Vrijdag gaan ze eraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 22:42

coydog schreef:
Dus op sterk water is toch nog gelukt!!
Leuk voor op het nachtkastje!! Haha!

Nee hoor wij vinden dat niet gek,maar dat wist je al.
Ben alleen wel nieuwsgierig hoe dat eruit ziet.


Ik moet het nog doen, ze liggen nog in de vriezer hahahaha Haha! .
mocht ie toch een slome ruin worden dan kan ik ze er weer aan plakken Tong uitsteken
enne morgen de grote dag he Cora.
ben benieuwd hoor.
ik ben denk ik al om 8 uur op stal maar ga morgen wel thuis eten Haha!
was trouwens wel gezellig hoor, we hebben friet gehaald en in de wei opgegeten *LOL*
groetjes
Annick

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 22:43

sonjabelgium schreef:
Och .... arm ventje Haha! Maar "gevelociteerd" met je nieuwe ruin hoor!!! Haha! Haha! Haha!

dank je wel Sonja.
Ben je trouwens van plan om Spix ook te ruinen????
Annick

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 22:45

Is het voor jou straks misschien een voordeel dat m'n vriendje bij McCain werkt,gratis friet!!!!! Tong uitsteken *LOL*
Kan dus echt niet slapen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:18

Annick"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Och .... arm ventje Haha! Maar "gevelociteerd" met je nieuwe ruin hoor!!! Haha! Haha! Haha!

dank je wel Sonja.
Ben je trouwens van plan om Spix ook te ruinen????
Annick
[/quote]

Nope, zolang hij handelbaar is als hengst blijft hij gewoon hengst. Hij is tot nu toe echt erg braaf als hengst zijnde, braver dan de merrie en de ruin zelfs Haha! Eén enkel keertje even macho "doen" is niet echt voldoende reden voor mij om z'n zaakje in de bomen te heisen. Moet eerlijk toegeven dat het beetje een emotionele keuze is ook gezien het zo vreselijk definitief is. Aan de andere kant is het wel al besproken moest ie komende lente te veel praatjes tonen gaan we niet twijfelen en gaan knoeien, dan is het met de ballen in de fricasée Haha! Vingers aflikken hihihihihi

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 23:34

Gelijk heb je.
Bij Damian kon het niet anders.
Er is al een Hengst op stal en dat is genoeg.
er staan nu zo veel paarden op stal en dat brengt zo veel gedoe met zich mee.
en we waren toch van plan om het te laten doen, dus ik dacht ik wacht niet langer.
ben benieuwd hoe hij nu uit zal groeien.
trouwens over dat meten he.
ik zag een foto van een keuring waar ze aan het meten waren, en dat was toch wel anders dan hoe ik het doe.
weet iemand misschien iets op Internet waar je het goed kan zien waar je precies moet meten??
Groetjes
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 23:45

Is dat ook al niet meer "gewoon" hoe je dat doet???? Ik zet 'm vierkant tegen de muur, kont in de hoek zodat ie niet wegloopt, hou een houten lat op z'n schoft met een waterpas erop, en teken die dan wanneer het pas is af op de muur (onderkant lat). Vervolgens meet ik langs de muur. Spix staat op rubber matten nu, dus er zitten geen oneffenheden in de ondergrond.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 23:50

wij hebben een meetlat op stal, en die klopt wel.
het is alleen soms moeilijk om hem op een vlakke ondergrond te krijgen.
Als meneer een beetje bijgekomen is ga ik hem morgen nog eens meten.
we gaan het bij houden he, om te vergelijken.
Spix is dus 1.44 en Danian is 1.41.
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 00:02

Die maat is van eind augustus, morgen moet ie op medisch onderzoek Clown METEN Haha! hihihihi

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 22:38

Hallo
Nou Damian was nog niet echt lekker vandaag hoor.
hij was zo zielig, ik heb nog foto's op zijn site gezet.
http://www.tinker-damian.tk
Ik hoop dat het morgen wat beter gaat.
groetjes
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:30

Och arme ... die laatste foto met z'n dekje op ... arm ventje Ach gut !

