vreemde "bobbels" op zijn hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

vreemde "bobbels" op zijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 12:02

Sinds een week of 2 heeft mijn paard bobbels op en rond de plek waar de neusriem zit, aan de onderkant van zijn hoofd. Ik vond het maar eng en heb aan mijn instructice gevraagd wat het was. Zij zei dat als het bleef ik maar beter een dierearts kon bellen, dus ik dacht oke, ik ga morgen kijken en als het dan nog niet weg is bel ik de dierenarts.
Maar de volgende dag was alles weer normaal, afgelopen week kreeg hij weer van die bobbels, het lijkt of zijn klieren zijn opgezet, maar nu was het veel minder erg dan de vorige keer. Maar gisteren was het ook op de plaats van de keelriem dik! Ik schrok me dood Bloos!
Ik ga de dierenarts bellen maar ik zou jullie willen vragen of iemand dit al heeft gehad of weet wat het zou kunnen zijn, mijn paard heeft er trouwens geen last van het doet geen pijn en hij heeft geen koorts.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 12:08

Het lijkt me dat hij niet tegen het leer van de riempjes kan. Heb je het misschien te strak gedaan?
Anders zou ik het in ieder geval even een stukje losser maken.
Poets je ook wel het hoofd voor het rijden heel goed op alle plekken? Dit kan ook voor schuurplekken en irritaties zorgen!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 12:14

nee het ligt volgens mij niet aan de riempjes, want het is wel in de buurt van de neusriem maar niet precies en alleen op die plekken dat was gewoon om aan te geven waar het ongeveer was. En ik poets het extra goed en kijk alles na maar kan echt niks vinden.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 13:37

Dan lijkt het me een allergie voor bepaalde stoffen of zo.
Want de plekken die je beschreef zitten natuurlijk direct verbonden aan de lucht wegen etc.
Misschien moet je er dan de DA eens naar laten kijken

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 14:19

ja inderdaad, ik ga hem eerst bellen ofdat hij zo kan zeggen waar hij aan denkt. En anders moet hij maar even langskomen

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 15:53

Zijn het niet zijn lympheklieren? Die willen wel eens opspelen bij verandering van het weer of een onverklaarbare infectie.Mijn jonge paard heeft het ook wel eens en moet gewoon weerstand kweken, net als kleine kinderen.

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 16:07

ja dat zei mijn instructice ook al en het lijkt daar wel op ja!
waar kan dat dan aan liggen of door komen? en is het gevaarlijk?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:15

Heb je de dierenarts inmiddels al gebeld? Het zou misschien ook droes kunnen zijn!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 19:25

nee het is absoluut geen droes, bedankt voor je tip maar daar heeft ie niet de juiste symptomen voor
en ik ga eerst zijn temp opnemen, de bobbels zijn inmiddels al weer weg maar toch ga ik bellen want je weet maar nooit! ze komen telkens weer terug, nog iemand een idee?