dikke benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 21:46

Hoi

Bij ons in de buurt is een weitje met pony's
De eigenaar komt alleen kijken als ze drachtig zijn.
Nou heeft 1 zo'n pony hele dikke benen en loopt kreupel.
Wat moet daar nou aan gedaan worden gewoon laten staan ?

Anna

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:56

naar de dieren bescherming gaan wie durft zijn paarden zo te behandelen!!!

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:38

je zou die benen af kunnen spuiten. misschien helpt dat een beetje. anders dierenarts erbij..
enne voordat je dierenbescherming gaat bellen zoals prisje_marie zegt..
weet je heel zeker dat die eigenaar alleen komt kijken als de pony's drachtig zijn? aangezien het weitje in de buurt en jij waarschijnlijk niet hele dagen rond dat weitje hangt om te kijken of er toevallig iemand komt.. bedoel ik niet stom ofzo, maar nooit te snel conclusies trekken over andersmans pony's die in een weitje staan..
ik zou eerst proberen contact met de eigenaar op te nemen over die pony die kreupel is.. als diegene daar niets aan wil of gaat doen, dan zou je de dierenbescherming kunnen bellen.. succes dr mee!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 16:17

Hmmm je zou hem misschien bandages om kunnen doen??
Maarja he tis natuurlijk niet jouw pony... Anders tocj de dierenbescherming maar ff bellen suc6

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:16

lappen met azijn eromheen doen. dit werkt helend zeg maar, maar pakt de oorzaak niet aan. dus dit zou je kunnen proberen. dan kun je intussen uit proberen te zoeken wat de oorzaak is van haar dikke benen. dikke benen komen vaak voor door teveel eiwitrijk voer. ik weet dus niet of het een hele volle wei is waar ze in staat? en of ze bijgevoerd krijgen?
heb je intussen trouwens al met de eigenaar gesproken?

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:17

ik zou niet maar zo aan andermans ponies komen, zou het tenminste niet waarderen als anderen ongevraagd aan mijn paard komen. misschien een briefje ophangen voor die man en vragen of je het mag verzorgen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:53

tis heel zielig maar je kunt je er waarschijnlijk beter niet mee bemoeien! het zijn niet jouw ponies en wat die man met zn pony's doet is mischien niet helemaal eerlijk maar dat is zijn zaak....