* Kat heeft slap topje van oor....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 21:59

Hoop dat ik nu niet meteen helemaal geboycot wordt omdat ik graag een kattenvraagje wil stellen.... helaas bestaat er geen 'krab.nl', kunnen jullie het me vergeven? Mag het?

Eergisteren kwam [naam verwijderd] thuis met een deukje in zijn oor. Het topje hangt er een beetje vreemd bij, het hangt wat naar voren. Ik kan niets ontdekken zoals een wondje, het is ook niet warmer, ik mag [naam verwijderd] ook nog gewoon over de kop aaien. Poes eet nog gewoon en is eigenlijk verder gewoon de zelfde. Hij vindt het niet leuk als ik aan dat ortje zit, maar dat geldt eigenlijk ook voor het andere oor.

Ik vind het ook zoiets om hiermee naar de dierenarts te gaan, de kat is immers niet ziek ervan. Weet iemand wat er met Tommies oortje aan de hand is?
Alvast bedankt!

_________________
... ze bokt anders nooit hoor...!

... een gewaarschuwd mens telt nu voor 2,20371...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [naam verwijderd] op 2001-08-18 22:00 ]</font>

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 19:15

Hai Dees !
Hier maar even een reaktie van een paarden EN kattenfan !
Is het oortje van Tommie misschien een beetje verfrommeld ?
De kat van m'n zus heeft ook eens zoiets gehad, en die had kroep in haar oor.
In het begin zag je alleen dat haar oortje een beetje een rare vorm kreeg, een paar dagen later werd de poes helemaal gek van de jeuk aan haar oortje.
Dat was heeeeeel erg zielig, ze wist zich geen raad meer.
Ze is behandeld door de DA, en na een week was ze weer beter.
Met haar oortje is het helaas nooit meer goedgekomen, ze heeft altijd zo'n vreemd oortje gehouden.
'k Zou dus toch zeggen: laat er even naar kijken, want als het kroep is, dan kun je dat zelf helaas niet zien (zit helemaal onder in de oorbuis).
Sterkte......

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 19:33

Kroep? Worden mensen daar niet voor ingeënt? Kijk maar eens na of jij dat dan ook bent, want het is wel een ernstige ziekte. Verward

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 21:55

Heb nog effe aan m'n zus gevraagd hoe het nou precies zat (is al weer een tijdje geleden, vandaar...), en haar katje had een vorm van oormijt (bij mensen noemen ze dat kroep, bij poezen is het oormijt) !

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:12

Kroep is een ziekte waar mensen stikkingsverschijnselen van krijgen. Het is een kinderziekte.
Tegen een oormijt wordt je niet ingeënt Tong uitsteken