dikke wangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

dikke wangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-03 18:06

Tallie lijkt wel een hamster met de bof! D'r wangen zijn helemaal dikkig, kent iemand dat en zou het misschien met wisselen te maken kunnen hebben??? Verward


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:12

Heeft Mozart ook sinds vandaag, maar ik denk dat hij droes heeft.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: dikke wangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 01:16

Talida schreef:
Tallie lijkt wel een hamster met de bof! D'r wangen zijn helemaal dikkig, kent iemand dat en zou het misschien met wisselen te maken kunnen hebben??? Verward

mogelijk. maar het is ook mogelijk/waarschijnlijk dat ze scherpe punten aan haar kiezen heeft en daarom voer tussen kiezen en wangen propt.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 08:15

Net de DA even gebeld, het leek hem heel onwaarschijnlijk dat op die plek iets zou zitten vanuit de kiezen, aangezien er dus nog heel wat vlees tussen zit daar, en hij denkt eerder aan iets van luchtzakken die zich wel eens vullen (misschien toch iets van een klap of stoot gehad). in de gaten houden en als ik het niet vertrouw kan hij evengoed langs komen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 08:21

Getver Plin, wat zou dit toch zijn?

Als ik jou was en morgen was het nog niet over, dan zou ik toch de DA even laten komen. Better safe than sorry...


Beterschap aan Tallebal! Ach gut

Toos paardloos

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:26

Een van onze paarden heeft dit sinds een paar jaar rond de herfst. Lijkt inderdaad net een hamster met volle wangen. Ze heeft hier geen last van en kan gewoon eten. Met rijden heeft ze er geen last van. Heb de DA eens gevraagd wat dit kon zijn en hij dacht dat het een ophoping van vocht kon zijn. Was verder niet erg en hoefde niets aan gedaan te worden. Het keert ieder jaar weer terug en volgens mij is het weer een beetje te zien. Het gras is nu wel korter, misschien moet ze meer grazen om toch wat binnen te krijgen.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:49

Mijn merrie heeft het ook, ze staat overdags in het weiland maar er staat weinig gras op het land waardoor ze toch iedere keer de bijtbeweging maakt en de luchtzakken bij de wangen gaan opzetten.
Ik wist dit eerst ook niet maar de dierenarts zei dus dat het dit was.
Heb het nu bij meerdere paarden gezien en het is dus onschuldig.
Wil niet zeggen dat het altijd onschuldig is maar het lijkt dus op opgezette wangen/strottenhoofd.

Gr Nadezda

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:14

die van mij had het gister ook. Hij eet idd normaal, maar zijn wangen zagen eruit alsof hij 10 keer gestoken was. Vandaag was het echter helemaal weg Verward

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:20

dat kan kloppen want als je het paard een nachtje rust geeft en normaal hooi ofzo te eten geeft neemt het zo weer af.
tis heel raar het zit erzo en lijkt het iets heel ergs maar in 1 nacht is het ook zo weer weg.

gr nadezda

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:24

ik was idd verbaast om het te zien. Heb het nog nooit eerder gezien bij hem in de 6 jaar dat ik hem heb. Maar gelukkig dat het niet ernstig is Knipoog

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-03 07:57

pfoei goed om te lezen zeg! Het zag er idd gister alweer wat beter uit. rare beeste hoor die paarden

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 12:39

Wat een bijzondere plek om bulten te hebben.
Ik zou toch als eerste aan droes denken.
Is de oorzaak van die bulten ook bekend?
Ik bedoel, als het vocht is, hoe en waarom komt dat daar dan terecht?


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 13:07

Ja, ik dacht ook aan droes. Maar nu zijn we drie dagen verder en ze hebben nog steeds geen koorts of verhoging en de bulten beginnen ook al weer weg te trekken.
Naja ben in ieder geval blij dat het niets ernstigs is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, redbutton, Theseus, xAnthea, Zamak en 78 bezoekers