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-03 23:39

Ja zielig he Huilen
ik vind het ook zo erg dat ik hem dit aangedaan hebt .
maar ja, tis gebeurt.
Hij is wel erg afgevallen.
hij krijgt altijd 1 schep prerrie mix sóchtens en sávonds 1 schep veulen brok.
maar volgens de veearts mag ik 2 dagen niet bij voeren, maar ik heb hem vandaag toch laten eten, wel veel minder dan anders en in 3 keer.
hij is zo zielig, EN DAT BLOED OP Z'N ACHTER BEEN
Afbeelding

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 09:01

Nog een paar dagen en dan is het voorbij en Damian is weer de oude!
Gelukkig heeft hij geen ontsteking gekregen!! Mocht je de wond afspuiten of iets anders doen om de pijn te verlichten?
De mijne is over drie weken aan de beurt (als het weer meezit).
Ik zal me waarschijnlijk net zo voelen als jij nu (heb nu al slapeloze nachten...). Waarom worden ze niet gewoon als ruin geboren!!!
De mijne vertoont ook geen echt hengstengedrag, soms wat hinniken en vervelend doen bij vreemde paarden. Maar het wordt ieder jaar iets erger en ik moet steeds strenger worden, daar heb ik ook geen zin in. Later kan hij dan gezellig "neuzen" met andere paarden en meer contact hebben, daarom doe ik het (en ik ga er ook niet mee fokken)
Succes en beterschap!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-03 21:57

Hallo
Zijn koker was vandaag iets opgezet en er drupt bloed uit de wond, niet heel erg, maar ja niet echt leuk.
voor de rest eet hij goed en heeft geen verhoging.
de veearts zij dat zolang het niet extreem opzwelt ik het beter kan laten doen, het is ook normaal dat er bloed en vocht uit komt, het moet er gewoon uit.
met de andere 2 die geholpen zijn gaat het ook wel, alleen Carloz een kruising welsh/tinker is iets minder, zijn koker is veel dikker maar bij hem komt er geen vocht of bloed uit, de wond zit er wel goed uit.
bij Sky ook een pony is er niks gezwollen maar daar staat de wond weer erg open, ik heb het er maar druk mee, de eigenaren van de andere 2 moeten allebij werken dus ontferm ik me over hun Paarden, ik heb nog 3 dagen speciaal vrij genoomen .
Nou ik hoop maar dat het goed blijft gaan, ik hou goed de temperatuur in de gaten, het enigste waar ik mee zit is het weer, ze geven echt heel slecht weer af, en dan moeten ze snacht's naar binnen, nu weet ik niet wat beter is
buiten laten of op stal zetten.
wat vinden jullie??
groetjes
Annick

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:30

Hoe gaat het nu met de paarden? 'k Ben benieuwd!
De mijne is a.s. maandag aan de beurt en ik begin 'm te knijpen.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 22:36

Dizzy schreef:
Hoe gaat het nu met de paarden? 'k Ben benieuwd!
De mijne is a.s. maandag aan de beurt en ik begin 'm te knijpen.


Hoi Dizzy
ik kan goed begrijpen dat je het eng vind.
Damian gaat heel goed nu, eigenlijk is het allemaal goed gegaan.
Met de andere pony Sky is het ook heel goed die ging al na 2 dagen vrolijk door de wei in galop.
Alleen Carlosz heeft er last van gehad, hele dikke koker gekregen, we hebben het met uier zalf aan de buiten kant ingesmeerd, en nu is hij weer helemaal de oude.
ze zijn wel veel rustiger geworden hoor, je merkt het nu al.
Ik heb Damian geen een keer afgespoten, heb het lekker laten doen, maar wel goed in de gaten gehouden of het niet te opgezwollen was.
Ik wens je heel veel sterkte. en hou ons op de hoogte hoe het allemaal verlopen is.ikweet wat je doormaakt.
staat jou paard nog op de wei?
groetjes
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:10

Is zelfs Damian rustiger geworden? Ik kan me niet inbeelden dat Spix'je nog rustiger zou worden, t'is zo'n rustige knoert van een jaarling *LOL*

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 13:57

[quote="sonjabelgium"]Is zelfs Damian rustiger geworden?

