hoeven van spirit zijn binnen aan het rotten....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 23:05

Slim en verstandig dat je de dierenarts erbij gehaald hebt. OK dan!

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:05

hier ff in het kort mijn reactie op jouw vraag!!

ik heb veel ervaring met rotstraal, ik heb nl mijn punk deze zomer moeten laten opereren in de kliniek, omdat het zo verergert was, dat de veearts er eigenlijk niets meer aan kon doen.
bij punk zat de rotstraal nl nog maar +- 1 cm verwijdert van zijn gewrichten in zijn hoef.
behoorlijk diep dus.

dit was zo verergert omdat er gezond weefsel overheen is gaan groeien.
punk heeft nl verleden jaar ook al eens ingrepen aan zijn 2 voorvoeten gehad.
ik meende na de ingrepen van verleden jaar dat het over was........maar als er een klein stukje rottend vlees blijft zitten, heb je zo weer het gezeik van voor af aan.
dit is dus bij mijn punk gebeurd.

1 voet is helemaal genezen na verleden jaar, alleen zijn andere voet niet, dit voorjaar is het gezeiks dus opnieuw begonnen.

wat ik nu moet doen met punk is het volgende: hij heeft een speciaal beslag aan zijn voet, dit is een plaat wat zijn voet afsluit van rotzooi zoals, mest,zand,water,modder,enz.
deze plaat kan ik afnemen zodat ik zijn voet kan schoonmaken!!!

ze adviseren in een kliniek na zo'n ingreep dat het aller blangrijkste is wat je moet doen, DE VOET LATEN DROGEN!!!!!!!!
vandaar die plaat onder zijn voet.
punk heeft dus toen hij uit de kliniek kwam eerst 10 dagen in de gips gelopen, en toen 3 weken in de gips gestaan.
laat ik jullie ff vertellen dat na die 3 weken de gips eraf ging, en de rotstraal NIET volledig weg was.
dit is dan een domper!!!

wat ik momenteel gebruik op zijn voet om deze op bepaalde plekken te laten drogen is : DRY FEET van het merk CAVALOR.
tot mijn verbazing werkt dit spul zeer goed, wel belangrijk is de gebruksaanwijzing goed na te leven!!!!!!!

het gebruik van egyptische zalf werkt in een vergevorderd stadium ABSOLUUT NIET!!!! eigen ervaring!!!!!!!

dit is mijn reactie en tip wat ik je kan geven op je vraag!!!

veel succes gewenst!!!!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 16:32

bedankt voor je tip!
het goedje van de dierenarts dat geen naam heeft,werkt ook erg goed!
ik doe nu alleen nog maar de achter hoeven omdat haar voor hoefjes al keihard zijn .(incl. straal....hmm of dat goed is weet ik niet.)achter zijn ze al wel droog maar het is nog steeds een diepe groef.ik moest de hele hoef er mee insmeren aan de onderkant,maar nu doe ik het alleen nog naast de straal.ik denk dat ik het nog 1 week doe en dan is het een kwestie van de hoef laten groeien denk ik.en af en toe teren.

ik hoop dat het niet meer terug komt dan.......
haar ontstoken oogjes zijn ook al bijna over gelukkig!