weet iemand iets??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

weet iemand iets??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 22:44

Een vriendin van mij heeft een KWPNer een paardje dat al veel ellende heeft doorstaan. Nu heeft het arme beesje door verkeerd voer een tekort aan ijzer gekregen(bloedarmoede).
Doordat ze het niet in de gate had en door trainde kreeg het beessie er spierverzuring en onsteking in de kogel er boven op.
Nu is de ontsteking bijna genezen (hebben ze ontdekt in juni)
Ze zoekt speciaal voer met een hoog ijzer gehalte en vitamines en iets voedzaam want de ribben zijn nog steeds te zien.

Weet iemand een zeer goed merk voer maak niet uit hoe duur...

alvast bedankt

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:03

haal eens een voer foldertje, bij een erkend voerbedrijf.
of ga op een beurs eens naar een standje van een voerfabrikant.
Ik denk eigenlijk dat je het beste gewoon een voedingssupplement door het voer kan doen.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:13

Ze heeft voer met de juiste calcium fosfor verhouding (of zoiets) nodig. Als dat niet goed is, kunnen ze niet of onvoldoende vitaminen en mineralen uit het voer opnemen. Informeer eens bij Marstall.

=^.,.^=

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 10:20

Je kan ook alleen ijzer als voedingssupplement bijvoeren.
Zelf raad ik soulmate aan.
Daar zit echt alles in.
Ik heb veel supplementen met elkaar vergeleken en in bijna alle supplementen zag ik een tekort aan ijzer en zwavel.
MAAR... dit ligt natuurlijk ook aan het voer wat je geeft!

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 13:42

Jah dat heeft ze aal gevoerd ik weet neit meer van welk merk maar het heeft niet zo veel geholpen. Misschien een verkeerd merk.
Worden ze van kuilgras niet dikker??Maar zoveel ijze zit daar toch ook niet in..

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 13:42

Alvast bedankt ik ga eens kijken naar een folder

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:51

misschien kunnen ze het paard eens reinige met leem, maar dan wel de rode, groene, en gele leem, niet alleen de groene,
de rode zit ijzer in, de gele zwavel, is goed voor de vacht, verder vult het alle mineralen aan en reinigt het het hele lichaam,
als dit de eigenaar wat lijkt kan ze misschien contact opnemen met de silverlinde, en dan met margriet dudock van heel, die heeft er veel verstand van
succes ermee in ieder geval

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 13:57

merci zal ik zeker zegge

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 14:04

Als het om een extra dosis ijzer gaat, kan je ook eens Roosvicée Ferro nemen Lachen !
Ik zou wel even aan de DA vragen hoeveel je ervan door het voer kan mengen, zodat het niet te veel/ te weinig is!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:28

al het opgenoemde hierboven is onvoldoende. Je kunt beter een fles Redcell kopen. Dat is met een hoog ijzergehalte. Het is een siroop die je over het voer kunt doen, of in de mond kunt spuiten.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 17:28

Desiree schreef:
al het opgenoemde hierboven is onvoldoende. Je kunt beter een fles Redcell kopen. Dat is met een hoog ijzergehalte. Het is een siroop die je over het voer kunt doen, of in de mond kunt spuiten.

Ik had het dus ook al over zoiets. Maar dan Soulmate of alleen ijzersupplement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:15

SuperRoos schreef:
misschien kunnen ze het paard eens reinige met leem, maar dan wel de rode, groene, en gele leem, niet alleen de groene,
de rode zit ijzer in, de gele zwavel, is goed voor de vacht, verder vult het alle mineralen aan en reinigt het het hele lichaam,
als dit de eigenaar wat lijkt kan ze misschien contact opnemen met de silverlinde, en dan met margriet dudock van heel, die heeft er veel verstand van
succes ermee in ieder geval


Kijk hier heel erg mee uit als je paard gechipt is! De tip op zich is perfect, want het werkt geweldig. De leem voert alle lichaamsvreemde stoffen af. Maar een chip is ook lichaamsvreemd en kan dus ook afgevoerd worden.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:52

Je kunt bij de DA een electrolite mix halen daar zit alles in ook ijzer etc.
Dat doe je over het voer heen het is een vitamine en mineralen stoot

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 07:54

je kan het ook gewoon vragen bij bijvoorbeeld een voerverkoper, en als die het niet weet, aan zo'n ventje van achter de stands op de beurs weet je wel, die proberen uit te leggen waar dat voer nou goed voor is.
Die hebben het toch nooit druk. En hebben er vaak wel veel verstand en informatie over.

Want het beste is natuurlijk als je het kan oplossen met een voersoort, deze is ook meteen goed uitgebalanseert.
En dan gewoon de eerste paar maanden een voedingssupplementje erbij als opkicker.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 07:56

En zodra het dan beter gaat het voedingssupplement langzaam afbouwen, want het is eigenlijk niet goed om een paard ergens van afhankelijk te maken, en als je ziet dat het dan slechter gaat, geef je het gewoon in kleinere doseringen.

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:18

De Paardendrogist verkoopt ijzerdrank als voedingssuplement.