pony doet erg zuur op stal

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

llleoni

pony doet erg zuur op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 08:37

Halloo!!!

Mijn pony doet erg zuur op stal, als ik eraan kom dan hinnekt ze naar mij en doet ze haar oren naar voren maar zodra ik bij haar stal sta gaat ze terug in haar stal en doet haar oren in de nek.
Wie heeft er tips?
??

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:21

Een merrie zeker???? ... Haha!. hihihi ... da's typisch merrie-gedrag volgens mij! Gewoon negeren en normaal doen, komt ze positief naar je toe beloon haar met iets lekkers, en anders gewoon doen zonder te mopperen of zo.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:02

Ja, grinn, gaat idd ook met sonja mee, is echt typisch merriegedag.
Ilkkah doet het soms ook, maar zodra ze een snoepje heeft gehad is het over (Moet ik eigenlijk niet doen, want dan denkt ze straks dat als ze boos kijkt dat ze dan altijd een snoepje krijg, maar kan niet om die lieve hoofd (soms dan) heen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:13

Ja, typisch merriegedrag! Zoeen hebben wij er ook op stal. Liefst met de kont naar je toe gaan staan. Als ze een tijd minder gereden wordt, dan wordt het gedrag erger. Zodra we er veel mee 'knommelen' dan gaat het veel beter.

Boyke & Hummer :)

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:47

Juist niet doen, geen snoepjes voor een chaggie merrie, negeren!!!!! Is ze eens positief (wat echt wel 's voorvalt Knipoog) dan BELONEN .
De mijne weet het erg goed. Oren naar achter "bey bey" ... positieve uitdrukking trekt ze me mee terug en krijgt ze dan daadwerkelijk een snoepje, een pluk gras die ik trek voor haar, of een kroel op 'r schoft of onder de manen. Zie ik de oren terug vertrekken of kont naar mijn richting komen, ik trap het af en ze is alleen .... alleen zijn is een straf voor een kuddedier ... ze zullen proberen uit te zoeken hoe ze jou aandacht vast kunnen houden

Het zelfde principe is geldig voor een paard die tegen deuren mept en zo om aandacht te trekken. NEGEER, stopt hij met trappen, haast je om te belonen en aandacht te geven

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:40

ja merrie gedrag! Ben het me iedereen eens!

mijn pony is echt een zure appel op stal haha! Negeren die boel, en alles is ok:)

mijn paad, is ook een merrie, maar echt lief hoor! Echt vaag!:D Waar is dat merrie gedrag?:D:P

Groetjes!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:41

mij verzorgpony doet dat ook altijd!!! echt een oude zure merrie!!! af en toe probeert ze te bijten door de tralies heen!!! best wel ernstig!!! mijn paard is ook erg zuur op stal. eerst stond ze in een box waarbij ze met haar hoofd naar buiten kon. toen was het nog erger. nu staat ze in een box achter tralies en is ze een stuk liever. dat kan dus ook schelen.

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 17:24

er is ook bij ons op de manege een paar dat zich altijd zo woest gedraagd in de stal, een klophengst wel te verslaan! Heel typisch in ander stallen is er niks aan de hand, maar in die schopt en doet ie!

Een meisje beweerde dat er vroeger in die stal een paard is mishandeld en dat daarom het paard zich zo voelt! Ik weet niet of ik dit moet geloven! Er kan altijd een geur rond hangen die het paard niet bevalt?

Groetjes BounceBabe

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie