´kan wel janken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

´kan wel janken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 21:42

vandaag weer gereden. ik zou les krijgen om te kijken of ik het goed doe met de achterhand erbij te rijden. Nou ging lekker ik lekker ingestapt. heb tegen de instructrice gezegd dat mijn adje 3 maand slecht is geweest met een ontsteking in zijn linker schouder maar dat het voor mijn gevoel beter gaat. ben nu weer 3 weken aan het rijden. Nou oke, stap prima, aandraven, meer kuit van voor iets bij me houden het paard loopt uit elkaar. ik doen. Lange zijde in draf dan de volte. Hij begon langzaam na te geven. Toen moest ik rechts om. Nou zegt ze ik denk dat we stoppen je paard loopt nog niet helemaal goed en ik ben bang dat ik het anders slechter ga maken. Wacht eerst maar maandag op de fisio. KON WEL JANKEN MIJN PADDY WEER NIET GOED. en ik was al zo blij dat hij 3 weken geleden genezen verklaard was na 3 maand ontstekingsremmers, naar de kliniek, fisio er bij. Ik kon wel janken. Op weg naar huis kon ik het ook niet meer tegen houden. Waarom nou toch????????Waarom loopt hij weer kort van voren terwijl hij genezen was??? ik heb niets anders dan anders gedaan en voor mijn gevoel ging het lekker, niet dus. Waarom nou!!!!!!!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:04

he wat balen zeg. maar had jij ook het gevoel dat ie niet goed liep of was dat alleen de instrukteur die dit zaG???? was dit een instrukteur die je normaal nooit had en je paard niet kent?? dit lijkt tenminste uit je verhaal. anders zou ik er een second opinion bij halen. want iik vind het wel fvreemd dat ie genezen is verklaard en dan vervolgens niet goed loopt.

in ieder geval heel veel sterkte

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 23:10

Zij is een hele goeie dressuur instuctrice. En ik voelde het niet nee.
mijn zusje stond ook te kijken en die zag het ook dat hij lichtelijk weer met zijn schouder trok. Het enige wat ik anders deed is mijn benen er beter aan leggen en hem naar voor en naar beneden te rijden en zijn achterhand er meer bij. Ik was na 15 min stappen daarna draf maar na 3 min draven ging ie weer. ik snap het echt niet. Maandag krijg ik weer de fisio en kijken wat zij ervan vind. En anders de dierenarts er maar weer bij. Bah kan nog steeds wel janken.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 02:34

Ik denk dat je er verstandig aan doet om je zadel eens door een deskundige zadelmaker te laten nakijken. Je woont niet zover bij ons vandaan. Die zadelmaker komt bij ons regelmatig en misschien dat hij eens bij jouw zadel en paard kan kijken.
Wees niet te ongerust hoor!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:19

Waarom zadel laten nakijken terwijl het aan de schouder ligt?
Okee,er kan verband bij liggen,maar als het paard al last had van zijn schouder lijkt het me niet logisch dat het opeens door het zadel komt als ze daar al altijd mee rijd.....Verward

Jovanny.ik hoop dat het allemaal meevalt!!
Heel veel sterkte ermee!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:26

Het zal vast allemaal wel meevallen hoor Jovanny!
Veel sterkte met je paardje!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:26

luna_cockie schreef:
Waarom zadel laten nakijken terwijl het aan de schouder ligt?
Okee,er kan verband bij liggen,maar als het paard al last had van zijn schouder lijkt het me niet logisch dat het opeens door het zadel komt als ze daar al altijd mee rijd.....Verward

Jovanny.ik hoop dat het allemaal meevalt!!
Heel veel sterkte ermee!


Daar kan je je wel eens lelijk op verkijken denk ik. Het kan namelijk heel logisch zijn dat het door het zadel komt, ook na een wat langere tijd kan dat heel goed!!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 08:45

ik zeg ook dat het wel kán,maar ze zegt zelf ook dat ze andere dingen van het paard vroeg dan normaal.Als het al 3 weken goed gaat,maar dan andere spieren aan het werk zet lijkt dat mij veel waarschijnlijker.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 09:15

Kan gerust spierpijn zijn van het lange stilstaan. Hij heeft die spieren niet meer gebruikt natuurlijk. Als hij genezen is verklaard moet je daar toch even doorheen met hem. Rustig de training opbouwen en hem weer sterker maken.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:56

Ik zou het voorstel/idee van aqua8horse eens heel serieus bekijken hoor!
Aangezien je toch niet ver uit de buurt woont?
Succes!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:33

t blijft moeilijk te bedenken of je ergens nu juist goed aan doet of misschien juist wel helemaal niet.. Is hij wel goed? Heeft hij geen pijn? moet ik m nou op rust zetten of juist niet? Al dit soort dingen.. Ken t heel goed en begrijp ook echt heel goed hoe je je moet voelen..
Mja suzi; weet niet of longeren wel nut heeft.. Dan heeft het paard ook geen egwicht van de ruiter op zijn rug. Maar, je kan natuurlijk altijd het zadel na laten kijken, daar zal je paard echt niet slechter van worden!sterkte iig!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 09:35

Vandaag moet ik om 15.00 uur bij de kliniek in Wapenveld zijn. Sypthomen zijn het zelfde als eerst. Ben zo bang dat het nooit meer goed komt. Het ging zo goed en nu na 3 weken een beetje trainen is het weer helemaal verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:24

Jovanny schreef:
Vandaag moet ik om 15.00 uur bij de kliniek in Wapenveld zijn. Sypthomen zijn het zelfde als eerst. Ben zo bang dat het nooit meer goed komt. Het ging zo goed en nu na 3 weken een beetje trainen is het weer helemaal verkeerd.


En hoe is het gegaan bij de kliniek?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:04

ben benieuwd

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 11:12

Nou, ik snap er niets van. Vrijdag en zaterdag heeft hij echt heeel beroerd gelopen. Gister had ik eerst de fisio bij hem en ik zou dan om 15.00 uur bij de kliniek zijn. Nou fisio alles nagekeken noem maar op. Ik moest toch even met hem gaan rijden want aan de vrije hand liet hij niets zien. Nou met zadel op............wat denk je..... HELEMAAL niets te zien.
Snap dat maar. Ik heb de kliniek afgebeld. 's avonds een uur met hem gestapt en echt helemaal niets meer te zien of te merken.
Raar hoor, maar ik was wel ontzettend blij! Ik ga gewoon heel rustig door met de training, niets te overhaast lekker rustig stappen en een beetje draf. Volgens de fisio kan ik pas tegen december - januari weer de lessen in. Eerst moeten zijn spieren helemaal aangesterkt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:57

Gelukkig maar! Nu kun je je in ieder geval weer rustig gaan bezighouden met het spieren opbouwen.