Maagzweer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 11:35

Een kennis vertelde me, naar aanleiding van een paard bij haar op stal, over paarden met een maagzweer. Veel voorkomend verschijnsel zou weinig eetslust zijn. Het zette me aan het denken en nu ben ik natuurlijk benieuwd: hoe weet je of je paard een maagzweer heeft? wat doe je er aan? wie heeft er ervaring mee? hoe komt een paard aan een maagzweer?


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:53

Vaak gapen paarden dan ook erg veel, voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:34

Gelukkig nog nooit mee te maken gehad!!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 16:44

Die van mij zou het ook gehad hebben. Ik heb hem door laten meten door iemand aan de hand van zijn manen. Het is dus niet echt door een DA bevestigd of zo.
Die man vertelde mij dat hij op 1 plekje pijn had op z'n buik als je erop drukte. Ook had hij moeite met kleine voltes, omdat hij dan door zijn buik moest buigen zeg maar. En ook zou hij de vrachtwagen niet leuk vinden, omdat hij zichzelf met z'n buik aan de schotten op moest vangen. En ook zat hij niet lekker in z'n vel.

Ik heb daar homeophatische poeder voor gekregen. En ik moet zeggen, hij ziet er echt 100 keer beter uit. Zowel lichamelijk als psygisch.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 19:38

Vonnie84 schreef:
Die van mij zou het ook gehad hebben. Ik heb hem door laten meten door iemand aan de hand van zijn manen. Het is dus niet echt door een DA bevestigd of zo.
Die man vertelde mij dat hij op 1 plekje pijn had op z'n buik als je erop drukte. Ook had hij moeite met kleine voltes, omdat hij dan door zijn buik moest buigen zeg maar. En ook zou hij de vrachtwagen niet leuk vinden, omdat hij zichzelf met z'n buik aan de schotten op moest vangen. En ook zat hij niet lekker in z'n vel.

Ik heb daar homeophatische poeder voor gekregen. En ik moet zeggen, hij ziet er echt 100 keer beter uit. Zowel lichamelijk als psygisch.


Wat voor iemand was dat dan?

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 21:36

no dat wil je eigenlijk niet weten tis vreselijk mijn veulen had t vorig jaar ze hebben ernstige koliek en zodra ze ete n word t erger en ze gaan veel gapen (dit zeiden ze in utrecht) dat dat een verschijnsel was dat gapen.
De mijne is in utrecht behandeld 14 dagen lang met medicatie voor maagzuur maagzweer en vanalles en nog wat

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 23:45

Is dat de ernstige vorm (accuut) en kan het ook meer chronisch voorkomen. Dus dat het paard er al langere tijd mee loopt, maar met minder hardnekkige symtomen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 00:24

Een paard kan er al langere tijd mee lopen, maar meestal geven ze wel aan dat ze er last van hebben, tot koliekverschijnselen aan toe.

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 10:10

Ventipulmin is een middel wat berucht is bij het veroorzaken van maagzweren als het langdurig gebruikt wordt.

Een paard wat er last van heeft uit dit door:
-lelijk doen als je aan de buik komt
-dunne mest

Dat gapen was nieuwe voor me Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Danseresje, Iris_123, Lui_ en 59 bezoekers