wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:34

Het is dat de eigenaresse weer snel thuis is, dan moet die maar bepalen wat ze bijvoert, maar ik denk, ook al staat hij 24 uur buiten, dat het om deze tijd van het jaar en dan zeker met wat slechter weer, het niet verkeerd is om hooi bij te voeren. In het gras zit niet veel voedingswaarde meer en het is erg vochtig nu. Dat maakt dat paarden ( vooral wat oudere en paarden met veel bloed) wat moeite kunnen hebben met het opnemen van de juiste voedingsstoffen uit dat slappe, natte gras. Hooi zorgt dan voor wat tegenwicht en houdt ze beter op gewicht. Maar dat is mijn idee en de eigenaresse kan er wel weer anders over denken. Succes!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 19:41

hmm ik zou t wel kunnen voorleggen, maar ben bang dat ze dan weer zoiets zal hebben van: het is goed zo en je weet niet wat je zegt..
Ongetwijfeld zal dit niet gebeuren en begrijp me niet verkeerd; ik kan ontzettend goed met haar opschieten, doen af en toe dingen samen, dus dat zit wel goed, maar zit momenteel echt in de knoop met mezelf en dat maakt dat ik alles anders en persoonlijker opvat dan eigelijk bedoeld is..
Heb dus ook onwijs lopen janken omdat ik me zo klote voelde na het voeren van wortelen ipv biks.. Nergens voor nodig, weet ik heel goed, maar t gebeurt gewoon..

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 21:43

Je hebt gedaan wat jij dacht dat het beste was! En dat is maar goed ook, want stel je voor dat het erger was geworden doordat je niets had willen veranderen omdat je dacht dat Leonie er niet blij mee zou zijn? Dat had ze waarschijnlijk nog vervelender gevonden dan nu...
Je hebt gedaan wat je kon, zoveel mogelijk mensen om hulp gevraagt, en ze had jouw immers de verantwoordelijkheid gegeven, dus ik vind dat je goed gehandeld hebt!! Ennuh.. we weten allebei dat Leonie nou eenmaal niet de makkelijkste is.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 22:37

haha ja dat is ook weer waar, maar zeker dan! Juist omdat ze niet de makkelijkste is, had ik toch meer.. verwacht dat ze er iets aan wilde doen, me seriues nam, t goed vond wat ik had gedaan. Maar blijkbaar was dat niet zo...

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:53

Rottig voor je dat je al niet lekker in je vel zit en door zo iets helemaal van slag raakt. Ik hoop dat je hier snel uit komt!
Zo te horen is de eigenaresse van jouw bijrijdpaard niet de gemakkelijkste. Dat maakt het voor jou nog lastiger om iets goed te doen in jouw en haar ogen. Wie weet als ze het zelf gezien had, had ze wel hetzelfde gedaan als jij...
Houdt jezelf goed voor ogen dat jij voor een ander zijn paard naar jouw idee het beste hebt gedaan!
En als zij niet over hooi bijvoeren begint, zou ik dat als ik jou was ook niet doen, laat haar maar doen wat zij denkt dat het beste is voor haar paard, jij verzorgt het verder zo goed als je kan, poetst en rijdt en geniet daarvan! Sommige eigenaren weten het altijd beter dan hun bijrijdster, daar kan je je dan beter bij neerleggen, zeker als je jezelf al niet helemaal sterk voelt. Succes ermee in elk geval en ik hoop dat je nog lang plezier hebt daar!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 20:15

begrijp me niet verkeerd, ik kan echt heel goed met haar opschieten en ze weet ook hoe ik me voel en brgijpt dat juist erg goed, doordat ze zelf (ook) erg depressief is geweest. En verstand van paarden heeft ze juist wel. Werkt al haar hele leven met paarden, op verschillende stallen gewerkt, etc..
Maar mssn wel JUIST doordat zij t altijd WEL weet en ik 9 van de 10 keer niet, kan ik me vaak ontzettend stom voelen..
En ze heeft m wel gezien en schrok zich op dat moment ook rot van m.. HOe hij liep en was. Maar normaal gesproken is zij juist altijd heel voorzichtig met haar paarden... Is wel vervelend, want zo weet ik niet zo goed waar ik aan toe ben. Wanneer vind zij iets wel de moeite van behandelen waard en wanneer niet? Het ene moment kan ze iets wat je doet juist heel goed vinden, terwijl ze dat het andere moment eigelijk nix vind.. en dát maakt t zo moeilijk om mee om te gaan.. denk ik...
enja ik hoop ook heel erg dat ik hier snel uit ben, want word der een klein beetje heel erg moe van...