikt. Dat is alvast een zorg minder. Die plastic zak zal er vast vanzelf wel weer uitkomen, maar als je denkt dat hij koliekerig wordt zou ik idd toch de dierenarts even laten komen. Zelfstandig met laxeermiddelen aan de gang gaan lijkt me niet verstandig.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:11

*denkt "hoe krijg je dit voor elkaar" * Tja alles wat erin gaat komt er weer uit ook Knipoog Wel even goed opletten bij de ontlasting of het eruit is!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:29

ik hoop voor je dat ie er gewoon weer uit komt zonder verstopping te veroorzaken.
sharir heeft het ook ooit weleens gedaan, en die heeft hem echt compleet uitgepoept! we wisten niet dat hij hem had opgegeten, maar we zagen het tijdens het mesten eruit komen, echt bizar gewoon dat zoiets er weer helemaal uit komt.

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:32

Mischien zout is de mond stooien dat ze het er dan uitspugen. Hoe komt het trouwens?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:43

blando schreef:
Mischien zout is de mond stooien dat ze het er dan uitspugen. Hoe komt het trouwens?


hahaha *kruipt onder het bureau vandaan*

sorry Vriendjes zijn?

Hoe kom je erop???

punt 1: een paard kan niet overgeven
punt 2: het paard in kwestie heeft de zak al lang doorgeslikt
punt 3: als hij em nog niet heeft doorgeslikt, kun je hem er e.v.t. zelf nog proberen uit halen (misschien dat het handvatje nog net aan de voorkant zit Knipoog )
punt 4: waarom zouden ze van zout gaan spugen? Ze likken toch ook aan zoutlikstenen of aan jou huid als je gezweet hebt.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:45

Vonnie84"]
[quote="blando schreef:
Mischien zout is de mond stooien dat ze het er dan uitspugen. Hoe komt het trouwens?


hahaha *kruipt onder het bureau vandaan*

sorry Vriendjes zijn?

Hoe kom je erop???

punt 1: een paard kan niet overgeven
punt 2: het paard in kwestie heeft de zak al lang doorgeslikt
punt 3: als hij em nog niet heeft doorgeslikt, kun je hem er e.v.t. zelf nog proberen uit halen (misschien dat het handvatje nog net aan de voorkant zit Knipoog )
punt 4: waarom zouden ze van zout gaan spugen? Ze likken toch ook aan zoutlikstenen of aan jou huid als je gezweet hebt.
[/quote]


whahah jah sorry ik kom ook niet meer bij !!!
hoe komt ze daarbij ?????
te veel films gekeken (B-films *LOL* ) Haha!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:58

Ik zou gewoon luisteren naar wat de DA heeft gezegd. Wel goed opletten of hij hem daadwerkelijk uitpoept en geen last kijgt van zijn buik.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:09

Luisteren naar de DA, als je dat niet vertrouwd ook nog even een andere (paarden) DA bellen voor een second opinion. Let wel heel erg goed op dat ie geen koliek krijgt. Ook snachts dus een paar keer goed controleren.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:01

Meteen naar de DA gaan! het kon in een prop gaan zitten (hoogswaarschijnlijk) en dan verstoppingen veroorzaken.

(Dat van dat zout werkt trouwens bij een kat of hond, omdat ze de grote hoeveelheid zout vies vinden, gaan ze: Misselijk )

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:28

Dat zout voeren doen ze bij honden en katten als die iets vreemds hebben gegeten.

Vorig jaar heb ik met eiegnogen gezien dat de hond van een vriendin van mij een hele plastic zak opvrat.

Vervolgens hebben we hem vol gegoten met zout en s'avond heeft hij toen de zak uitgespuugd..

Felix heeft ooit eens een stuk piepschuim naar binnen gewerkt, dat ging gelukkig ook goed. Geen koliek gehad ofzo.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:32

Zout werkt bij mensen ook, ik had toen ik een jaar of 5 was zin in iets lekkers en nam dus een schepje zout (was niet lekker achteraf). Ik heb alles uitgespuugd toen.

Paarden kunnen niet overgeven, dus is het hopen dat de zak er gewoon weer uitkomt. Als hij dat binnen 24 uur nog niet is moet je de dierenarts bellen.

Don't dream your life, live your dreams!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:24

crossmonster"]
[quote="Vonnie84"][quote="blando schreef:
Mischien zout is de mond stooien dat ze het er dan uitspugen. Hoe komt het trouwens?


hahaha *kruipt onder het bureau vandaan*

sorry Vriendjes zijn?

Hoe kom je erop???

punt 1: een paard kan niet overgeven
punt 2: het paard in kwestie heeft de zak al lang doorgeslikt
punt 3: als hij em nog niet heeft doorgeslikt, kun je hem er e.v.t. zelf nog proberen uit halen (misschien dat het handvatje nog net aan de voorkant zit Knipoog )
punt 4: waarom zouden ze van zout gaan spugen? Ze likken toch ook aan zoutlikstenen of aan jou huid als je gezweet hebt.
[/quote]


whahah jah sorry ik kom ook niet meer bij !!!
hoe komt ze daarbij ?????
te veel films gekeken (B-films *LOL* ) Haha!
[/quote]

WHAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHA HOE KOM JE EROP Haha! Haha! Haha! Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:26

en is ie er ondertussen al uitgekomen??

Kazoo
Berichten: 217
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 14:47

Dat kan wel een week duren, met 30 meter darmen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers