bloeddoorlopen oog, ontstoken of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

bloeddoorlopen oog, ontstoken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 13:45

Mijn paard mist zolang als ik hem heb de helft van zijn onderooglid van zijn linkeroog. Ook heeft hij bruine vlekken in zijn oogwit. Nu is dit oog vaak geirriteerd en staat dat ooglid vaak n beetje af maar dat trekt na een uurtje op stal weer weg. Hij draagt een supermask en maak zijn ogen iedere dag schoon en smeer brigt eye.
Nu anderhalve week geleden dacht ik dat het ontstoken was, het oog is bloeddoorlopen, de adertjes in het oogwit zijn rood. Dus ik met gekookt water schoonmaken en aan de zalf maar nog steeds niet weg.... er komt geen etter uit is dit wel een ontstoken oog? Het is alleen het linkeroog.
De da assistente zij dat ontstoken ogen besmettelijk zijn en dat hij dat dus al aan 2 ogen zou moeten hebben. Dus kan het toch bijna niet ontstoken zijn???? De da komt as vrijdag pas maar maak me toch n beetje zorgen hij is al 31 en ziet al moeilijk. Wie weet wat dit kan zijn?
Heb al bij de verschillende topics gekeken over ontstoken ogen maar kan niets vinden.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:29

Als er geen etter uit komt, denk ik niet dat het oog ontstoken is. Een ontstoken oog kan ook voorkomen aan een kant hoor, toevallig een paar weken terug bij m'n eigen paardje nog gehad.
Ik denk toch aan iets anders, maar wat, dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Persoonlijk vind ik het wel wat eng, ook omdat het al een wat ouder diertje is.

Hoe lang is het oog al zo doorlopen met bloed?

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:11

waarschijnlijk een bloedvaatje wat gesprongenis,dit kan meestal geen kwaad.Hebben mensen ook wel eens.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:43

ik denk dat je er niet te veel aan moet doen
hij is al wat ouder en dan willen de bloedvaatjes wel eens meer zichtbaar worden ,
ook omdat hij een deel van zijn ooglid mist zal het oog iets sneller geirriteerd raken en de doorbloeding is waarschijnlijk wat hoger in het betreffende oog
omdat door het missen van dat deel van het ooglid de oogbol misschien ook sneller afkoelt en dus meer bloedtoevoer nodig is om het oog "warm"te houden, waardoor de adertjes in zijn oog ook beter te zien zullen zijn
ik denk dat met rust laten van het oog meer goed oet dan er elke keer weer mee aan de gang te gaan , waardoor het ook weer geirriteerd raakt
succes met je paard
enne als je het echt niet vertrouwd gewoon de DA erbij halen, beter een keer teveel de DA erbij dan een keer te weinig

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:47

Ja, maar hoe veel bloedvaatjes zijn er dan gesprongen? Ik meen te lezen dat het oog toch flink rood is. Als het meerdere vaatjes zijn, is dat toch echt niet goed.

Een vaatje maakt niet uit.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 23:37

ze zegt dat de adertjes rood/duidelijk zichtbaar zijn
als er adertjes gesprongen zouden zijn moeten er vlek(ken) in het oog zichtbaar zijn

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 09:42

Alle adertjes in het oog zijn rood best wel eng ja. Vrijdag komt de da want het is nu al ruim 2 weken zo. Een ontstoken oog is na behandeling bij hem normaal allang over dan. Ik zal het vandaag alleen met gekookt water deppen en voor de rest met rust laten kijken of dat inderdaad helpt