Ja Sonja echt waar Haha! .
als hij een merrie zag dan was ie 50 cm groter en begon druk te doen en met zijn hoofd te schudden enzo.
maar je kan nu al zien dat het minder is.
doet ook niet meer zo stoer tegen andere paarden in de wei.
groetjes
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:16

Ow, hij was al wat "mans" dan Haha!. Spix'je is door onze merrie in de hoek getrapt geweest, en toen kwam ie schuilen achter m'n rug *LOL* Moet niets van de vrouwen meer weten, maar gaat wel "macho" doen tegen andere ruinen/hengsten als we gaan wandelen Haha! Misschien is ie voor de venten geworden na de aanvaring met onze kleine ponymerrie *LOL*

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 16:51

hahahaha Haha! arm ventje., heb je trouwens recente foto's van spix???
Ik heb laatst een leuke geschoten van Damian
Afbeelding
ik ben blij dat het allemaal mee viel , wat wel opval is dat hij iets dikker is geworden.
hij gebruik natuurlijk nu niet zo veel energie meer sinds zijn kerst ballen eraf zijn. Tong uitsteken
groetjes
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:23

Rolletje is deze namiddag erdoor gejaagd, en straks gaan we het binnengeven. Nieuwe foto's deze week dus Knipoog

Wat een baard joh Bloos! *LOL* Mooi maanoog ook Vind ze zelden mooi, met de nadruk op zelden Knipoog Neem 's een close-up van z'n voeten Haha! Heb ik deze namiddag gedaan Voeten vergelijken Haha!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 17:37

Het is nu wel een beetje offtopic, maar goed het gaat niet meer over ballen nu hahahaha.
Ik ga een foto van zijn hoefjes maken ben benieuwd hoor naar je foto's
Groetjes
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:55

Zullen het terug ontoppic maken, zal ie dus zeker geen ballen krijgen tot aan z'n sokken *LOL* Clown
Ben zelf ook benieuwd (altijd weer spannend). Moet nog vier mooie foto's kiezen voor sleutelhangers, moet ze nog mailen naar Heike. Hopelijk heb ik ze tegen kerst, want die arme meid heeft 't in 'r rug

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 23:41

Hopelijk heb ik ze tegen kerst, want die arme meid heeft 't in 'r rug [/quote]
Hou maar op over ruggen, Jan (mijn man)is vanochtend van de trap afgevallen.
het was zo erg dat hij geen lucht meer kreeg, we hebben toen 112 moeten bellen en hij is met de ziekenwagen afgevoerd.
hij heeft nu zijn stuitje gebroken en een wervel in zijn rug is niet goed.
niet best dus, hoop dat het allemaal goed komt
Annick

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 02:14

Ik heb ook ooit die stunt gepresteerd (gat in m'n hoofd). Maar ik was/ben te koppig om naar een ziekenhuis te gaan Tong uitsteken Ze hebben het thuis genaaid zonder verdoving staand tegen de kast, ik wou niet gaan zitten of liggen Tong uitsteken Hoezoooooo koppig Tong uitsteken
Hopelijk is je ventje terug snel beter, het is geen prettige ervaring!

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:11

Bij Seraphino was gisteren de dag.
Alles is tot nu toe meegevallen. Ik "moest" de zaadstrengen zelf afknijpen (best spannend)
Het gaan liggen ging goed en het opstaan ging perfect. Hij bleef rustig liggen na de narcose en ging liggend een beetje gras eten (dit mocht van de DA). Na 10 minuten stond hij rustig op en bleef staan.
Hij wankelde naar zijn plasplekje en deed een grote plas (drie grote plassen binnen een half uur)
Wat dat betreft (de rust na de narcose) ben ik blij dat ik het thuis heb laten doen, anders was hij zeker gaan stressen.
De rest van de dag en de komende nacht moest hij rustig op stal staan om de wond beter te laten genezen (dat er niks opensprong). Vandaag mocht hij weer in de wei en gewoon eten. Gelukkig heb ik de ruin in de andere wei gezet, want ze wilden meteen wegrennen en bokken (ik heb hem even vastgehouden). Hij heeft gestapt, gedraaft en gerolt en volgens mij heeft hij er niet zo'n last van. Ze gingen zelfs even "vechten" over het hek.
Het is ook niet echt "dik", maar dat kan nog komen.
Wanneer werd het bij Damian en/of de anderen iets dikker? De volgende dag al of twee/drie dagen erna?