slepende hoef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

slepende hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-03 17:47

Nou het zit zo:
Als make my day (1 jaar oud nf merrie)
stapt zie je niks maar als ze draaft dan trekt ze op een een of andere manier dat ene achterbeen niet goed op waardoor ze met haar teen over de grond schraapt
Je ziet niet dat ze kreupel of extreem stijf dus wat Kan het zijn ?
Met haar andere been heeft ze het niet is het gewoon slungeligheid van een naarling of kan het ergens op duiden?
alvast bedankt


shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:57

Met jonge paarden zie je dit probleem vaak, negen van de 10 keer is het gewoon zwakte wat later weer bij trekt, je kan evt al wat longeren...

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:59

een paard op stal bij ons heeft dat ook maar dan al 3 jaar nu kan ze hem pas sterker maken door longeren en rijden zodat zijn achterbeen minder vaak op slot gaat. ook staat hij alleen achter op natural balance beslag om de stand van zijn hoef (ven) te verbeteren, hij stond teveel met dat voetje naar binnen. Misschien helpt speciaal bekappen of anders speciaal beslag wel bij die van jou

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 15:24

Mijn paard sleepte toen ik hem pas kocht ook enorm hard met zijn achterhoeven over de grond, dit is typisch voor grote jongen paarden omdat de achterhand niet sterk genoeg is. Nu een half jaar later begint hij eindelijk dat slepen niet meer te doen. Ik denk dat je aan een laarling weinig kan doen. Bij mijn paard heb ik veel cavaletties gelopen en veel overgangen gemaakt en in duinzand gaan trainen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 19:52

bedankt voor de reacties ik heb ook mn hoefsmid even hierover gesproken.Zij zei ook dat het waarschnlijk gewoon een soort slungeligheid/zwakte was maar ze komt maandag om te bekappen kijkt ze ernaar .
Maar wel raar dat t maar aan 1 been is.
Ik haalde namelijk al weer vanalles in mn hoofd (want darinka mn oude pony heeft ook wat met haar benen en daar kan nog maar weinig mee)
Dus zag ik mn geest al weer dwalen.
Maar als mn hoefsmid dr gezien heeft en toch twijfeld laat ik wel fotos maken.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:43

hey mijn paard heeft dat ook gehad maar dat kwam door dat hij heel hard was getrapt. als ze bij andere paarden staat zou ik daar op letten maar dat hoeft het natuurlijk niet te zijn maar het kan wel je schrijft ook niet hoelang ze dat al heeft als het al van d'r gboorte is heb je hier niks aan.
kuzzies

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:53

foto's maken bij een jaarling heeft vrij weinig nut, echte botgebreken komen pas later, tijdens een groeispurt! erg grote paarden hebben ook veel vaker last van oc en ocd.
ik zou me helemaal niet druk maken, jonge paarden zijn errug slap,belangrijk is wel goed bijhouden met bekappen! en verder zoveel mogelijk weidegang , en heel veel spelen met kameraadjes!! dit is ontzettend belangrijk voor een sterk gestel en een paard heeft kameraadjes nodig om zichzelf te vormen, ze vechten en spelen met elkaar, en zo vormt er zich een paard met een goed karakter .zonder vriendjes worden ze vaak verwend en blijven ze lastig met andere paarden, mijn ruin is alleen opgegroeid, en kan absoluut niet met anderen op de wei of op de trailer, dit is dus superlastig Boos! maar goed ik dwaal af,ik zou me geen zorgen maken en dat beestje lekker op de wei zetten en laten groeien en dus sterk laten worden , jaarlingen heten niet voor niets naarlingen, ze zijn lelijk en slap, je kunt ze beter pas weer zien als ze 2,5 zijn !
sterkte ermee

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 08:57

hartstikke bedankt voor de adviezen etc.
DE hoefsmid is geweest en ze heeft dr weer bekapt en toen bleek dat dr voorhoefjes wat steiler waren als dr achterhoeven en dat ze door dr tenen aan de achterhoef een traag achterbeen kreeg.
Toen ze was bekapt liep ze weer prima (raar beest) Knipoog gelukkig maar dat dat t was
Nu gaat mn hoefsmid wat aan hjaar voorhoefjes doen d]at ze wat minder steil worden(verspreid over een lange tijd hoor


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 21 bezoekers